hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > رویداد > ورزشی > غرش با ترابی، کرنش بدون استرا

غرش با ترابی، کرنش بدون استرا

پرونده هفته شانزدهم لیگ برتر، پنجشنبه و جمعه با برگزاری 8 دیدار بسته شد.
در نخستین بازی پنجشنبه، پارس جنوبی و پرسپولیس درحضور 6 هزار تماشاگر در ورزشگاه تختی جم به مصاف هم رفتند و جمی‌ها بدون فراز کمالوند که از سرمربیگری این تیم استعفا داده، وارد زمین شدند. در سوی مقابل، گابریل کالدرون بازهم ترکیب متفاوتی را به زمین فرستاد. بوژیدار رادوشوویچ درون دروازه قرار گرفت تا بیرانوند دروازه‌بان شماره یک تیم ملی برای دومین بازی متوالی طعم نیمکت‌نشینی را بچشد. سیدجلال حسینی هم روی نیمکت نشست و محمدحسین کنعانی زادگان بار دیگر در قلب خط دفاع سرخ‌ها کنار شجاع خلیل‌زاده قرار گرفت. ضمن اینکه علی علیپور از جمع 11 مرد اصلی کنار گذاشته شد تا مهدی عبدی از ابتدا فرصت بازی پیدا کند. سرخپوشان پایتخت بازی را هجومی آغاز کردند ولی بازی دفاعی جمی‌ها و تجمع پرتعداد آنها پشت محوطه جریمه، مانع از گلزنی پرسپولیس شد تا نیمه اول با تساوی بدون گل به پایان برسد. با شروع نیمه دوم، علیپور به جای عبدی وارد زمین شد. حملات سرخپوشان در این نیمه هم ادامه داشت اما دفاع پرتعداد و چندلایه پارس جنوبی جم مانع از این شد که میهمان به هدفش برسد. دقیقه ۶۰ اتفاق جالبی افتاد؛ علی صفایی داور بازی به دلیل خطای هند مگنو باتیستا، برای پرسپولیس پنالتی گرفت اما پس از مشورت با کمک‌های خود نظرش را تغییر داد. سیامک نعمتی و فرشاد احمدزاده هم وارد زمین شدند تا به قدرت تهاجمی سرخ‌ها افزوده شود اما آنها هم نتوانستند کاری از پیش ببرند تا اینکه دقیقه ۹۵ باز هم مهدی ترابی به داد سرخ‌ها رسید و فرشته نجات شد. ترابی با ضربه‌ای محکم از درون محوطه جریمه پارس جنوبی، دروازه میزبان را گشود و هفتمین گل او در فصل جاری به ثبت رسید. بازی با همین گل به سود پرسپولیس خاتمه یافت تا قرمزهای پایتخت صاحب دهمین برد شوند. درحال حاضر پرسپولیس تنها تیمی است که تعداد بردهایش دو رقمی شده است. کالدرون و شاگردانش پنجمین پیروزی متوالی در لیگ و جام حذفی را جشن گرفتند. جالب اینکه پرسپولیس برای اولین بار در تاریخ لیگ برتر در یک فصل به ۵ برد متوالی خارج از خانه دست پیدا کرد که یک رکورد برای سرمربی آرژانتینی این تیم محسوب می‌شود.

باخت به ماشین، بدون استراماچونی

در آخرین بازی پنجشنبه استقلال در حضور 15 هزار تماشاگر حاضر در ورزشگاه آزادی، میزبان ماشین‌سازی بود. در شرایطی که جای خالی آندره آ استراماچونی محسوس بود، بازی با حملات استقلالی‌ها آغاز شد. در دو صحنه استقلالی‌ها توسط قائدی و هروویه میلیچ تا فروپاشی دروازه میهمان پیش رفتند اما با مقاومت و عکس‌العمل‌های حامد لک، دروازه‌بان میهمان مواجه شدند تا اینکه دقیقه ۲۳ مقاومت ماشین‌سازان شکست. شیخ دیاباته روی پاس عمقی علی کریمی داخل محوطه جریمه صاحب توپ شد و با شوت دقیق و محکم، دروازه تیم تبریزی را گشود. استقلال می‌توانست روی شوت محکم علی کریمی به گل دوم برسد ولی توپ به تیرک افقی خورد و به بیرون رفت. در سوی مقابل شاگردان رسول خطیبی دقیقه ۳۴ بازی را به تساوی کشاندند؛ محمد قادری پاس زیبای علی آل‌کثیر را با شوت سرضرب تبدیل به گل کرد. ماشین‌سازان هم می‌توانستند بلافاصله به گل دوم برسند که ضربه سامان نریمان‌جهان به تیر دروازه سیدحسین حسینی برخورد کرد. دقیقه 39 هم ضربه وریا غفوری به تیر دروازه حامد لک برخورد کرد تا هواداران شاهد نیمه اولی جذاب و زیبا باشند. البته در لحظات پایانی این نیمه، محمد دانشگر و حامد لک درگیر شدند که وحید کاظمی داور بازی به هر دو کارت زرد نشان داد. بدین ترتیب، دانشگر 4 کارته شد و بازی بعد استقلال را از دست داد. مهم‌ترین اتفاق نیمه دوم دقیقه 52 افتاد؛ روزبه چشمی در محوطه جریمه استقلال با بی‌احتیاطی روی پای بابک مرادی تکل زد و داور به نشانه پنالتی در سوت خود دمید. احمدرضا زنده‌روح پشت توپ ایستاد و با ضربه‌ای زمینی، ماشین‌سازی را به گل دوم رساند. آبی‌پوشان پایتخت تلاش زیادی برای جبران نتیجه داشتند اما به هدف نرسیدند. فردین عابدینی هم دقیقه ۹۰ از زمین اخراج شد تا شرایط در دقایق پایانی به سود استقلال شود. مرتضی تبریزی که دقیقه 83 جاگزین آرش رضاوند شده بود، دقیقه 96 می‌توانست پیام‌آور شادی برای آبی‌ها باشد. ضربه سر مهاجم استقلال در چند قدمی دروازه خالی ماشین‌سازی با فاصله کمی به بیرون رفت تا چند بازیکن استقلال با حسرت از دست رفتن این موقعیت ایده‌آل، خود را روی زمین بیندازند. ماشین‌سازی با تحمیل شکست 2-1 نخستین تیم لیگ نوزدهم لقب گرفت که استقلال را در هر دو بازی رفت و برگشت شکست داده است. با این نتایج، سپاهان با ۳۱ امتیاز به
 صدر رفت، پرسپولیس با 31 امتیاز و تفاضل گل کمتر در جایگاه دوم قرار گرفت و استقلال هم با از دست دادن صدر جدول، با ۲۹ امتیاز به رده سوم سقوط کرد.

آتش بازی سپاهان، برد تراکتور

تراکتور و نفت مسجد سلیمان در ورزشگاه یادگار امام (ره) تبریز به مصاف هم رفتند. این بازی با گل اکبر ایمانی (۶۸) به سود تراکتور به پایان رسید تا سرخ‌پوشان تبریزی به دومین برد پیاپی خود با سرمربیگری احد شیخ لاری دست یابند. بدین ترتیب نفت مسجدسلیمان که بدون باخت بود هم طعم تلخ شکست را چشید. شاگردان امیر قلعه‌نویی در ورزشگاه نقش جهان اصفهان آتش به پا کردند و با 5 گل از سد شاهین بوشهر گذشتند. این نتیجه در شرایطی رقم خورد که لوکا گادرانی، بازیکن شاهین دقیقه ۱۸ اخراج شد. محمد محبی (21)، کی‌روش استنلی (۳۰ و ۴۳ و ۷۷) و محمد کریمی (86) برای زردپوشان اصفهانی گلزنی کردند. از نکات قابل اشاره اینکه استنلی پس از 4 بازی ناکامی و گل نزدن، در این بازی هت‌تریک کرد. کریمی زننده گل پنجم هم دقیقه ۷۱ به زمین آمد و یکی از گل‌های زیبای فصل را به ثمر رساند. او در دایره میانی زمین صاحب توپ شد و از همانجا با ضربه‌ای دقیق و تماشایی توپ را از بالای سر ماکسیم کوویلیتایا، دروازه‌بان شاهین به تور دروازه رساند. درضمن با توجه به باخت شاگردان مهدی تارتار برابر تراکتور، حالا سپاهان تنها تیم بدون باخت لیگ است و یکبار دیگر صدرنشین شد. در بازی‌های جمعه، نساجی در ورزشگاه شهید وطنی قائمشهر با گل محمدمهدی نظری (63) از سد گل گهر گذشت و بعد از ۱۰ بازی طعم برد را چشید. سایپا در ورزشگاه پاس قوامین 3-1 ذوب‌آهن را بدون علیرضا منصوریان که چهارشنبه شب از سرمربیگری این تیم استعفا داد شکست داد. شاگردان ابراهیم صادقی در سایپا هم بعد از ۱۲ هفته به پیروزی رسیدند. رضا جعفری (3)، روزبه شاه علیدوست (۴٩) و آرمین سهرابیان (٧٨) برای سایپا و دانیال اسماعیلی‌فر(۵١) برای ذوب‌آهن گلزنی کردند. شهر خودرو نیز با گل محمدحسین مرادمند (94) از سد پیکان گذشت. همچنین دیدار صنعت نفت آبادان و فولادخوزستان 2-2 شد.

روایتی از درگیری در رختکن استقلال

شکست استقلال مقابل ماشین‌سازی با حاشیه‌هایی در رختکن این تیم همراه شد. اعتراض تند هروویه میلیچ به تعویضش و واکنش فرشید اسماعیلی به او، منجر به درگیری این دو شد. ستار همدانی به اسماعیلی تذکر داده و این بازیکن با جملاتی نادرست پاسخ سرپرست جدید تیم را می‌دهد. در این بین، مشاجره‌ای بین میلیچ و بهزاد غلامپور رخ می‌دهد که با دلخوری شدید مربی دروازه‌بان‌های تیم همراه می‌شود. در این هنگام غلامپور تهدید می‌کند که اگر میلیچ اخراج نشود، استعفا می‌دهد. پس از این اتفاقات، میلیچ و اسماعیلی از حضور در تمرینات استقلال منع شدند. البته اسماعیلی مصدوم است و نمی‌تواند تمرین کند ولی میلیچ دیروز با حضور در محل تمرین، از کادر فنی، سرپرست و همبازیانش عذرخواهی کرد و به تمرین اضافه شد. همدانی درخصوص این اتفاقات گفت: «باید جایگاه‌ها حفظ شود. میلیچ عذرخواهی کرد و به تیم برگشت. مطمئناً جلسه‌ای با اسماعیلی برگزار می‌کنیم تا او هم بداند جایگاهش کجاست.»
امتیاز: 0 (از 0 رأی )
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد