hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > استان ها > گلستان > از طرح پایش کمیت کالاهای مورد استفاده مردم

بازدید سرزده مدیرکل استاندارد گلستان

از طرح پایش کمیت کالاهای مورد استفاده مردم

مدیرکل استاندارد گلستان به صورت سرزده از چگونگی اجرای طرح پایش کمیت کالاهای مورد استفاده مردم بازدید کرد.

سید مهدی حسینی اظهار داشت: در راستای اجرای این طرح در خصوص پیش‌بسته‌بندی‌ها، 150 فرآورده از واحد‌های تولیدی اخذ شد که 85 مورد از این فرآورده‌ها از سطح بازار بود و در مجموع 120 مورد آن با شاخص‌های استاندارد کاملا مطابقت داشت.

وی ادامه داد: بر اساس مصوبات شورای عالی استاندارد، طرح پیش بسته بندی براساس اجباری شدن استانداردهای ملی ایران به شماره های 16381 و 21795 و تاکید جناب آقای آیت ا... رئیسی، رئیس جمهور محترم و رئیس شورای عالی استاندارد کشور ، بر این مقوله با اطلاق کم فروشی رسمی اهتمام سازمان بیش از پیش بر صیانت از حقوق مصرف کننده قرار گرفته است.
مدیرکل اداره استاندارد استان گلستان گفت: با توجه به این که پایش کمیت کالاهای مورد استفاده عموم، به ویژه کالاهای اساسی و رعایت حق الناس جزو اولویت های اصلی سازمان ملی استاندارد ایران است، اجرای طرح به صورت مستمر ادامه خواهد داشت.
 حسینی افزود: در اجرای این طرح علاوه بر خرید محصولات از بازار، بازدید از واحدهای تولیدی مشمول طرح نیز بدون هماهنگی و اطلاع واحد تولیدی و به صورت سرزده انجام می پذیرد. در این طرح اقلام مختلف تولید داخل شامل تمامی کالاهای دارای بسته بندی که بر روی انها وزن و حجم درج شده است، از کالاهای اساسی مانند محصولات خوراکی بسته بندی شده مانند لبنیات، انواع شونده ها، رب، بیسکویت، ویفر، کیک، کلوچه، ماکارونی و روغن، شوینده ها و اقلام بهداشتی و ...  مورد بازرسی قرار می‌ گیرند.
وی ادامه داد: با توجه به بیانات رئیس محترم سازمان ملی استاندارد جناب آقای دکتر اسلام پناه مبنی بر اینکه موضوع کم فروشی بارز شده است، وظیفه ماست تا با اتکا به قانون و قرآن به این موضوع وارد شده و موثر و سازنده ای را با همکاری سازمان تعزیرات در مورد مبارزه با کم‌فروشی انجام دهیم.
وی در پایان با اعلام اینکه افکار عمومی به ‌شدت پذیرای این موضوع است گفت: اداره کل استاندارد گلستان در تلاش است توازن و پایداری را در حوزه کمیت برای انواع محصولات تولیدی استان ایجاد کند.
امتیاز: 0 (از 0 رأی )
برچسب ها
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد