hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > رویداد > فولادسنگ مبارکه موفق به دریافت جایزه سه ستاره شد

فولادسنگ مبارکه موفق به دریافت جایزه سه ستاره شد

شرکت فولادسنگ مبارکه در بیستمین دوره جایزه ملی تعالی سازمانی موفق به دریافت تقدیرنامه سه ستاره شد. 

رویداد ایران: نزدیک به یک دهه می‌شود که هفته اول اسفندماه نتایج ارزیابی سازمان‌های متقاضی در فرایند ارزیابی جایزه ملی تعالی سازمانی اعلام می‌شود. مدل تعالی سازمانی و جایزه ملی بهره‌وری و تعالی سازمانی از سال 1382 توسط موسسه مطالعات و بهره‌وری منابع انسانی راه‌اندازی شد و یک دهه بعد، با بهره‌گیری از تجارب ادوار گذشته و ویرایش‌های قبلی الگوی تعالی سازمانی، ویرایش 2013 و از سال گذشته ویرایش 2014 مدل EFQM تدوین شده است. جایزه ملی تعالی سازمانی با هدف ایجاد فضای رقابتی برای تعالی بنگاه‌ها و سازمان‌ها و همچنین تشویق بنگاه‌ها برای اجرای خودارزیابی و شناخت نقاط قوت و زمینه‌های قابل بهبود و ایجاد فضایی برای تبادل تجربیات موفق بنگاه‌ها درصدد ارتقا نقاط قابل بهبود سازمانی است. لذا حضور سازمان‌ها در این مسیر ارزشمند خواهند بود. شرکت فولادسنگ مبارکه در دو سال متمادی، موفق به دریافت تقدیرنامه سه ستاره شد. 
روز دوشنبه، اول اسفندماه، در مراسم تعالی سازمانی که با حضور مدیران دولتی و شرکت‌های بزرگ برگزار شد، شرکت فولادسنگ مبارکه در الگوی تعالی سازمانی موفق به دریافت جایزه ارزشمند سه ستاره شد. 
 
مهرداد فقیهیان، مدیرعامل شرکت فولادسنگ مبارکه، با ابراز خرسند ی از موفقیت این شرکت در بیستمین همایش ملی تعالی سازمانی، اظهار کرد: این دستاورد را به همه کارکنان شرکت فولادسنگ که با تلاش خود زمینه‌ساز دریافت این تقدیرنامه شدند، تبریک می‌گویم. 
مدیرعامل شرکت فولادسنگ مبارکه تصریح کرد: از آنجایی که حرکت در مسیر تعالی تنها یک مسیر است و نه مقصد؛ لذا حضور در فرایند جایزه و پیاده سازی مدل در سازمان به این معنی است که شرکت فولادسنگ مبارکه با نگاه جامع و متوازن به همه معیارهای رشد و توسعه، به دنبال خلق ارزش برای تمامی ذینفعان سازمان بوده و مزیت‌های رقابتی خویش را بهبود و توسعه می بخشد تا چشم انداز و اهداف سازمانی خود را محقق سازد. با توجه به اینکه در این مدل هرچه به سطوح بالای عملکردی نزدیک می شویم اقدامات محدودتر و کسب امتیازات سخت تر خواهد بود بنابراین اولین اولویت شرکت فولادسنگ، در درجه اول حفظ سطح موجود در این مدل و سپس پس از فرهنگ‌سازی و تعمیق ارزش ها و خواسته های مدل در ذهن و عمل کارکنان، به دنبال ارتقا به سطح بالاتر هستیم. از آنجایی که تغییر فرهنگ و اجرای پروژه‌های بهبود به شکل نظام مند نیازمند زمان بوده و جاری سازی رویکردها و اندازه گیری اثربخشی اقدامات و پایش نتایج و شاخص‌ها تنها در بازه های زمانی مناسب اتفاق می افتد لذا تمامی سازمان ها حفظ شرایط موجود و ماندن در جایگاه مناسب جایزه تعالی از جمله مزایای سیستمی سازمان محسوب می شود که به این معنی است که با وجود تمامی مسایل و مشکلات ناشی از تحریم های ظالمانه، تغییرات شدید محیط کسب و کار، پیچیدگی شرایط بقا و سود آوری و ... شرکت فولادسنگ توانسته است به کمک مدیران و کارکنان توانمند خود، در سطحی قابل قبول، تاب آوری خویش را بهبود بخشیده و با توسعه و تولید پایدار به بقا و سود آوری خود کمک کنیم. 


وی در پایان با تاکید بر اینکه شرکت فولادسنگ مبارکه در مسیر تعالی استوار گام برمی‌دارد، گفت: مسلما اهداف شرکت از حضور در فرایند جایزه تعالی کسب ستاره ها و مدارک نیست؛ بلکه حرکت واقعی در مسیر تعالی از اهداف اصلی این حضور است. لیکن اخذ امتیازات ارزیابی بهتر و سطوح بالاتر جایزه نشان دهنده حرکت درست در مسیر ارزشمند تعالی خواهد بود و از آنجایی که بر اساس مفاهیم بنیادین مدل، روح این سیستم بر پایه بهبود مستمر است لذا دستیابی به این هدف مهم، علاوه بر بلوغ سازمانی و فردی، با جاری سازی رویکرد  عارضه یابی و شناسایی نقاط قابل بهبود و بکار گیری خلاقیت و نوآوری کارکنان  و سایر ذینفعان و مشارکت نظام مندایشان در انجام پروژه هایی بهبود امکان پذیر است.

امتیاز: 5 (از 1 رأی )
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد