hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > رویداد > یحیی و عملیات موفق احیای پرسپولیس

یحیی و عملیات موفق احیای پرسپولیس

 در روزهایی که به نظر می‌رسید سال جاری می‌خواهد به برترین شکل ممکن برای پرسپولیسی‌ها پایان یابد آن‌ها با برتری چهار بر دو مقابل صدرنشین لیگ برتر از خواب زمستانی بیدار شدند.

 در روزهایی که به نظر می‌رسید سال جاری می‌خواهد به برترین شکل ممکن برای پرسپولیسی‌ها پایان یابد آن‌ها با برتری چهار بر دو مقابل صدرنشین لیگ برتر از خواب زمستانی بیدار شدند. در این میان نقش یحیی گل محمدی در این پیروزی که می‌تواند برای بازگشت سرخ‌پوشان اصفهانی به جاده موفقیت هم بسیار تاثیرگذار باشد را نباید از یاد برد. عملیاتی که موجب شده آن‌ها از شرایط غیرقابل‌تحمل به وضعیتی باثبات برسند. شادی عجیب‌وغریب بازیکنان پرسپولیس هم پس از برتری مقابل سپاهان که گویی فاتح جام جهانی شده‌اند خود نشان‌دهنده همه‌چیز بود. تیمی از چهار مسابقه اخیر خود تنها چهار امتیاز اندوخته بود و صدر را به طلایی پوشان اصفهانی تعارف زد تا نه‌تنها اختلاف پنج امتیازی‌اش با رقیب اصفهانی صفر شود بلکه شاگردان مورایس با سه امتیاز اختلاف حتی از پرسپولیس فاصله هم بگیرند؛ اما ظاهرا قرار بود جام حذفی به آوردگاه برای احیای شاگردان یحیی گل محمدی تبدیل شود و آن‌ها با ارائه یک بازی هوشمندانه میزبان را تسلیم کنند و پیروزمندانه اصفهان را به مقصد پایتخت ترک کنند. در این میان یحیی با تکیه‌بر دانش ذاتی مربیگری که از آن برخوردار است توانست مورایس را به گوشه رینگ برده و این مربی پرتغالی را ناک اوت کند. نخستین تصمیم هوشمندانه گل محمدی، قرار دادن وحدت هنانوف در پست مدافع راست و جلو بردن دانیال اسماعیلی‌فر بود. این مدافع تاجیکستانی در روز نمایش بهترین عملکرد خود بالباس پرسپولیس، حتی مرتکب یک اشتباه هم نشد و استارت فوق‌العاده او در دقیقه ۱۱۷ و طی طول کل زمین، نشان داد حنانوف بهترین انتخاب یحیی برای این دیدار بوده است. از سوی دیگر وینگرهای سپاهان در طول هفته‌های اخیر نمایشی فوق‌العاده داشتند واصلی‌ترین مسیر گلزنی این تیم نیز ارسال‌های دقیق آن‌ها برای شهریار مغانلو بود. پس به دستور یحیی، دو مدافع کناری پرسپولیس در اغلب دقایق مسابقه اجازه نفوذ چندانی نداشتند و بازیکنی مانند دانیال که ذاتا میل به هجوم دارد، یک خط جلوتر رفت تا در صورت اشتباه احتمالی نیز یک بازیکن پوششی داشته باشد؛ اما اشتباه بزرگ را ژوزه مورایس مرتکب شد که به نظر با تکیه‌بر درخشش تیمش در هفته‌های اخیر، اجازه پیشروی به رامین رضاییان و میلاد زکی پور را به‌ویژه در نیمه نخست به‌وضوح داد و فضای خالی و محسوس پشت مدافعان این تیم، جولانگاه ستاره‌های پرسپولیس شد.

قرمز پوشان بارها در نیمه نخست با ارسال‌های تندوتیز و مستقیم به دو سمت، حملاتی پردامنه‌ای را روی دروازه سپاهان ترتیب داده و چند بار با تعداد نفرات قابل‌توجه به سمت دروازه این تیم حرکت کردند. بازیکنان سپاهان بارها در نیمه اول و در مقابل پرس شدید و از بالای تیم حریف دچار اشتباه شده و در موقعیت‌های خطرناک ازلحاظ تعداد نفرات برابر پرسپولیس قرار گرفتند. دومین تصمیم فوق‌العاده گل محمدی در دقیقه 76 رقم خورد. در دقایقی که سپاهان با در اختیار داشتن میانه میدان نبض بازی را در دست گرفته بود، ورود سروش رفیعی و البته سیامک نعمتی جریان بازی را تغییر داد. سروش دریکی از بهترین روزهای خود در لباس پرسپولیس، بارها با درگیری در میانه میدان و انتقال توپ سریع، یا فشار را از روی تیمش برداشت و یا پرسپولیس را در موقعیت حمله قرارداد. مقابل تیمی مانند سپاهان با دو مدافع میانی سرزن و کمی کند، بهترین راه‌حل ارسال‌های عمقی و زمینی تندوتیز است و از دقیقه یک تا 120، پرسپولیس برخلاف بازی‌های قبل و اصرار به خلق مثلث و ارسال توپ روی دروازه، حملات از عمق را مدنظر قرارداده و چند موقعیت خود ازجمله تک‌به‌تک پریرا در اواخر بازی را نیز از همین مسیر از دست داد. همین مسابقه می‌تواند به یحیی گل محمدی ثابت کند که در 10 هفته باقی‌مانده نیز تمرکز کامل روی سبک بازی حریف، بهترین راه‌حل برای کسب عنوان قهرمانی و از بین بردن فاصله نه‌چندان زیاد با صدر جدول خواهد بود. هفته‌هایی سرنوشت‌ساز که تکلیف قهرمان را مشخص خواهد کرد. جایی که سپاهانی‌ها برای قهرمان در لیگ آن دندان‌تیز کرده‌اند؛ اما پرسپولیسی‌ها به رهبری یحیی نشان دادند که پتانسیل بازگشت به صدر و به زیر کشیدن زردپوشان اصفهانی رادارند به‌شرط آن یحیی همچون بازی با سپاهان در جام حذفی از آموخته‌های مربیگری‌اش به‌درستی استفاده کند. ازجمله بازی دور برگشت مقابل همین تیم سپاهان که در هر موقعیت جدولی نبرد مرگ وزندگی برای دو تیم خواهد بود. 

امتیاز: 0 (از 0 رأی )
برچسب ها
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد