hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > استان ها > گلستان > فعالیت ۶۸۷ وکیل پایه یک در گلستان

رییس هیات مدیره کانون وکلای دادگستری استان گلستان:

فعالیت ۶۸۷ وکیل پایه یک در گلستان

هفتم اسفند ماه در واقع سالروز تصویب لایحه استقلال کانون وکلا (روز وکیل) است، اما متاسفانه جای ثبت این روز در تقویم ملی و رسمی کشور خالی‌ است.

رییس هیات مدیره کانون وکلای دادگستری استان گلستان گفت: سالروز استقلال کانون وکلا با وجود قدمت ۷۰ ساله هنوز در تقویم رسمی کشور ثبت نشده است.

حمیدرضا مومن در نشست خبری که به مناسبت سالروز استقلال کانون وکلا و روز وکیل برگزار شد، اظهار کرد: کانون وکلا یکی از قدیمی ترین نهادهای مدنی کشور است که نقش بسزایی در بحث مسایل حقوقی، تربیت وکیل و قوانین در حوزه قضایی داشته است.

رییس هیات مدیره کانون وکلای دادگستری استان گلستان اظهار کرد: در حال حاضر ۶۸۹ نفر وکیل پایه یک عضو این کانون هستند که از این تعداد ۲ نفر تعلیق هستند و تعداد ۱۵ نفر هم که در اختبار امسال قبول شدند هفته آینده با اتیان سوگند به جمع وکلای پایه یک افزوده خواهند شد.

وی ادامه داد: مجموعا تعداد ۶۳ کارآموز در کانون گلستان مشغول آموزش که تعداد ۵۶ نفر گلستانی و ۷ نفر کارآموز مهمان کانون های دیگر هم در این کانون مشغول آموزش هستند.

رییس کانون وکلای دادگستری گلستان با بیان اینکه با تصویب طرح "تسهیل" در سال گذشته که بدون ارایه نظرات کارشناسی در این زمینه بود و به نوعی با تفسیر قانون یک قانون جدید در این حوزه تصویب شد، بیان کرد: این قانون موجب شد تا تعداد افرادی که در این آزمونها پروانه وکالت کسب می کنند بیشتر شود، به این صورت که حتی معدل های ۴و ۵ هم در آزمون وکالت پذیرفته شدند.


وی افزود: با تصویب این قانون نمره همان تراز اعلام شد و این در حالی است قبل از این قانون تراز برای زمانی است که ظرفیت اعلام شده در نظر گرفته می شود.

رییس هیات مدیره کانون وکلای دادگستری گلستان‌ بیان کرد : حضور نیافتن وکیل در جلسات دادگاه بیشترین تخلفات مطرح شده در دادسرای انتظامی کانون وکلای دادگستری استان گلستان است

مومن ادامه داد: وکیلی حق ندارد، بدون عذر موجه در جلسات دادگاه شرکت نکند که متخلفین چنین مواردی تا درجه سه توبیخ و در روزنامه رسمی اعلام می‌شود.

وی یادآور شد: مجازات وکلا ۶ درجه دارد که مجازت ۲ درجه نخست، از طرف کانون و توبیخ عادی است.

وی خاطرنشان کرد: مجازات درجه سه در روزنامه رسمی درج می‌شود و مجازات درجه چهار تنزل پایه وکالت خواهد داشت.

رییس کانون وکلای دادگستری گلستان‌ گفت: مجازات درجه پنج و ۶ نیز به ترتیب تعلیق تا سه سال و ابطال پروانه خواهد بود.

مومن با تاکید بر اینکه خط قرمز ما تخلف وکلاست، بیان کرد: با هیچ وکیلی که تخلف داشته باشد در دادسرا و دادگاه انتظامی تعارف نداریم.

وی اظهار داشت: برای حفظ شان و منزلت وکیل و موکل برخورد قاطع را وظیفه خود می‌دانیم.

وی افزود: تعامل ما با دستگاه قضایی خوب و صمیمانه است و در جلسات متداول مشکلات و مسائل و محدودیت‌ها و موانع استقلال کانون مطرح و پیشنهادات لازم ارائه شد.

ارائه خدمات رایگان حقوقی برای هزار پرونده کیفری در گلستان

رییس کانون وکلای دادگستری گلستان‌ گفت: برای هزار پرونده کیفری در استان گلستان وکیل رایگان معرفی شدند

مومن افزود: کانون یک نهاد مدنی‌ و قدیمی‌ست که ثبت این روز در تقویم رسمی کشور، حقوق حقه وکلا است.

وی ادامه داد: این مساله بارها به دولت گوشزد شده و آنها هم قول‌هایی دادند، اما تاکنون اجرایی نشده است.

وی در خصوص قراردادهای وکالت که به صورت الکترونیکی است، گفت: یک نسخه از این قرارداد باید در اختیار موکل قرار گیرد و چنانچه وکیلی از ارائه آن خودداری کند، تخلف محسوب شده و موکل می‌تواند به دادسرا و دادگاه انتظامی مراجعه کنند.

مومن تاکید کرد: کانون وکلای دادگستری در واقع مرجع و پناه وکلا و موکلین است و اگر کسی ضرر کند، خیانت به جامعه وکالت و کل جامعه است.

عضو هیئت مدیره کانون وکلای دادگستری گلستان اظهار کرد: بسیاری از نهادهای خودگران در کشور پس از مدتی یا تعطیل شدند و یا نتوانسته اند آن طور که باید به کار خود ادامه دهند و ارائه خدمت کنند و این در حالی است که  کانون های وکلا در تمام این سال ها با وجود همه مشکلات مالی و قوانینی همچنان در راستای احقاق حقوق مردم از جمله راهنمایی مراجعه کنندگان، وکیل معاضدتی و مشاوره و پیگیری پرونده های شکایتی از وکلا  محک ایستاده است.

علی طالع زاری افزود: حمایت از اقشار آسیب پذیر برای داشتن وکیل معاضدتی یکی از بلندترین گام های کنون بوده است که تا کنون رضایت بسیاری از مراجعه کنندگان را به همراه داشته و این در حالی است که نهاد و یا دستکاه اجرائی خاصی هزینه وکیل معاضدتی کانون را متقبل نمی شوند.

وی بیان کرد: به رغم مشکلاتی که همواره برای کنون در طی این سال ها ایجاد شده اجرای طرح " تسهیل " از همه سخت تر بود چرا که ما هموراه به دنبال تربیت وکلای قوی برای ورود به جامعه و رفع مشکلات مردم هستیم .

طالع زاری افزود: اینکه با اجرای این طرح به یکباره تعداد ۴۰۰ نفر در آزمون قبول می شوند باید دید که آیا کانون وکلا و یا دستگاه قضا مکانی برای کار آموزی این افراد دارند و اینکه آیا زیر ساخت های ما برای پذیرش و تعلیم صحیح آنان مهیا است.

طالع زاری بیان کرد: در حال حاضر تعداد ۲۲۱ کار آموز وکالت در استان داریم که ۱۶۰ نفر از آنان در طرح "تسهیل"  امسال معرفی شدند و تعداد ۶۱ کارآموز برای سال گذشته هستند که دوره کار آموزی ۱۶ نفر از آنان به اتمام رسیده و پروانه وکالت دریافت می کنند.

 

 

 

 

 

 

 

 

امتیاز: 0 (از 0 رأی )
برچسب ها
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد