hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > رسانه > هفته نامه «گوران» به جمع نشریات استان کردستان افزوده شد

هفته نامه «گوران» به جمع نشریات استان کردستان افزوده شد

هفته نامه فارسی و کردی «گوران» به صاحب امتیازی و مدیرمسئولی فردین کمانگر به جمع نشریات استان کردستان پیوست.
نشریات چاپی کردستان در چند سال گذشته با عناوین و زمینه‌های موضوعی و گستره‌های استانی و منطقه ای و بعضا کشوری در استان کردستان مجوز فعالیت گرفته‌اند
به گزارش روابط عمومی اداره کل فرهنگ وارشاد اسلامی استان کردستان،  هفته نامه "گوران" به صاحب امتیازی و مدیر مسئولی فردین کمانگر با گستره توزیع استانهای ایلام، کرمانشاه، آذربایجان غربی و کردستان به جمع  رسانه های این استان پیوست. نشریه‌ای با زمینه فعالیت فرهنگی و اجتماعی با زبان های فارسی و کردی از این پس مهمان شهروندان کردستان و استان های مذکور خواهد بود.نخستین شماره این هفته نامه در ۸ صفحه منتشر شد. گرافیک خلوت و چشم نواز صفحه اول نشریه در همان نگاه اول به چشم می آید.

صفحه اول شماره نخست هفته نامه گوران
هفته نامه گوران به صاحب امتیازی فردین کمانگر
مدیر مسئول نشریه در سرمقاله ای موجز، ضمن اعلام حضور، چرایی آن را نیز تبیین کرده است. اختصار در سرمقاله اول، نشانه شناخت نویسنده از رسانه و حرفه روزنامه نگاری است.
لوگوی نشریه بر زمینه رنگی آبی آسمانی کاریکاتوری که کل صفحه را پوشانده، نقش بسته است. گویی طرح، جایگزین تیتر و تصویر صفحه اول در شماره اول شده و بنوعی اعلام حضور خود  را مهمترین خبر این شماره برشمرده است.
فردین کمانگر، صاحب امتیاز و مدیرمسئول هفته‌نامه گوران
فردین کمانگر صاحب امتیاز و مدیرمسئول هفته نامه گوران
درج تنها دو تیتر در گوشه چپ نیم تای بالا، و پرهیز از کثرت تیتر و انتخاب هر تیتر به یک زبان (کردی و فارسی)  کاری حرفه ای است. 
کل صفحه اول به یک کاریکاتور اختصاص داده شده که نیم تای بالا صرفا به آسمان و رنگ آبی یکدستی تبدیل و نقش بگراند نیم تا را دارد و در نیم تای پایین دانش آموزی که به جای کیف مدرسه، بار بزرگی (مسئولیت) بر کول دارد و مسیر وی از سمت مدرسه به سمت بیرون و مقصد نامعلوم می رود. وجود کوهستانهای برفگیر و بلند در عمق کاریکاتور، القاکننده انتهای مسیر دانش آموز است!
تیتر انتخابی موضوع کاریکاتور به نگرانی از افزایش آمار ترک تحصیل دانش آموزان کردستان پرداخته است. کاریکاتور بخوبی بطور ضمنی به موضوع "کولبری" نیز بعنوان آینده محتوم ترک تحصیل اشاره کرده است.
نشریه حاوی مطالب نسبتا متنوع و به قلم نگارندگان توانایی است. انتخاب تیترها و نوع نگارش مطالب، ضمن حفظ رویه نقادانه، از حوزه انصاف و ادب خارج نشده است.
"جای خالی آیینه ای در فاصله نزدیک" به اهمیت و ضرورت وجود نشریات محلی و موانع آن پرداخته است. این مطلب تداوم سخن مدیر مسئول در سرمقاله و البته کمی مفصل تر است.
«رویداد ایران» انتشار هفته‌نامه «گوران» را به همکاران این نشریه شادباش می‌گوید.
امتیاز: 0 (از 0 رأی )
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد