hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > استان ها > قم > حسن نیت و صداقت دو عامل مهم موفقیت در صنعت بیمه

گفت و گوی اختصاصی رویداد ایران با نماینده برتر بیمه ما در قم:

حسن نیت و صداقت دو عامل مهم موفقیت در صنعت بیمه

نماینده برتر بیمه ما در استان قم گفت: حسن نیت از مهمترین اصولی است که برای موفقیت در صنعت بیمه باید به آن پایبند بود و این اصل باید بین بیمه گر و بیمه گذار جاری باشد.

رویداد ایران-محمود غلامی نماینده بیمه ما«کد 2440» در استان قم که حدود 10 سال است در صنعت بیمه فعالیت دارد و در آذرماه سال جاری از سوی بیمه ما (سندیکا ی بیمه گران استان قم ) قم به عنوان نماینده برتر سال معرفی شد. گفت وگوی ویژه ما با این فعال در صنعت بیمه به شرح زیر است:

آقای غلامی شما یکی از برترین های صنعت بیمه در سال جاری شناخته شدید از ورودتان به این حرفه برایمان بگویید. چگونه وارد صنعت بیمه شدید ؟

همه چیز از خرید بیمه عمر شروع شد. از مزایای بیمه عمر شنیده بودم و می خواستم این نوع بیمه را خریداری کنم به همین دلیل با رئیس شعبه یکی از بیمه های قدیمی در قم صحبت کردم و ایشان نیز از کیفیت بیمه ای که آن زمان به تازگی در زیر مجموعه بانک ملت تاسیس شده بود برایم تعریف کرد و تاکید کردکه این بیمه از کیفیت بسیار خوبی برخودار است و زمانی که بیمه عمر را خریداری کردم کنجکاو شدم و خواستم بیشتر بدانم که با مشورت یکی از اساتید که این رشته را در دانشگاه تدریس می کرد وارد بیمه شدم.

پیش از فعالیت در صنعت بیمه مشغول چه فعالیتی بودید؟

در آن زمان به فروشندگی مواد غذایی اشتغال داشتم وبا دنیای بازاریابی و فروش آشنایی داشتم و همین موجب شد که به سرعت پس از آموزش بتوانم وارد بازار کار شوم.

به نظر شما آموزش در ورود به این صنعت چه نقشی دارد؟

آموزش در ورود به صنعت بیمه حرف اول را می زند وبه هر میزان شما روابط عمومی خوبی داشته باشید اما آموزش اصولی و صحیح ندیده باشید محکوم به شکست هستید وهرگز نمی توانید به توفیقی دست یابید.شاید همان فوت کوزه گری است که در آموزش ها بیان می شود.

آموزش فقط به ورودی های جدید محدود می شود؟

بیمه صنعتی است که همواره در حال تغییر است و با تغییراتی که در جامعه هر روز شاهد هستیم باید آموزش ها نیز به روز شود زیرا با گذشت زمان و تغییر ریسک های بیمه ای ؛نیاز جامعه نیز هر روز در حال تغییر است.اگر بخواهیم با نیاز جامعه جلو برویم باید به صورت جدی به بحث آموزش توجه داشته باشیم.

چه عواملی موجب موفقیت شما در صنعت بیمه شد؟

مهمترین عامل موفقیت من در صنعت بیمه توجه به آموزش است که همواره آموخته های خود را به روز می کنم. صداقت و حسن نیت نیز در مقابل بیمه گذار از دیگر عوامل موفقیت است که به اصول آن پایبند هستم.

منظورتان از حسن نیت وصداقت چیست؟ توضیح دهید؟

حسن نیت از مهمترین اصولی است که برای موفقیت در صنعت بیمه باید به آن پایبند بود و این اصل باید بین بیمه گر و بیمه گذار جاری باشد. پایبندی به آن می تواند موفقیت یک فعال صنعت بیمه را دوچندان کند. به صورت مثال: زمانی که قرار است بیمه نامه ای را برای بیمه گذار تنظیم کنیم مطلوب است که اول خودمان را جای او قرار دهیم که بهترین حالت را برای او در نظر بگیریم و بعد به منفعت شخصی به عنوان بیمه گر فکر کنیم. همین مسئله موجب می شود که بهترین مشاوره را به بیمه گذار بدهیم و او نیز بهترین خرید را انجام بدهد و از خریدی که انجام داده است رضایت داشته باشد.

پایبندی شما به اصل حُسن نیت تا چه اندازه توانسته در جلب رضایت بیمه گذاران از خرید موثر باشد؟

تلاش من برای ارائه بهترین خدمات از چشم مشتریان پنهان نیست و همین مسئله موجب می شود تا از خریدی که انجام می دهند رضایت داشته باشند. در بازاریابی سخن معروفی وجود دارد که گفته می شود « باید اول به کیفیت محصولی که می فروشید خودتان باور داشته باشید بعد آن را به مشتریان توصیه کنید» و من با استفاده از همین اصل و باوری که در محصولات بیمه ای دارم با مشتریانم ارتباط موثری برقرار می کنم.

شما در چه رشته ای از صنعت بیمه فعالیت دارید؟

من نماینده جنرال هستم و می توانم در زمینه فروش تمامی بیمه ها فعالیت داشته باشم اما با توجه به علاقه خاصی که به بیمه عمر دارم به صورت تخصصی در فروش بیمه عمر فعال هستم.

از بیمه عمر و مزایای آن برایمان بگویید؟

بیمه عمر یا همان بیمه زندگی به معنی سرمایه گذاری و تهیه پوششی مناسب برای شخص و خانواده در زمان وقوع حوادث ناگوار است. همانطور که می دانید در صورت مواجه شدن با هر حادثه، یکی از اصلی ترین مشکلات، برطرف ساختن بحران های مالی ناشی از آن است که با داشتن بیمه عمر می توان از بحران ها و مشکلات مالی تا حدود قابل توجهی رهایی یافت. به صورت ساده تر اگر بخواهم بیمه عمر را توضیح دهم باید بگویم، شما با پرداخت مبلغ مشخصی در طول چندین سال به شرکت بیمه، خود را بیمه می کنید و از پوشش های خاصی برخوردار می شوید. بنابراین در صورتی که حادثه ای برای شما رخ دهد و جزء پوشش های بیمه عمر باشد، شما می توانید از شرکت بیمه گر غرامت دریافت کنید. در کنار این پوشش ها، سود مشارکت به حق بیمه های پرداختی شما نیز واریز شده و به همین خاطر با خرید بیمه عمر می توانید سرمایه گذاری مفیدی را تجربه کنید. 

یک خاطره از فعالیتتان در این حرفه بگویید؟

مرد جوانی حدود هشت سال پیش برای خرید بیمه به دفتر ما مراجعه و بیمه عمر برای خود و همسرش به نیت سرمایه گذاری خریداری کرد اما با گذشت حدود سه سال پس از پرداخت حق بیمه دچار بیماری سرطان شد و متاسفانه در کمتر از چند ماه براثر این بیماری فوت کرد و این بیمه که در قالب بیمه عمرو سرمایه گذاری تنظیم شده بود برای همسر و مادرش پس از فوت این جوان بسیار مفید واقع شد.

نقش شعبه اصلی بیمه را در موفقیت خود چگونه ارزیابی می کنید؟

شعبه ها به عنوان یک سیستم بالا دست و یک نهاد ناظر نقش مهمی در پیشرفت نمایندگان دارند.زمانی که نماینده ای شروع به فعالیت می کند شعبه بیمه با مجوزها و امتیازهایی که در کنار آموزش اصولی به نماینده می دهد در رشد آن نماینده تاثیر بسزایی دارد. دلسوز بودن مدیر شعبه بیمه برای نماینده نقش حیاتی دارد و مطلوب است تا از زحمات رئیس شعبه «بیمه ما» در استان قم آقای محسن عابدی تشکر کنم که در همه مراحل در کنار نمایندگان این شرکت ایستاده و پشتیبانی می کند.

پیشرفت خود را در 5 سال آینده را چگونه تصور می کنید؟

با توجه به پشتکاری که دارم در مدت زمان کوتاهی با تشکیل تیمی حرفه ای از علاقمندان به صنعت بیمه فعالیت خود را در این صنعت ادامه خواهم داد و اعضای این تیم هریک به صورت تخصصی در یک رشته از بیمه فعالیت خواهند داشت وبه یاری خدا این هدف به زودی محقق می شود.

با علاقمندان به ورود به این صنعت سخنی دارید؟

صنعت بیمه ابعاد گوناگونی دارد و کسانی که می خواهند وارد بیمه شوند باید اول به شناخت درستی از شخصیت خود برسند و زمانی که توانستند به این باور برسند که می توانند در این راه پیشرفت کنند وارد این حرفه شوند در غیر اینصورت کسی نمی تواند مدعی باشد که تاسیس دفتری مجلل در بهترین نقطه شهر می تواند عامل فروش خوب در بیمه باشد.

سخن آخر

از رسانه شما که برای معرفی فرهنگ بیمه در جامعه گام ارزشمندی برمی دارد قدر دانی می کنم و آرزو دارم روزی برسد که مردم کشورم از پوشش بیمه ای خوبی برخوردار باشند و هرگز دچار رنج و سختی نشوند.

 

گفت وگو: سمانه سادات فقیه سبزواری   

 


امتیاز: 0 (از 0 رأی )
برچسب ها
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد