hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > استان ها > گلستان > ارائه خدمات رایگان حقوقی برای هزار پرونده کیفری در گلستان

رییس کانون وکلای دادگستری گلستان‌

ارائه خدمات رایگان حقوقی برای هزار پرونده کیفری در گلستان

رییس کانون وکلای دادگستری گلستان‌ گفت: برای هزار پرونده کیفری در استان گلستان وکیل رایگان معرفی شدند.

ارائه خدمات رایگان حقوقی برای هزار پرونده کیفری در گلستان

 حمیدرضا مومن افزود: کانون یک نهاد مدنی‌ و قدیمی‌ست که ثبت این روز در تقویم رسمی کشور، حقوق حقه وکلا است.

وی ادامه داد: این مساله بارها به دولت گوشزد شده و آنها هم قول‌هایی دادند، اما تاکنون اجرایی نشده است.

وی در خصوص قراردادهای وکالت که به صورت الکترونیکی است، گفت: یک نسخه از این قرارداد باید در اختیار موکل قرار گیرد و چنانچه وکیلی از ارائه آن خودداری کند، تخلف محسوب شده و موکل می‌تواند به دادسرا و دادگاه انتظامی مراجعه کنند.

مومن تاکید کرد: کانون وکلای دادگستری در واقع مرجع و پناه وکلا و موکلین است و اگر کسی ضرر کند، خیانت به جامعه وکالت و کل جامعه است.

عضو هیئت مدیره کانون وکلای دادگستری گلستان اظهار کرد: بسیاری از نهادهای خودگران در کشور پس از مدتی یا تعطیل شدند و یا نتوانسته اند آن طور که باید به کار خود ادامه دهند و ارائه خدمت کنند و این در حالی است که  کانون های وکلا در تمام این سال ها با وجود همه مشکلات مالی و قوانینی همچنان در راستای احقاق حقوق مردم از جمله راهنمایی مراجعه کنندگان، وکیل معاضدتی و مشاوره و پیگیری پرونده های شکایتی از وکلا  محک ایستاده است.

علی طالع زاری افزود: حمایت از اقشار آسیب پذیر برای داشتن وکیل معاضدتی یکی از بلندترین گام های کنون بوده است که تا کنون رضایت بسیاری از مراجعه کنندگان را به همراه داشته و این در حالی است که نهاد و یا دستکاه اجرائی خاصی هزینه وکیل معاضدتی کانون را متقبل نمی شوند.

وی بیان کرد: به رغم مشکلاتی که همواره برای کنون در طی این سال ها ایجاد شده اجرای طرح " تسهیل " از همه سخت تر بود چرا که ما هموراه به دنبال تربیت وکلای قوی برای ورود به جامعه و رفع مشکلات مردم هستیم .

طالع زاری افزود: اینکه با اجرای این طرح به یکباره تعداد ۴۰۰ نفر در آزمون قبول می شوند باید دید که آیا کانون وکلا و یا دستگاه قضا مکانی برای کار آموزی این افراد دارند و اینکه آیا زیر ساخت های ما برای پذیرش و تعلیم صحیح آنان مهیا است.

طالع زاری بیان کرد: در حال حاضر تعداد ۲۲۱ کار آموز وکالت در استان داریم که ۱۶۰ نفر از آنان در طرح "تسهیل"  امسال معرفی شدند و تعداد ۶۱ کارآموز برای سال گذشته هستند که دوره کار آموزی ۱۶ نفر از آنان به اتمام رسیده و پروانه وکالت دریافت می کنند.

 

 

 

 

 

 

 

 

امتیاز: 0 (از 0 رأی )
برچسب ها
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد