hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > استان ها > گلستان > برنامه‌های شهرداری گرگان در اعیاد شعبانیه

رئیس سازمان فرهنگی و اجتماعی شهرداری گرگان خبر داد:

برنامه‌های شهرداری گرگان در اعیاد شعبانیه

رئیس سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری گرگان با بیان اینکه ویژه برنامه‌های گرامیداشت اعیاد شعبانیه از صبح امروز ۴ اسفندماه در سطح شهر گرگان آغاز شد، گفت: سازمان، اجرای ۱۱ ویژه برنامه را برای برگزاری باشکوه جشن سالروز میلاد حضرت ولی عصر (عج) تدارک دیده است.
کریم علمی  با بیان اینکه سازمان فرهنگی و اجتماعی شهرداری گرگان برنامه‌های مختلفی را در مناسبت‌های ملی و مذهبی در اقصی نقاط شهر برگزار می‌کند، اظهار کرد: ایجاد روحیه نشاط و ترویج فرهنگ ایرانی اسلامی از مهمترین اهدافی است که در دستور کار قرار دارد.

رئیس سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری گرگان با تبریک فرا رسیدن اعیاد شعبانیه در خصوص ویژه برنامه‌های این ایام فرخنده در محلات، کوچه‌ها و معابر عمومی سطح شهر توضیح داد: آذین‌بندی خیابان‌ها ‌و معابر اصلی شهر انجام شده است و برگزاری جشن‌های خیابانی، مسابقات ورزشی، مولودی‌خوانی و مسابقات فرهنگی، نمونه‌ای دیگر از برنامه‌های سازمان برای سالروز میلاد باسعادت امام حسین(ع)، حضرت اباالفضل العباس(ع)، امام زین‌العابدین (ع) و حضرت علی‌اکبر (ع) در نیمه نخست ماه شعبان است.

وی با تأکید بر اینکه برنامه‌های این سازمان در روز نیمه شعبان و سالروز میلاد فرخنده امام زمان (عج) به اوج خود می‌رسد، خاطرنشان کرد: برپایی جشن بزرگ تجلی طاها در دو مکان پارک شهر و تالار فخرالدین اسعد گرگانی مهمترین برنامه سازمان است که در شب سه‌شنبه ۱۶ اسفندماه برگزار می‌شود.

علمی به حرکت درآمدن کاروان طنین انتظار با همراهی مولودی خوانان را از دیگر برنامه‌های سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری گرگان عنوان کرد و گفت: به مناسبت این عید فرخنده محفل شعر با مشارکت انجمن شعر استان، پویش پرچم "یامهدی"، مسابقه کتابخوانی، نشست‌های مهدویت منتظران مهدی (عج) و جشن‌های نیمه شعبان برگزار می‌شود.

گفتنی است، در تقویم کشورمان سالروز ولادت با سعادت امام حسین (ع) در روز سوم شعبان به عنوان روز پاسدار، ولادت حضرت ابوالفضل العباس (ع) در روز چهارم شعبان به عنوان روز جانباز، ولادت امام سجاد (ع) در روز پنجم شعبان، ولادت حضرت علی اکبر (ع) در روز ۱۱ شعبان به عنوان روز جوان و میلاد فرخنده حضرت ولی عصر (عج) در روز ۱۵ شعبان به عنوان سربازان گمنام امام زمان (عج) نامگذاری شده که به اعیاد شعبانیه شناخته می‌شوند.

امتیاز: 0 (از 0 رأی )
برچسب ها
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد