hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > هنر و ادبیات > سینما، تلویزیون و تئاتر > فیلم سینمایی تی تی؛ بیوگرافی بازیگران، خلاصه داستان و نقد فیلم

فیلم سینمایی تی تی؛ بیوگرافی بازیگران، خلاصه داستان و نقد فیلم

تی تی فیلمی به کارگردانی آیدا پناهی است که ۱۷ اسفند وارد شبکه نمایش خانگی می شود. بیوگرافی بازیگران، خلاصه داستان،عکس های اکران و تیزر فیلم را مشاهده می کنید.

فیلم سینمایی تی تی به کارگردانی آیدا پناهنده و نویسندگی مشترک ارسلان امیری و پناهنده محصول سال 1399 است و ستارگانی مانند الناز شاکردوست، پارسا پیروزفر و هوتن شکیبا در آن به ایفای نقش پرداختند.

فیلم تی تی در جدول رده‌بندی منتقدان مجله فیلم در دو بخش بهترین فیلم و بهترین فیلمنامه برگزیده شد. مجله فیلمنامه‌نویسی فیلم نگار در شماره ۲۱۸ خود فیلم سینمایی تی تی را به عنوان محبوب‌ترین فیلمنامه سی و نهمین جشنواره فجر به انتخاب منتقدان این مجله معرفی کرد.

فیلم سینمایی تی تی
پوستر فیلم سینمایی تی تی

 فیلم سینمایی تی تی

نام فیلم تی تی
کارگردان آیدا پناهنده
محصول کشور ایران
زبان فارسی
مدت زمان ۱۰۲ دقیقه
ژانر خانوادگی_اجتماعی
توزیع کننده فیلمیران
تاریخ انتشار چهارشنبه ۱۷ اسفند 1401


داستان فیلم تی تی

داستان فیلم تی تی ماجرای آشنایی یک دختر خیالاتی و کولی‌وار را با مردی روایت می‌کند که به طرز غیرمنتظره‌ای در حال کلنجار رفتن با مفهوم مرگ و پایان است. دختری که زندگی‌اش از طریق اجاره رحم به زوج‌های نابارور می‌گذرد و شوهری درب و داغان دارد. این آشنایی هم زندگی تی تی را تحت تاثیر قرار می‌دهد و هم استادی را که در حال کار کردن روی یک تز دانشگاهی درباره پایان دنیاست.

زمان پخش تی تی

زمان پخش فیلم سینمایی تی تی،روز چهارشنبه 17 اسفند 1401 در شبکه نمایش خانگی است.

فیلم سینمایی تی تی
الناز شاکردوست و هوتن شکیبا در فیلم سینمایی تی تی

بازیگران فیلم سینمایی تی تی

  • الناز شاکردوست در نقش تی تی (سکینه شنبه سرایی)
  • پارسا پیروزفر در نقش ابراهیم ساجدی
  • هوتن شکیبا در نقش امیرساسان (قربان عشقی حشمت آبادی)
  • رضا عموزاد در نقش قاسم - کولی- شعبده باز
  • سودابه جعفرزاد در نقش گیلدا
  • مهدی فریضه در نقش مسعود
  • امیرحامد در نقش جیرودی
  • زینب شعبانی در نقش خانم جیرودی
  • هیلدا کردبچه در نقش رها
  • منوچهر امیری در نقش اوستا حسن
  • مهیار دانشمند در نقش نوازندهٔ کولی- شعبده باز
  • مهران نیک روش در نقش نوازندهٔ کولی
  • مهرانه به نهاد در نقش پزشک
  • پیمان رحیمی در نقش نوازندهٔ کولی
  • ماهان خوش طبع در نقش نوازندهٔ کولی
  • شاهین اطهری در نقش نوازندهٔ کولی
  • سیما فغانی در نقش نوازندهٔ کولی
  • هانیه کاظمی

بیوگرافی الناز شاکردوست بازیگر نقش تی تی 

تاریخ تولد: ۷ تیر ۱۳۶۳

تحصیلات: دانشکده معماری دانشگاه تهران 

شروع: ۱۳۸۳

شهرت: 1384-مجردها 

ازدواج: مجرد

الناز شاکردوست
الناز شاکردوست

بیوگرافی پارسا پیروزفر بازیگر نقش ابراهیم ساجدی در فیلم تی تی

تاریخ تولد: ۲۲ شهریور ۱۳۵۱

تحصیلات: کارشناسی نقاشی از دانشکده هنرهای زیبای دانشگاه تهران

شروع: 1370

شهرت:  مهمان مامان 

ازدواج: مجرد

پارسا پیروزفر
پارسا پیروزفر

بیوگرافی هوتن شکیبا بازیگر نقش امیرساسان در فیلم تی تی

تاریخ تولد: ۲۴ خرداد ۱۳۶۳

تحصیلات: کارشناسی ارشد بازیگری و کارشناسی کارگردانی

شروع: 1381

شهرت:  لیسانسه‌ها

ازدواج: مجرد

هوتن شکیبا
هوتن شکیبا

عوامل فیلم سینمایی تی تی

کارگردان  آیدا پناهنده
تهیه کننده  آیدا پناهنده
نویسندگان ارسلان امیری و آیدا پناهنده 
مدیر فیلمبرداری فرشاد ‌محمدی
 آهنگساز علیرضا افکاری
 تدوین عماد خدابخش، ارسلان امیری
مجری طرح  حامد پروین خسروی
طراح صحنه و لباس  امیر اثباتی
مدیر تولید مسعود دلیری
صدابردار   وحید مقدسی
صداگذار  بهمن اردلان
طراح چهره‌پردازی   عباس عباسی
برنامه ریز  خسرو نصیری‌خواه
مشاور رسانه‌ای محمد حیدری
مدیر امور پس تولید  نیما دبیرزاده
طراح جلوه‌های دیداری وحید قطبی‌زاده
دستیار اول کارگردان  عباس بهبودی
دستیار دوم کارگردان  مازیار حاجتی 
دستیار اول صحنه حسین خداوردی 
دستیار اول لباس هدیه عینی ایدلو
مدیر صحنه علیرضا سلیمی
اصلاح رنگ هوتن حق‌شناس
منشی صحنه ساناز فراهانی 
دستیار برنامه‌ریز  گلزار فرزانه 
عکاس  امید صالحی
 دستیار تدوین  محمد علی حق‌پرست 
مدیر تدارکات نادر ‌اژدری
 سرپرست گروه فیلمبرداری  داوود محمدی سیف‌الدین رود
گروه فیلمبرداری شهاب میرکریمی، امیر میرکریمی، ابوالفضل مجمدی سیف‌الدین رود، علیرضا هاشمی‌مقدم 
نورپردازی:  داوود محمدی سیف‌الدین
گروه صدابرداری جواد جهانگیری، محسن پرهیزکاری
گروه گریم  مسعود ترغبی، سیامک احمدی، یاسمن ادیبی‌پور 


تیزر فیلم سینمایی تی تی

نقد فیلم تی تی

فیلم تی تی به دور از سیاه‌نمایی‌های رایج در آثار اخیر سینمایی ایران، یک فضای با نشاط و آکنده از رئالیسم جادویی را خلق می‌کند. تی تی یک زن کولی است که هم نامزدش و هم دیگر مردم شهر به او به چشم یک زن خل و چل نگاه می‌کنند. او در کودکی یتیم شده و همواره به دنبال کمک به بشریت است. تی تی این کمک را در اجاره دادن رحم خود به زوج‌های نابارور دنبال می‌کند. نامزدش در واقع منیجر اوست و برایش مشتری جور می‌کند. تی تی همه اینها را می‌داند و کماکان عاشق نامزدش است.

شخصیتی که آیدا پناهنده در فیلم تی تی خلق می‌کند، یکی از به یادماندنی‌ترین شخصیت‌های دوست‌داشتنی سینمایی چند سال اخیر است. تی تی زنی است که به قول خودش دارد «مثل انسان» زندگی می‌کند. مهربانی و اخلاق بچه‌گانه تی تی نشان از معصومیت بیش از حد این زن دارد؛ زنی که گرد مردانی است که همه به او یا به چشم خل و چل نگاه می‌کنند یا یک هرزه. ابراهیم اما این دیدگاه را به تی تی ندارد، به او می‌گوید تو مثل هیچ زنی نیستی که تا امروز دیدم و ذره ذره عاشقش می‌شود.

شخصیت پردازی دقیق مهمترین عنصر فیلم جدید آیدا پناهنده است که مانند آثار قبلی‌اش، فلیمنامه آن را با ارسلان امیری، همسرش که امسال فیلم زالاوا را در جشنواره داشت، نوشته است. الناز شاکردوست ثابت می‌کند که از آن فضای گذشته دوران بازیگری خود دور شده و پس از «شبی که ماه کامل شد» یک جهش بزرگ در کارنامه بازیگری خود به وجود آورده است. کارگردانانی چون نرگس آبیار و فریدون جیرانی توانسته‌اند قدرت بازیگری الناز شاکردوست و استعداد بازیگری او را شکوفا سازند و حالا می‌توان به جرات گفت او جزو بازیگرانی است که آینده بسیار درخشان‌تری نسبت به گذشته خود دارد.

فیلم سینمایی تی تی
پارسا پیروزفر و هوتن شیکبا در فیلم تی تی

شاکردوست با لهجه‌ای که البته هر از گاهی خارج از میدان می‌زند در قالب یک زن جوان شمالی فرو رفته و دقیقا مانند زنان سخت‌کوش و مقتدر خطه شمالی کشورمان رفتار می‌کند و راه می‌رود. او زنی است که به تنهایی زندگی خود را می‌چرخاند و از هیچکس و هیچ چیز نمی‌ترسد. او قدرت‌هایی دارد که تا انتهای فیلم مشخص نمی‌شود که آیا واقعا سحر و جادویی در این زن نهفته شده یا اینکه او فقط به این موارد باور دارد و در حال شعبده بازی است. تی تی می‌خواهد انسان باشد و دیگران نیز انسان باشند و دلش برای بشریت می‌سوزد، بشریتی که از دیدگاه چشمان درشت و بی‌گناه او، پر از اشکال و ایراد است و «یک چیزی‌اش می‌شود.»

تی تی زنی است که جادوی معصومیتش در تک تک سکانس‌های فیلم وجود دارد. نامزد او که یکی از بهترین ضدقهرمانانی است که در چند سال اخیر نیز در سینمای ایران دیده شده است. او مردی است که با تی تی درآمدزایی برای خود ایجاد می‌کند و نامزدش را تبدیل به یک روبات زایمان برای این و آن کرده است اما در عین حال عاشق اوست. او نمی‌تواند کس دیگری را در برابر خود ببیند. سعی می‌کند در برابر ابراهیم خودش را نشان دهد و به او می‌گوید که «مخ موسیقی» است. امیر ساسان اما در واقع یک معتاد تریاکی و تقریبا دائم‌الخمر است که دست بزن هم دارد و در زندگی به شکست خورده است. او اما نمی‌خواهد این مساله را باور کند و دائما می‌گوید برای من «کلی دختر ریخته است». او از زندگی نکبت‌باری که برای خودش و تی تی فراهم کرده فرار می‌کند و باور نمی‌کند که شخصی مانند ابراهیم بتواند عاشق تی تی شود و وارد زندگی او شود. از مردانی مثل ابراهیم متنفر است و نمی‌خواهد پایشان به زندگی‌شان باز شود.

از آن طرف ابراهیم را داریم، شخصیتی که نسبت به دو کاراکتر دیگر کمتر جزییات دارد و پارسا پیروزفر توانسته با نقش آفرینی ماهرانه خود این نقصان را جبران کند. ابراهیم یک دانشمند و فیزیکدان است که هم و غم زندگی‌اش به فرمول‌های پیچیده‌اش برمی‌گردد. او از خانواده خود غافل مانده و یک مرد خانواده نیست. زنش را طلاق داده و حالا که تنهاتر شده بیشتر زندگی را می‌فهمد و برای آن ارزش قائل است. دوستش او را دور زده و به دنبال زنش است تا با او ازدواج کند، دخترش با او رابطه خوبی دارد اما بچه‌تر از آنست که بتواند فعلا همدم پدرش باشد. زنش به او به چشم یک مرد نگاه نمی‌کند و ابراهیم در انبوه فرمول‌های خود غرق شده است. حاضر است بمیرد اما این فرمول‌ها را گم نکند. زندگی‌اش را در گروی این کاغذها می‌داند و تی تی می‌خواهد به او بعد جدیدی از زندگی را نشان دهد که در تمام این سالها، ابراهیم از آن غافل مانده است.

فیلم سینمایی تی تی
پارسا پیروز فر در فیلم تی تی

 عشق مثلثی بین ابراهیم و امیر ساسان و تی تی رابطه عجیب و غریبی است. در یک سمت آن زنی متفاوت وجود دارد که دو معشوق کاملا متضاد با یکدیگر دارد. یک بی سواد و با سواد، یک فرهیخته و یک قالتاق، یک مرد و یک نامرد. تی تی اما بازهم تاکید دارد که اگر امیر ساسان نبود شاید ۸۰ درصد عاشق ابراهیم می‌شد، او به عشق اول خود وفادار است و حاضر است زندگی‌اش را به او ببخشد. اعتمادی که او به امیر ساساندارد، معنی واقعی عشق و زندگی دو نفره است ولی از نظر امیر ساسان، این رفتار احمقانه و دیوانگی است.

تی تی شخصیت پردازی بسیار دقیقی دارد و سه کاراکتر اصلی که معرفی می‌کند و بازیگران ماهری که به آنها جان می‌بخشند باعث شده که فیلمنامه جذاب‌تر از همیشه به نظر برسد. آیدا پناهنده با کمک گروه خود توانسته از منظر فنی نیز تی تی را بسیار جذاب‌تر بسازد. نماهای لانگ شاتی که برای فیلمش انتخاب کرده و بازیگران را در کنج تصویر قرار می‌دهد و به لوکیشن سرسبز و شمالی‌اش بیشتر اهمیت می‌دهد، نماهایی که می‌خواهد دنیای این کاراکترها را بیشتر به ما نشان دهد تا خودشان را. او شخصیت‌هایش را از طریق دیالوگ‌های پرمغزی که نوشته به مخاطب می‌شناساند و زیرکانه از زیر شعار دادن فرار می‌کند. تا یکی از شخصیت‌ها قصد دارد بالای منبر برود و دیالوگ‌هایش کلیشه‌ای شود، آن جملات را دور می‌اندازد و روی داستان اصلی تمرکز می‌کند. دوربین را طوری کاشته که جهان جادویی فیلمش را به رخ بکشد و کاراکترها را در کنار آن پرورش دهد.

تی تی از منظر بصری هیچ کم و کسری ندارد و از منظر سمعی نیز با حضور بهمن اردلان گل کاشته است. صداگذاری و همچنین موسیقی فیلم گوش نواز است و کارگردان توانسته از طریق آوا نیز موقعیت جغرافیایی فیلمش را تثبیت کند. از رقص مردان و زنان شمالی در یک عروسی محلی گرفته تا صدای دریا و باران که در کنار تصویربرداری ماهرانه فیلم کاری کرده که بوی خیس تن خاک به مشام تماشاگر برسد.

عکس های اکران تی تی

اکران فیلم سینمایی تی تی

اکران فیلم سینمایی تی تی

اکران فیلم سینمایی تی تی
الناز شاکردوست به همراه خانواده در اکران فیلم سینمایی تی تی
اکران فیلم سینمایی تی تی
سودابه جعفرزاده در جشنواره فیلم فجر
اکران فیلم سینمایی تی تی
هوتن شیکبا و الناز شاکردوست در جشنواره فیلم فجر
اکران فیلم سینمایی تی تی
هوتن شیکبا و الناز شاکردوست در اکران فیلم سینمایی تی تی

 پرسش های متداول

بازیگران فیلم سینمایی تی تی چه کسانی هستند؟
بازیگران فیلم سینمایی تی تی عبارتند از: الناز شاکردوست، پارسا پیروزفر، هوتن شکیبا، رضا عموزاد، سودابه جعفرزاد، مهدی فریضه، زینب شعبانی، منوچهر امیری، محمدجواد باباپور، سجاد دولتی، یحیی مردانشاهی، امیرحسین میناخانی و امیر صلج و ...
موضوع فیلم سینمایی تی تی چییست؟
موضوع فیلم سینمایی تی تی درباره فیزیکدانی که در حال کار بر روی فرضیه‌ای دربارهٔ پایان جهان است، با زنی حامله ملاقات می‌کند که می‌خواهد به بشریت خدمت کند و خانه‌ای از آن خود داشته باشد.
زمان پخش فیلم سینمایی تی تی کی است؟
زمان پخش فیلم سینمایی تی تی روز چهارشنبه 17 اسفند 1401 است.


سخن آخر

فیلم سینمایی تی تی به کارگردانی آیدا پناهنده روز چهارشنبه 17 اسفند 1402 وارد شبکه نمایش خانگی می شود که در آن هنرمندانی چون  الناز شاکردوست، پارسا پیروزفر و هوتن شکیبا به ایفای نقش پرداختند. ما در مطلبی به معرفی سریال رهایم کن؛ معرفی، بازیگران، زمان پخش و موضوع داستان پرداختیم که در صورت تمایل می توانید مطالعه کنید. اگر شما اطللاعات دقیق تری از فیلم سینمایی تی تی در اختیار دارید با ما و سایر مخاطبان سایت رویداد ایران در قسمت نظرات مطرح کنید.

امتیاز: 5 (از 1 رأی )
نویسنده
گروه تحریریه
گروه تحریریه
گروه تحریریه پایگاه خبری رویداد ایران

نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد