hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > رویداد > سیاسی > مجلس خبرگان، بیانیه نشست داد / انتقاد از «اهانت‌های بی‌سابقه به عمود خیمه نظام» / ضرورت مقابله با «حجاب‌ستیزی»

مجلس خبرگان، بیانیه نشست داد / انتقاد از «اهانت‌های بی‌سابقه به عمود خیمه نظام» / ضرورت مقابله با «حجاب‌ستیزی»

تسنیم نوشت: بیانیه خبرگان تاکید کرد: با تأکید بر ضرورت مقابله با توطئه‌های رژیم صهیونیستی و آمریکای جنایتکار در منطقه، مسئله فلسطین و قدس شریف را همچنان مسئله اصلی و محوری جهان اسلام و جمهوری اسلامی ایران می‌دانیم و با توصیه به «وحدت امت اسلامی»، «پرهیز از بازی در زمین دشمنان اسلام و مسلمین»، «مقابله با روند سازش و خیانت»، «تمسک به الگوی کارآمد مقاومت» و «مساعدت مردم غیور فلسطین برای ارتقاء توانمندی دفاعی آنان» خروج نیروهای آمریکایی از منطقه بالاخص کشور عراق را یک راهبرد برای ایجاد امنیت در منطقه غرب آسیا می‌دانیم.

یازدهمین اجلاسیه رسمی دوره پنجم مجلس خبرگان رهبری با صدور بیانیه‌ای به کار خود پایان داد.

متن این بیانیه به‌شرح زیر است؛

مجلس خبرگان رهبری در پایان یازدهمین اجلاس رسمی خود در دوره پنجم که مصادف با ایام نورانی شعبان المعظّم و میلاد مسعود انوار درخشان جهان هستی حضرت امام حسین، حضرت امام سجاد، حضرت بقیة الله الاعظم امام زمان و سردار رشید کربلا حضرت اباالفضل العباس(ع) است را تبریک گفته و بر نکات زیر تأکید می‌نماید:

۱. بی‌شک انقلاب شکوهمند اسلامی ایران از مردمی‌ترین انقلاب‌های تاریخ و پدیده‌ای خارق‌العاده در عصر مهجوریت ارزشهای انسانی است که به‌رهبری فقیه عظیم الشأن حضرت امام خمینیقدس سره از افق کشور ما طلوع کرد و با ارائه الگوی مردم‌سالاری دینی مبتنی بر توحید، عدالت، عقلانیت و کرامت انسانی، پایه‌های استبداد را ویران ساخت و امروز با خودباوری و اتکاء به ذخایر مادی و معنوی خویش، به‌عنوان یک الگوی شناخته‌شده با تمام توان از میراث گرانقدر امام عزیز و شهدای والامقام، پاسداری می‌کند.

۲. با تبریک چهل و چهارمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی از حضور پرشور، باصلابت، کم‌نظیر و همراه با ایمان، بصیرت و دشمن‌شناسی ملت عظیم‌الشأن ایران در راهپیمایی تاریخی ۲۲ بهمن امسال که با وجود تبلیغات مسموم دشمنان برای دلسرد کردن مردم از نظام مقدس اسلامی، بحق مصداق استقامت و حمایت کامل از انقلاب اسلامی و نظام جمهوری اسلامی بود، قدردانی نموده و برای وجود این مردم آگاه، زمان‌شناس و غیور، جبهه سپاس به درگاه خداوند متعال می‌ساییم.

۳. ازآن‌جا که تقویت روح دینی جامعه، پیام روشن انقلاب اسلامی و از جمله مقوم‌های هویت نظام مقدس جمهوری اسلامی است، حفظ، تعمیق فرهنگ اسلامی در میان نسل جوان و نوجوان کشور که امید آینده جامعه می‌باشند وظیفه آحاد ملت، نظام تعلیم و تربیت، رسانه‌ها و نهادهای فرهنگی است تا توطئه‌های دشمنان را خنثی نمایند و اجازه ندهند دشمنان، فضای انقلابی و ارزشی جامعه را در جهت اهداف اسلام‌ستیزانه و ترویج فرهنگ منحط غربی به‌ویژه حجاب‌ستیزی پیش ببرند.

۴. در جنگ ترکیبی اخیر که دشمنان ایران اسلامی با تمام امکانات خود به میدان آمدند و با هجمه گسترده به نمادهای دینی ایران اسلامی، چهره پلیدشان را بیش از گذشته نمایان ساختند، ضرورت اصل دینیِ «جهاد تبیین» که همواره مورد تأکید مقام معظم رهبری بوده است بیشتر احساس شد؛ لذا تبیین حقایق ناب انقلاب اسلامی به‌ویژه دست‌آوردهای شگرف نظام مقدس جمهوری اسلامی را یک تکلیف دائمی برای تمام دلسوزان انقلاب اسلامی دانسته و بر مسئولیت خطیر رسانه‌ها، نهادهای فرهنگی و شخصیت‌های صاحب‌نفوذ در بین افکار عمومی، تأکید می‌نماییم.

۵. رهبر معظم انقلاب در دیدار اخیر کارآفرینان و تولیدکنندگان با اشاره به برنامه توسعه هفتم، اولویت کشور را رشد سریع و مستمر اقتصادی توأم با عدالت دانستند و بر رفع فقر و مشکلات معیشتی مردم و تأمین رفاه و آسایش آنان، در سایه رشد اقتصادی تأکید نمودند، ازاین‌رو، در روزهای پایانی سال «تولید؛ دانش‌بنیان، اشتغال‌آفرین» ضمن تقدیر از تولیدکنندگان و مجموعه‌های دانش‌بنیان و نیز مساعی دولت خدمتگزار، از مسئولین محترم م‌ ‌خواهیم با برنامه‌ریزی هدفمند و دقیق بر اساس اقتصاد مقاومتی با هدف خنثی نمودن آثار تحریم‌های ظالمانه، ارتقاء بهره‌وری و مبارزه با تورم و گرانی، زمینه‌های لازم برای تحقق عدالت اقتصادی را فراهم سازد تا شاهد تحولات روزافزون اقتصادی و بهبود وضع معیشتی مردم باشیم.

۶. ضمن اعلام همدردی با هموطنان زلزله‌زده خوی و برادران و خواهران مصیبت‌زده کشورهای ترکیه و سوریه که در زلزله اخیر، متحمل خسارات مادی و معنوی فراوان شدند و طلب غفران برای درگذشتگان این حادثه دردناک، سیاسی‌کاری آمریکا و دول غربی در تحریم کشور سوریه و رفتار تبعیض‌آمیز مدعیان حقوق بشر در نحوه امدادرسانی به مردم مظلوم این کشور جنگ‌زده را محکوم می‌کنیم و از مسلمین جهان و مردم خیّر کشورمان که همیشه یاری‌گر مظلومان بوده‌اند می‌خواهیم که در امر کمک‌رسانی و حمایت‌های انسانی به این مردم داغدیده، بیش از پیش اهتمام ورزند.

۷. با تأکید بر ضرورت مقابله با توطئه‌های رژیم صهیونیستی و آمریکای جنایتکار در منطقه، مسئله فلسطین و قدس شریف را همچنان مسئله اصلی و محوری جهان اسلام و جمهوری اسلامی ایران می‌دانیم و با توصیه به «وحدت امت اسلامی»، «پرهیز از بازی در زمین دشمنان اسلام و مسلمین»، «مقابله با روند سازش و خیانت»، «تمسک به الگوی کارآمد مقاومت» و «مساعدت مردم غیور فلسطین برای ارتقاء توانمندی دفاعی آنان» خروج نیروهای آمریکایی از منطقه بالاخص کشور عراق را یک راهبرد برای ایجاد امنیت در منطقه غرب آسیا می‌دانیم.

۸. با توجه به اینکه اصول سیاست خارجی جمهوری اسلامی ایران با ابتناء بر سه اصل عزت، حکمت و مصلحت بر تعامل سازنده با کشورهای دوست به‌ویژه همسایگان تأکید دارد و این راهبرد از مؤلفه‌های اساسی حضور قدرتمندانه‌ جمهوری اسلامی در عرصه بین‌الملل به حساب می‌آید، با قدردانی از اقدامات انجام‌شده، بر گسترش و تعمیق روابط همه‌جانبه با کشورهای غیرمتخاصم در راستای تأمین مصالح نظام، تأکید می‌شود.

۹. حجم گسترده تبلیغات و اهانت‌های بی‌سابقه به عمود خیمه نظام، بیانگر عصبانیت دشمن و درک واقعیت غیر قابل انکار جایگاه بی‌بدیل ولایت فقیه و رهبری نظام اسلامی به‌عنوان عامل همبستگی و اتحاد ملی در هدایت و مدیریت جامعه است؛ واقعیتی که معاندان از بیان آن اکراه دارند و با تمام توان می‌خواهند فهم دیگران را نیز با هجمه به این رکن اساسی به انحراف بکشانند لذا به دشمنان و عوامل خودفروخته داخلی آنان می‌گوییم رهبری اسلامی، نهادی استوار، مستحکم و ریشه‌دار است که با هیاهو و جوسازی، آسیب نخواهد دید.

۱۰. خبرگان ملت، ضمن تجدید پیمان با ولایت، پشتیبانی قاطع خود را از رهبر معظم انقلاب حضرت آیت الله العظمی خامنه‌ای مدّ ظلّه العالی که ادامه‌دهنده راه بنیانگذار انقلاب مقدس اسلامی است، اعلام و تأکید می‌کند که هدایت‌های الهی و حکیمانه مقام معظم رهبری و بصیرت‌افزایی ایشان برای گذار به سلامت جامعه از فتنه پیچیده اخیر در عفو و تخفیف مجازات جمع قابل‌توجهی از متهمان و محکومان حوادث اخیر تبلور یافت. بی‌شک این اقدام پدرانه معظم‌له که از اصول حکمرانی اسلامی و مبتنی بر قرآن و سیره نبوی(ص) و علوی(ع) است و قاطعیت همراه با رأفت اسلامی دستگاه قضایی، خنثی‌کننده کید دشمنان و دلیلی قاطع بر هوشمندی و درایت رهبر انقلاب می‌باشد.

در پایان با گرامیداشت یاد و خاطره امام بزرگوار و شهیدان گرانقدر انقلاب اسلامی و جنگ تحمیلی و آرزوی طول عمر پربرکت برای رهبر بزرگوار انقلاب اسلامی، از مردم عزیز کشورمان می‌خواهیم تا در آستانه سال جدید و ماه مبارک رمضان از مساعدت به همنوعان نیازمند، دریغ نورزند و مانند همیشه یاریگر یکدیگر باشند، والسلام علیکم و رحمة الله و برکاته.

منبع: khabaronline-1735077

امتیاز: 0 (از 0 رأی )
برچسب ها
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد