hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > استان ها > گلستان > لایروبی خلیج گرگان 62 درصد پیشرفت دارد

مدیر بنادر و دریانوردی گلستان

لایروبی خلیج گرگان 62 درصد پیشرفت دارد

مدیر بنادر و دریانوردی گلستان گفت: کار لایروبی خلیج گرگان در کانال آشور به 62 پیشرفت فیزیکی رسیده، در حالی که یک ماه قبل میزان پیشرفت آن 50 درصد بوده است.

نوراله عباسی افزود: اکنون 47 دستگاه ماشین آلات قرارگاه خاتم الانبیا برای انجام لایروبی و شتاب در بازگشایی کانال آشور مشغول فعالیت هستند.

به گفته وی کار لایروبی در کانال آشور از 25 خرداد سال 1401 به طور رسمی آغاز شده که پایان آن 24 خرداد ماه سال 1402 برنامه ریزی شده است.

وی اضافه کرد: کانال آشور حدود 9 کیلومتر طول با عرض 70 تا 440 متر بوده و جزو مهمترین مسیر انتقال آب دریای خزر به خلیج گرگان به شمار می‌رود که حجم برداشت لایروبی در این مسیر یک میلیون و 164 هزار متر مکعب برآورد شده است.
باپیگیری های استاندار گلستان مبنی بر تسریع در اجرای مصوبات چهارمین جلسه ستاد ملی هماهنگی و مدیریت تالاب های کشور با حضور آیت‌الله سیدابراهیم رییسی در خلیج گرگان در اسفند ماه سال ۱۴۰۰، وی دستور فوری آغاز لایروبی کانال‌ آشوراده  را صادر کرد و پس از مدت کوتاهی با هماهنگی سازمان بنادر و دریانوردی به عنوان مجری و قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیا به عنوان پیمانکار، مرحله نخست این عملیات آغاز شد که برای انجام آن از اواخر اردیبهشت ماه چندین دستگاه ماشین آلات سنگین برای لایروبی وارد کانال آشوراده شدند.


خلیج گرگان یکی از بزرگترین مخازن آب شیرین متصل به دریای خزر هست و تداوم زندگی بسیاری از جانداران در بزرگ‌ترین دریاچه زمین به اتصال آن با دریا وابسته است.

این پهنه سال‌هاست که گرفتار چالش‌هایی از جمله کمبود آب برای تجدید حیات آبزیان، شکار بی‌رویه، لایروبی نکردن کانال‌های آبرسان، افزایش تعداد آب‌بندان و مزارع پرورش ماهی در بالا دست شده و این عوامل بر بحرانی شدن شرایط منطقه افزوده و ضرورت تلاش برای حل آن را جدی‌تر کرده است.

امتیاز: 0 (از 0 رأی )
برچسب ها
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد