hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > استان ها > گلستان > کانون وکلا تنها نهادی است که با بودجه مستقل و خودگران اداره می شود و از هیچ بودجه دولتی بهره مند نیست

ربیس کانون وکلای دادگستری گلستان‌

کانون وکلا تنها نهادی است که با بودجه مستقل و خودگران اداره می شود و از هیچ بودجه دولتی بهره مند نیست

ربیس کانون وکلای دادگستری گلستان‌ در مراسم گرامیداشت هفتادمین سالگرد تاسیس کانون وکلای دادگستری و هفدمین دوره تحلیف کارآموزان وکالت دادگستری گلستان‌ گفت: وکلایی هستند که به علت نداشتن درآمد مناسب، هزینه تمدید پروانه فعالیت را ندارند و حتی از پس هزینه‌های دفتر وکالت بر نمی‌آیند.

حمید رضا مومن اظهار کرد: وکیل بودن هزینه دارد و  وکلایی هستند که به علت نداشتن درآمد مناسب، هزینه تمدید پروانه فعالیت را ندارند و حتی از پس هزینه‌های دفتر وکالت بر نمی‌آیند.

وی افزود: وقتی با اجرای طرح تسهیل افراد بدون توجه به کیفیت علمی وارد این حرفه می شوند و اثرات مخربی برای جامعه خواهد داشت چرا که ممکن است بسیاری از آنان به دلیل فقدان پرونده دست به کارهای غیر متعارف داشته باشند.

رییس کانون وکلای دادگستری گلستان‌ اظهارداشت: کانون‌های وکلا در حالی که باید وکیل مردم باشند روزهای سختی را سپری می‌کنند و در حال دفاع از طبیعی‌ترین حرف خود که همان استقلال است دفاع می‌کنند.

وی بیان کرد: استقلال کانون وکلا به معنای مقابله با حاکمیت نیست اما واقعیت این است که حاکمیت باید ناظر بر همه امور باشد.

مومن افزود: مفهوم استقلال کانون وکلا به معنای خودگردانی و مدیریت داخلی است و این مساله در قوه قضاییه نیز مشهود و لمس است.

مومن  افزود:  برخی در برابر کلمه استقلال به شدت مقاومت می کنند و این در حالی است که استقلال کانون وکلا به معنی تقابل نیست و استقلال کانون به معنی خودگردان بودن آن است نه اینکه ما در مقابل حاکمیت ایستاده ایم.

مومن گفت: طرح تسهیل مشکلات زیادی برای  جامعه وکالت ایجاد کرده به طوری از طرح تسهیل به عنوان مردودین آزمون وکالت نام می برند.

وی ادامه داد: طرح تسهیل از طرف کمیسیونی تصویب می شود که در واقع ربطی به آن ندارد و آن هم کمیسون اقتصادی مجلس است و این در حالی است که حتی کمیسیون حقوق مجلس هم با آن مخالف بود اما تصویب شد.

وی افزود: به دنبال اجرایی شدن این طرح و مخالفت های کانون های وکلای وکالتی سراسر کشور چندین نشست با نمایندگان مجلس و همچنین ریاست دستگاه قضا انجام و مقرر شد اصلاحات ارایه شده مورد کارشناسی قرار گیرد.

امتیاز: 0 (از 0 رأی )
برچسب ها
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد