hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > رویداد > علمی > قرص های چند بار مصرف جایگزین کرم مرطوب کننده می شوند

قرص های چند بار مصرف جایگزین کرم مرطوب کننده می شوند

محققان راهی یافته اند تا مرطوب کننده های کرمی را به ماده خشک و کاغذ مانند تبدیل کنند که در صورت نیاز می توان دوباره به آن آب افزود.
بیشتر بخوانید

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از پرس اسوسیشن، محققان دانشگاه «ایست آنجلیا» در انگلیس فناوری را توسعه داده اند که روغن و آب را از محصولات زیبایی مانند کرم، شامپو و نرم کننده ها حذف و صفحه هایی از مواد می سازند که می توان با مقدار کمی آب ساختار آن را دوباره بازسازی کرد.

آنها مدعی هستند با کمک فناوری مذکور می توان صنعت زیبایی را تا حد زیادی دگرگون کرد تا از میزان انتشار گازهای گلخانه ای و همچنین دور ریز مربوط به بسته بندی کاسته شود.

شنگ چی محقق ارشد پژوهش می گوید: بیشتر محصولات زیبایی و آرایشی تا ۹۵ درصد آب دارند و به همین دلیل حجم سنگین و بسته بندی بزرگی دارند. اما ورقه های مرطوب کننده ای که ما ابداع کردیم فقط چند میلی گرم وزن دارند. میزان وزن به اندازه قابل توجهی کاهش یافته است. بنابراین در خصوص هزینه های حمل و نقل صرفه جویی می شود.

پروفسور چی و همکارانش از فرایندی به نام الکترو ریسی استفاده کردند تا آب و روغن را از محصول جدا کنند. به این ترتیب ۹۸ درصد آب محتوای آن در فرایند حذف شد.

محصول نهایی یک ماده مانند کاغذ با فیبرهای نازک و خلل و فرج بسیار بین این فیبرها بود.

کی در این باره می گوید: ماده به سرعت در آب حل می شود و به شکل امولسیون اصلی در می آید. به گفته او ماده مذکور برخلاف محصولات زیبایی بدون آب دیگر که اکنون در بازار موجود است، شامل گرما نمی شود. این بدان معنا است که پروتئین ها، پپتیدها و دیگر مواد حساس همچنان در محصول حفظ می شوند.

از آنجا که در صفحه های این محصول آبی وجود ندارد، نیازی به ارتقای عمر آنها وجود ندارد. به گفته کی هر ورقه یا صفحه از این ماده یک دوز خواهد بود که ریسک رشد باکتری را کاهش می دهد.

منبع: mehrnews-5722296

امتیاز: 0 (از 0 رأی )
مطالب مشابه
برچسب ها
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد