hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > استان ها > گلستان > اجرای طرح تسهیل جوابگوی آموزش به کارآموزان طرح تسهیل را ندارد

گرامیداشت هفتادمین سالگرد تاسیس کانون وکلای و هفدمین دوره تحلیف کارآموزان وکالت دادگستری در گلستان برگزار شد

اجرای طرح تسهیل جوابگوی آموزش به کارآموزان طرح تسهیل را ندارد

ربیس کمیسیون کارآموزی کانون وکلای دادگستری استان گلستان در مراسم گرامیداشت هفتادمین سالگرد تاسیس کانون وکلای دادگستری و هفدمین دوره تحلیف کارآموزان وکالت دادگستری گلستان‌ اظهار کرد: کانون وکلا یک موسسه حرفه ای است و هیچ کانون وکلایی در سراسر کشور بعد از اجرای طرح تسهیل جوابگوی آموزش به کارآموزان طرح تسهیل را ندارد.

علی طالع زاری گفت: با آموزش دادن نمی توان بنیان حقوقی افراد را تغییر داد و اجرای طرح تسهیل و ورود خیل عظیم کارآموزان در این حرفه بنیان و کیفیت یادگیری مسایل حقوقی آنان را افزایش نمیدهد.

ربیس کمیسیون کارآموزی کانون وکلای دادگستری گلستان افزود: به غیر از کانون وکلا حتی دادگستری هم توان آموزش این حجم از کارآموزان را ندارد.

طالع زاری گفت: پیش بینی می شود در سال آینده تعداد ۴۰۰ کارآموز وارد این حرفه می شوند و امکانات آموزش آنان بسیار اندک است.

وی بیان کرد: با آغاز طرح تسهیل نه فقط برای کانونها که برای دادگستری نیز مشکل ایجاد شد و دادگستری هم امکان آموزش تعداد بالای کارآموزان را ندارد.

طالع زاری اظهار کرد: با اجرای این طرح افرادی با درجه علمی پایین وارد حرفه وکالت می شوند که در تراز وکالت نیستند و این کار بسیار برای حرفه وکالت خطرناک است.

وی افزود: مجلس و دستگاه قضا باید نگاه ویژه و دقیقی به این مساله مهم داشته باشند و باید به اثرات زیان بار این طرح توجه کنند.

در این مراسم ۱۴ نفر از کارآموزان وکالت گلستان مراسم تحلیف خود را به جای آورده و آوازه فعالیت به عنوان وکیل پایه دادگستری را دریافت کردند.

امتیاز: 0 (از 0 رأی )
برچسب ها
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد