hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > رویداد > اقتصادی > رونق تنقلات ارزان قیمت به جای آجیل برای شب یلدا

رونق تنقلات ارزان قیمت به جای آجیل برای شب یلدا

اگرچه به گفته دبیر اتحادیه آجیل و خشکبار اصفهان، قیمت آجیل حدود ۳۰ درصد کاهش یافته اما نسبت به سال های گذشته میزان خریدها ۴۰ درصد کمتر و متفاوت شده و مردم به سمت خرید تنقلات ارزان قیمت همچون برنجک، گندمک و شکوفه رفته اند.

علیرضا حمصیان با بیان اینکه اکنون در آستانه شب یلدا هیچ کمبود آجیل نداریم، اظهار کرد: آجیل موجود فعلا جوابگوی بازار است و خوشبختانه قیمت ها نسبت به نوروز کاهش یافته است.
وی افزود: در حال حاضر قیمت پسته کیلویی ۷۰ تا ۸۰ هزار تومان کاهش یافته، همچنین نرخ تخمه همانند شب یلدا گذشته است.
به گفته دبیر اتحادیه آجیل و خشکبار اصفهان، کاهش صادرات و ثابت ماندن نرخ دلار در محدوده ۱۲ هزار تومان موجب کاهش قیمت پسته نسبت به شب عید شده است.
وی با تاکید بر اینکه افزایش نرخ دلار به صورت روانی بر بازار و قیمت ها اثرگذار است، ادامه داد: به دلیل مشکلات بانکی و مسائل انتقال پول صادرات پسته نیز بسیار کمتر شده است.
حمصیان همچنین گفت: در حال حاضر قیمت پسته فندوقی بین ۱۲۰ تا ۱۳۰ هزار تومان، پسته احمدآقایی بین ۱۳۰ تا ۱۵۰ هزار تومان، پسته اکبری بین ۱۴۰ تا ۱۷۰ تومان است، از سوی دیگر با کاهش نرخ فندوق، قیمت خرده فروشی آن بین ۷۰ تا ۸۰ هزار تومان است.
وی با بیان اینکه قیمت مغز بادام ایرانی به علت سرمازدگی افزایش یافته است، اظهار کرد: قیمت مغز بادام از کیلویی ۸۰ هزار به ۱۳۰ تا ۲۰۰ هزار تومان رسیده است.
دبیر اتحادیه آجیل و خشکبار اصفهان با بیان اینکه آجیل های وارداتی به صورت قاچاق وارد بازار می شوند، گفت: اگرچه مجوز واردات برای آجیل خارجی صادر نمی شود، اما در حال حاضر قیمت بادام هندی بین ۱۴۰ تا ۱۸۰ هزار تومان است.
وی افزود: هر کیلو نخودچی و کشمش بین ۱۸ تا ۲۰ هزار تومان، انجیرخشک بین ۶۵ تا ۱۴۰ هزار تومان، برگ زردآلو بین ۴۰ تا ۷۰ هزار تومان، برگ هلو بین ۵۰ تا ۷۰ هزار تومان مغز گردو از ۱۲۰ تا ۱۷۰ هزار تومان است، همچنین قیمت هر کیلو برنجک ۱۸ هزار تومان، گندمک ۱۰ هزار تومان و شکوفه ۲۰ هزار تومان است.
به گفته حمصیان، قیمت هر کیلو آجیل شب یلدا بسته به کیفیت آن بین ۱۰۰ تا ۱۴۰ هزارتومان است و قیمت آن امسال نسبت به یلدای گذشته ۳۰ درصد کاهش یافته است.
وی تاکید کرد: اگرچه قیمت ها کاهش یافته، اما نسبت به سال های گذشته میزان خرید ۴۰ درصد کمتر و متفاوت شده است، مردم بیشتر به سمت خرید تنقلات ارزان قیمت همچون برنجک، گندمک و شکوفه رفته اند.

امتیاز: 0 (از 0 رأی )
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد