hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > رویداد > خروج مهاجمان پرسپولیس از انزوا

پای عیسی آل کثیر و مهدی عبدی دوباره به گلزنی بازشده است

خروج مهاجمان پرسپولیس از انزوا

پرسپولیسی‌ها پس از پشت سرگذاشتن یک دوره بحرانی دوباره به جاده قهرمانی بازگشته‌اند. پیروزی چهار بر دو مقابل سپاهان و برد سه بر صفر برابر نفت مسجدسلیمان در لیگ برتر اوضاع را بر وفق مراد سرخ‌پوشان تهرانی کرده است.

پرسپولیسی‌ها پس از پشت سرگذاشتن یک دوره بحرانی دوباره به جاده قهرمانی بازگشته‌اند. پیروزی چهار بر دو مقابل سپاهان و برد سه بر صفر برابر نفت مسجدسلیمان در لیگ برتر اوضاع را بر وفق مراد سرخ‌پوشان تهرانی کرده است. در این میان خط آتش پرسپولیسی‌ها پس از یک دوره خاموشی دوباره به خروش درآمده و نقشی اساسی در این دو پیروزی ایفا کرده است. در این دو بازی دو مهاجمی که مدت‌ها از گلزنی دورافتاده بودند موفق به باز کردن دروازه حریفان شده‌اند تا یحیی گل محمدی غرق در شادی شود. شاید اگر مصدومیت بدموقع مانع بزرگی سر راه عیسی آل‌کثیر نبود او‌ بیشتر از این‌ها پیراهن پرسپولیس را بر تن می‌کرد و می‌توانست درخشان ظاهر شود. عیسی در بدو بازگشت، ابتدا کارش را به‌عنوان بازیکن تعویضی مقابل آلومینیوم آغاز کرد و اگر بدشانس نبود می‌توانست با شوتی زیبا به گل هم برسد، اما حسین پورحمیدی مانع از آن شد. بااین‌حال در جدال با صنعت نفت آبادان، ازآنجاکه پرسپولیس نیاز مبرم به کسب برتری داشت، با تصمیم یحیی گل‌محمدی، عیسی آل‌کثیر در ترکیب فیکس سرخ‌ها قرار گرفت و اتفاقا موثر هم ظاهر شد. این مهاجم خوزستانی درست در بهترین فرصت، عملکرد مثبتی از خود ارائه داد. در دقیقه ۴۷ نیمه دوم بازی با نفت آبادان، آل‌کثیر از اشتباه تهیدست نهایت استفاده را برد و با ارسال پاسی سر ضرب برای دیاباته، مقدمات گل دوم و پیروزی‌بخش سرخ‌ها را فراهم کرد و باعث شد تیمش از نفت جلو بیفتد و تحت‌فشار و استرس از دست دادن امتیاز قرار نگیرد؛ اما گلزنی عیسی محدود به مسابقه با نفت نشد و این بازیکن در بازی با سپاهان هم توانست گل دوم تیمش را به ثمر رسانده و نویدبخش بازگشت به‌روزهای آرمان باشد. عیسی یکی از دو خرید پرسپولیس در پنجره زمستانی عیسی آل کثیر بود.

این بازیکن که با پایان فصل گذشته قراردادش به پایان رسیده بود پس از پشت سر گذاشتن دوران طولانی‌مدت مصدومیتش بار دیگر با امضای قرارداد جدید شماره ۷۲ پرسپولیس را بر تن کرد. آل‌کثیر در هفته چهاردهم فصل گذشته مقابل شهرخودرو در مشهد مصدومیت تلخ پارگی رباط صلیبی را تجربه کرد. عیسی که فکر می‌کرد می‌تواند بدون عمل جراحی به زمین برگردد عمل خود را به تاخیر انداخت و همین موضوع سبب طولانی‌تر شدن دوری او از بازی‌ها شد؛ اما عیسی پس از گذشت ۳۹۰ روز از آن مصدومیت در بازی حساس مقابل آلومینیوم اراک در هفته هجدهم لیگ بیست و یکم به زمین فرستاده شد. این مهاجم جنوبی در بین نیمه جایگزین شیخ دیاباته شد تا آماده بازگشت به‌روزهای خوب گذشته شود. او از زمان ورود به پرسپولیس یک مصدومیت شدید انگشت پا را در حین لیگ قهرمانان آسیا داشت و سپس شش ماه محرومیت به دلیل خوشحالی بعد از گل را تجربه کرد و در ادامه پارگی رباط صلیبی به سراغ او آمد که با تاخیر در عمل جراحی، یک‌فصل کامل دوری از میدان را به همراه داشت؛ اما ظاهرا قرار است لیگ 22 به شکل بهتری برای آل کثیر به پایان برسید و چه‌بسا عیسی در هفته‌های حساس پیش رو به مهره‌ای تعیین‌کننده در تیم سرخ‌پوش تهرانی تبدیل شود؛ اما دیگر ستاره‌ای که با گلزنی مقابل نفت مسجدسلیمان خودش را از انزوا خارج کرد مهدی عبدی بود. این ستاره شمالی که قرار بود یکی از استعدادهای پرسپولیس در خط حمله باشد و توانسته بود در دوره‌ای که مورد اعتماد کادرفنی قرار داشت با گل‌های حساس و تاریخی خود، امیدواری زیادی را در این زمینه شکل دهد نیمکت‌نشینی طولانی‌مدتی را تجربه کرد. نیمکت‌نشینی عبدی بعد از درخشش یورگن لوکادیا شروع شد و در ادامه جدایی این بازیکن، یحیی گل‌محمدی تصمیم به تغییر شیوه در خط تهاجمی تیمش با به‌کارگیری هافبک‌ها گرفت. از سوی دیگر با حضور عیسی آل‌کثیر، شیخ دیاباته و همچنین لئاندرو پریرا کار کاملا برای این مهاجم جوان سخت شد. بااین‌حال و در شرایطی که او مقابل سپاهان هم‌روی نیمکت‌نشین قرار داشت جزو خوشحال‌ترین بازیکنان تیمش بود. پرسپولیس در یک بازی سخت موفق شده بود سپاهان را در اصفهان شکست دهد و مهدی عبدی که در این 120 دقیقه‌ای فرصتی برای حضور در ترکیب به دست نیاورده بود اما در تمام لحظات جشن پیروزی بازیکنان و اعضای این تیم میدان‌داری می‌کرد و جو شادی را چه در زمین و چه بعدازآن در رختکن و اتوبوس تیم شکل داده بود. عبدی که در نیم‌فصل نیز زمزمه‌هایی مبنی بر احتمال جدایی‌اش از این تیم شکل‌گرفته بود، همچنان در انتظار فرصتی بود تا بتواند در رقابت با دیگر مهاجمان تیم بار دیگر به‌روزهای اوج خود بازگشته و بتواند زننده گل‌های حساس تیمش لقب گیرد. انتظاری که سرانجام مقابل نفت مسجدسلیمان به پایان رسید و درحالی‌که 87 دقیقه تنها نظاره‌گر بازی هم‌تیمی‌هایش بود تنها دو دقیقه پس از ورود به زمین گل سوم پرسپولیس را به ثمر رساند تا از سایه کمی خارج شود. با گلزنی عیسی و عبدی حالا یحیی می‌تواند با خیال راحت‌تری بروی برنامه‌های هجومی تیمش تمرکز کند به‌ویژه که دیاباته را هم در اختیار ندارد. 

امتیاز: 0 (از 0 رأی )
نویسنده
امیر حسین احتشامی
امیر حسین احتشامی
خبرنگار ورزشی

نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد