hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > استان ها > قم > آماده سازی 16 پارکینگ و پارکسوار با مساحت ۱۶۰ هکتار برای زائران نیمه شعبان

آماده سازی 16 پارکینگ و پارکسوار با مساحت ۱۶۰ هکتار برای زائران نیمه شعبان

معاون محیط زیست و خدمات شهری شهرداری قم گفت: آماده سازی پارکینگ‌ها یکی از نیازهای زائران در نیمه شعبان است که در این راستا ۱۶ پارکینگ و پارکسوار با مساحت ۱۶۰ هکتار و ظرفیت ۵۰ هزار خودرو آماده سازی شده است.

به گزارش خبرنگار رویداد ایران از قم، مهدی اصفهانیان مقدم در نشست خبری ستاد تسهیلات زائران و خدمات سفر شهرداری قم  که در آستانه جشن نیمه شعبان در شهرداری قم برگزار شد، اظهار کرد: پیش بینی می شود شاهد خیل عظیمی از زائران به مناسبت نیمه شعبان و مسافران در ایام نوروز باشیم.

وی با اشاره به آمادگی شهرداری برای ارائه خدمات به زائران نیمه شعبان و مسافران نوروزی گفت: طرح مهدوی پرچمداران خدمت از ابتدای بهمن ماه با تشکیل کمیته‌های مختلفی در شهرداری قم فعال و اجرایی شده است.

معاون محیط زیست و خدمات شهری شهرداری قم با اشاره به کمیته‌های شکل گرفته در راستای ارائه خدمات بهتر به زائران و مسافران اظهار داشت: کمیته‌های ایمنی، اسکان، حمل و نقل، ترافیک، فرهنگی، پشتیبانی، انتظامی، تأمین مایحتاج و نظارت و ارزیابی زیر نظر معاونت خدمات شهری شهرداری قم فعال شده است.

وی با بیان اینکه در ستاد تسهیلات زائران بیش از ۳ هزار نفر به صورت شبانه روزی مشغول خدمات رسانی خواهند بود، تصریح کرد: تعداد ۳۰۰ دستگاه وسیله نقلیه سبک و سنگین نیز خدمت رسانی به مسافران و زائران و همچنین شهروندان قمی را در ایام نیمه شعبان و همچنین عید نوروز بر عهده دارند.

اصفهانی مقدم بیان داشت: آماده سازی پارکینگ‌ها یکی از نیازهای زائران در نیمه شعبان است که در این راستا ۱۶ پارکینگ و پارکسوار با مساحت ۱۶۰ هکتار و ظرفیت ۵۰ هزار خودرو آماده سازی شده است.

معاون محیط زیست و خدمات شهری شهرداری قم با بیان اینکه موضوعاتی از جمله ایمنی و همچنین امدادرسانی در پارکینگ‌های اطراف مسجد مقدس جمکران و بلوار پیامبر اعظم پیش بینی شده است افزود: سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی در این پارکینگ‌ها مستقر خواهند بود و با تجهیزات سبک و سنگین در صورت بروز اتفاقی وارد عمل خواهند شد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به برنامه حمل و نقل زائران در ایام نیمه شعبان اظهار داشت: با همکاری سازمان اتوبوسرانی و تاکسیرانی تلاش شده است تا عبور و مرور زائران تسهیل شود و به همین دلیل تعداد ۱۸۰ دستگاه اتوبوس و همچنین بالغ بر ۲ هزار تاکسی در ایام نیمه شعبان به صورت رایگان به زائران و مسافران خدمات حمل و نقل ارائه می‌دهند.

وی از شهروندان قمی خواست به دلیل آنکه زائران در ایام نیمه شعبان از اقسا نقاط کشور با وسایل شخصی خود به شهر مقدس قم و مسجد مقدس جمکران اعزام می‌شوند از وسایل نقلیه عمومی استفاده کنند و حدالمقدور از آمدن به مسجد جمکران با خودروهای شخصی خود اجتناب کنند.

 

امتیاز: 0 (از 0 رأی )
برچسب ها
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد