hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > استان ها > گلستان > بیستمین دوره مسابقات ملی مهارت در گلستان

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای گلستان

بیستمین دوره مسابقات ملی مهارت در گلستان

بیستمین دوره مسابقات ملی مهارت در رشته فناوری اطلاعات و ارتباطات در پنج رشته به میزبانی استان گلستان در کارخانه نوآوری گرگان آغاز بکار کرد.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای گلستان گفت: در این مسابقات ۸۰ نفر از برترین‌های ۲۸ استان رقابت خود را در رشته‌های "راهکارهای نرم‌افزاری برای موبایل"، "برنامه‌نویسی برای موبایل"، "مدیریت سیستم‌های تحت وب"، "پردازش ابری" و "فناوری‌های وب" آغاز کردند.

حمزه کرایلو افزود: تنها نماینده گلستان در این مسابقات ملی در رشته برنامه‌نویسی برای موبایل با سایر شرکت‌کنندگان به رقابت پرداخت.

وی در خصوص دلایل میزبانی گلستان از این رقابت‌ها، اظهار کرد: با توجه به این که رویکرد مشاغل آینده بر مبنای آی‌تی (IT) است و براساس مصوبه شورای توسعه و برنامه‌ریزی استان و همچنین شورای مهارت، تصمیم گرفتیم تا میزبان این نخبگان برای بهره‌گیری از مهارت‌آموزان این حوزه باشیم.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای گلستان گفت: براساس برنامه‌ریزی انجام شده، تا پیش از هفته ملی مهارت سال آتی، "مرکز مهارت‌های نوین آموزش‌های مهارتی" در جهت رشد و توسعه مهارت‌آموزی با رویکرد آی‌تی در گلستان تاسیس و راه‌اندازی خواهد شد.

کرایلو ادامه داد: بنا داریم ۱۴ رشته جدید با رویکرد مباحث حوزه آی‌تی در شهرهای گلستان راه‌اندازی کنیم تا این اداره‌کل، سهمی در مشاغل آینده استان داشته باشد.

وی افزود: همچنین حمایت از استارتاپ‌ها و مباحث و شرکت‌های دانش‌بنیان از عمده دلایل دیگر میزبان شدن گلستان از این رویداد ملی بود.

وی خاطرنشان کرد: مسابقات ملی مهارت در رشته فناوری اطلاعات و ارتباطات، مقدمه و انتخابی تیم ملی مهارت ایران در این رسته برای حضور در رقابت‌های جهانی ۲۰۲۴ لیون فرانسه است.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای گلستان یادآور شد: ۲ نفر از برترین‌های مسابقات گذشته جهانی و مدال‌آوران تیم ملی مهارتی ایران در این رسته از گلستان بودند که قرار شده از ظرفیت این ۲ نفر در استان استفاده کنیم.

کرایلو تاکید کرد: حضور این ۲ مدال‌آور و افتخارآفرین مسابقات جهانی مهارت در گلستان، آغاز راهی برای آینده و رشد و توسعه مهارت‌آموزان این استان در حوزه آی‌تی خواهد بود.


امتیاز: 0 (از 0 رأی )
برچسب ها
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد