hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > استان ها > جشنواره رضوی باید به دنبال تولیدات نوآورانه هنری باشد

جشنواره رضوی باید به دنبال تولیدات نوآورانه هنری باشد

مدرس سوژه‌یابی هشتمین جشنواره ملی گرافیک رضوی بر پرهیز از کارهای کلیشه‌ای و تلاش برای نوآوری در خلق آثار هنری در این جشنواره تأکید کرد و گفت: تکنیک و اصول هنری باید به درستی رعایت شود اما بخش مهمی از کار هم موضوع تخصصی ارتباط با مخاطب و قابل فهم بودن برای مخاطب است که در کنار آن باید نوآوری هم مورد توجه قرار گیرد.

به گزارش رویداد ایران از قم، محمدرضا دوست‌محمدی در حاشیه برپایی کارگاه پوستر رضوی در گفت‌وگو با خبرنگاران با بیان اینکه زندگی ایرانیان با امام رضا(ع) گره خورده است، اظهار کرد: ما به دنبال یک حرف نو هستیم و همان‌طور که معنویت مشهد پایانی ندارد و همیشه برای مردم جدید است ما هم به دنبال پرهیز از کارهای کلیشه‌ای و رسیدن به تولیدات نوآورانه هستیم.
این طراح گرافیک و تصویرساز اضافه کرد: تکنیک و اصول هنری باید به درستی رعایت شود اما بخش مهمی از کار هم موضوع تخصصی ارتباط با مخاطب و قابل فهم بودن برای مخاطب است که در کنار آن باید نوآوری هم مورد توجه قرار گیرد.
مدرس ایده‌یابی و سوژه‌یابی هشتمین جشنواره ملی گرافیک رضوی با بیان اینکه در رشته گرافیک یکی از اصلی‌ترین ماجراها حل مسئله و انتقال پیام است، گفت: روایات اهل‌بیت(ع) پیام‌های مختلفی برای مردم به دنبال دارد و ما باید پیام نوشتاری ائمه(ع) و در این جشنواره پیام رضا(ع) را در قالب تصویر به مردم منتقل کنیم که این موضوع گاهی سخت است و دست ما خیلی باز نیست.
دبیر بخش تصویرسازی هشتمین جشنواره ملی رضوی در ادامه خاطرنشان کرد: کارگاه تصویرسازی در روزهای 10، 11 و 12 اسنفدماه با حضور 100 تصویرگر و 9 استاد این رشته در تهران برگزار می‌شود که از جمله قالب‌ها طراحی پوستر برای کودکان، قالب‌های داستانی برای نوجوانان، کودکان و بزرگسالان است.
عضو هیئت علمی دانشگاه تهران از ارائه تصویرهای امام رضایی برای لباس کودکان و نوجوانان و همچنین کارت پستال و پیکسل به‌عنوان دیگر بخش‌های کارگاه تصویرسازی نام برد و گفت: تصویرسازی یک قالب بیانی است، چیزی میان نقاشی و گرافیک اما چون پیام‌رسان و کاربردی است در شاخه‌های گرافیک آورده می‌شود، این تشخیص داده شد که کارگاه‌های تصویرسازی و گرافیک به طور جداگانه برگزار شود چراکه تصویرسازی رشته‌ای جدید است و کارها باید تخصصی‌تر دنبال شود.

کارگاه پوستر رضوی به‌عنوان یکی از سلسله برنامه‌های هشتمین جشنواره ملی گرافیک رضوی از چهارشنبه سوم اسفندماه کار خود را در مجتمع حضرت معصومه(س) شهر قم آغاز کرده و تا جمعه پنجم اسفندماه با حضور هنرمندان کشوری به فعالیت خود ادامه می‌دهد.

امتیاز: 0 (از 0 رأی )
برچسب ها
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد