hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > استان ها > قم > سرانه فضای سبز قم به ۲۰ مترمربع رسید

سرانه فضای سبز قم به ۲۰ مترمربع رسید

مدیرعامل سازمان پارک‌های شهرداری قم با بیان اینکه سرانه فضای سبز قم به ۲۰ میلیون متر مربع رسید افزود:طی سالهای اخیر درختکاری ۵۲۵ کیلومتر در حاشیه معابر شهر انجام شده است.

پیام جوادیان در نشست خبری که در آستانه هفته درختکاری برگزار شد، اظهار کرد: توسعه کمربند سبز و همچنین ایجاد لایه حفاظتی برای شهر قم از جمله برنامه‌های سال‌های اخیر بوده که این امر در راستای تثبیت گرد و غبار و ریزگردها در شهر قم بسیار مهم است.

وی گفت: سرانه فضای سبز شهر قم تا پایان بهمن ماه امسال بیش از ۲۰ متر مربع می‌باشد.

مدیرعامل سازمان پارک‌های شهرداری قم ادامه داد: این آمار در سال ۹۴ حدود ۱۳ متر مربع بوده است و هم اکنون کمربند حفاظتی قم ۵ میلیون و ۷۰۰ متر مربع است.

وی با بیان اینکه قم بعد از شهرهای اصفهان و شیراز دارای رتبه سوم در سرانه فضای سبز است بیان داشت: از جمله موضوعاتی که در سال‌های اخیر مورد دغدغه و توجه شهروندان قمی بوده، موضوع فضای سبز است و ما تلاش کردیم تا کمبودها در این زمینه را جبران کنیم.

جوادیان در بخش دیگری از سخنان خود ابراز داشت: مناطق دو و شش شهری قم به دلیل داشتن تراکم بالای جمعیت و عدم پیش بینی فضای سبز در طرح‌های تفصیلی گذشته، زمین با کاربری فضای سبز کمی دارند و تلاش شده است تا در این بخش‌ها فضای سبز افزایش یابد.

وی همچنین بیان داشت: در منطقه ۲ شهری قم باغ اناری به مساحت ۹ هزار مترمربع با هزینه‌ای بالغ بر ۲۵ میلیارد تومان تملک شده است و در حال آماده سازی آن برای ایجاد یک بوستان هستیم.

مدیرعامل سازمان پارک‌های شهرداری قم ادامه داد: در منطقه ۶ شهری قم نیز زمینی به مساحت ۵۰۰۰ متر مربع در بلوار شهید طهرانی مقدم در حال توافق با مالک آن هستیم تا در این منطقه نیز بوستانی احداث شود.

جوادیان با بیان اینکه بوستان خضر نبی در منطقه ۴ شهرداری قم با مساحتی بالغ بر ۵۵۰ هزار مترمربع آماده بهره‌برداری است افزود: این پروژه روزهای آینده با حضور رئیس مجلس شورای اسلامی افتتاح خواهد شد.

وی همچنین عنوان داشت: تلاش شده تا صددرصد خیابان‌های اصلی شهر قم درخت داشته باشند و هم اکنون ۵۲۵ کیلومتر در حاشیه معابر شهر قم درختکاری شده است.

وی ابراز داشت: از سال ۱۳۹۴ تا به اکنون درخت‌های اکالیپتوس و کاج که موجب گلایه شهروندان بوده کاشته نشده است.

جوادیان عنوان داشت: در طول سه سال اخیر ۱۸ هزار لامپ پر مصرف در بوستان‌ها و پارک‌های شهر قم جایگزین لامپ‌های قدیمی شده است.

وی با بیان اینکه برای توسعه فضاهای سبز و پارک‌ها از آبیاری پساب استفاده شده افزود: هم اکنون ۴۰ لیتر بر ثانیه تصفیه پساب داریم تا از این طریق فضای سبز آبیاری شود.

مدیرعامل سازمان پارک‌های شهرداری قم ادامه داد: ۱۸ درصد آبیاری فضای سبز شهر قم از طریق آب شرب انجام می‌شود و مابقی نیز از پساب استفاده می‌شود.

وی اضافه کرد: پروژه با اعتباری بالغ بر ۸ میلیارد تومان در حال انجام است که در صورت تکمیل آن ۳۵۰ لیتر بر ثانیه پساب تولید خواهد شد و در سال جاری نیز تلاش شده تا بوستان علوی به طور کامل از آبیاری آب شرب خارج شود و از پساب استفاده کنم.

امتیاز: 0 (از 0 رأی )
برچسب ها
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد