hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > استان ها > گلستان > طرح آرامش بهاری در امامزادگان و بقاع متبرکه اجرا می‌شود

مدیرکل اوقاف و امور خیریه گلستان:

طرح آرامش بهاری در امامزادگان و بقاع متبرکه اجرا می‌شود

حجت‌الاسلام سلیمانی‌فرد از اجرای طرح آرامش بهاری ویژه عید نوروز در امامزادگان شاخص و بقاع متبرکه استان گلستان خبر داد.


حجت‌الاسلام روح‌الله سلیمانی‌فرد اظهارکرد: با توجه به تقارن نوروز با ماه مبارک رمضان، پیش‌بینی می‌شود که شرایط و زمان سفرهای نوروزی نسبت به سال‌های گذشته، تغییراتی داشته باشد. از همین روی به احتمال فراوان شاهد حجم قابل توجهی از سفرها از تعطیلات نیمه شعبان خواهیم بود و باید خود را برای میزبانی از مسافران نوروزی آماده کنیم.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه گلستان گفت: یکی از مهم‌ترین برنامه‌های ایام نوروز طرح آرامش بهاری است که حدود یک دهه در حال اجراست و امسال نیز این برنامه ها در امامزادگان شاخص و بقاع متبرکه استان برگزار می شود.

وی افزود: در طرح آرامش بهاری، خیمه‌های معرفت در امامزادگان شاخص و بقاع متبرکه برپا می‌شود تا خدمات فرهنگی به زائران و مسافران ارائه شود. ضمن اینکه خدماتی نظیر اسکان و تغذیه نیز در اختیار زائران قرار داده خواهد شد.

حجت‌الاسلام سلیمانی فرد در ادامه با بیان اینکه گلستان، «میقات الرضا (ع)» است و میزبانی از زائران حضرت علی بن موسی‌الرضا (ع) افتخاری برای این استان است، گفت: با توجه به شرایط اقتصادی با همکاری دستگاه‌های دیگر، گروه‌های جهادی و مردمی، هیئت‌های مذهبی و غیره تعدادی از مدارس نیز برای اسکان مسافران و زائران امام رضا (ع) تجهیز می‌شود.

 

وی افزود: علاوه براین، ۲۰ امامزاده و بقعه متبرکه در حاشیه محور اصلی و مسیر غرب به شرق استان شناسایی شده و خدمات فرهنگی، اسکان و پذیرایی به زائران ارائه خواهند داد.

 

مدیرکل اوقاف و امور خیریه گلستان با یادآوری اینکه تاکنون ۵ میلیارد تومان از اعتبارات مصوب سفر رئیس جمهور به این اداره کل اختصاص یافته است، گفت: این اعتبارات برای ساماندهی و تجهیز مساجد بین راهی و امامزادگانی که در حاشیه محورهای اصلی واقع شده‌اند، اختصاص داده شده است.

امتیاز: 0 (از 0 رأی )
برچسب ها
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد