hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > رویداد > سیاسی > میانجیگری آمریکا برای عضویت سوئد و فنلاند به ناتو

میانجیگری آمریکا برای عضویت سوئد و فنلاند به ناتو

ایرنا نوشت: آنتونی بلینکن وزیر خارجه آمریکا در دیدار با چاووش اوغلو همتای ترک خود از مقامات این کشور خواست درخواست فنلاند و سوئد را برای پیوستن به ناتو تایید کنند.

به گزارش رویترز، آنتونی بلینکن وزیر امور خارجه آمریکا روز دوشنبه اعلام کرد که کشورش از پیوستن سوئد و فنلاند به سازمان ناتو حمایت می‌کند.

بلینکن که برای بازدید از مناطق زلزله زده به ترکیه سفر کرده است، از مقامات این کشور خواست با درخواست کشورهای مذکور موافقت کنند.

بلینکن با تاکید بر اینکه موضوع گسترش شمال ناتو یک موضوع دوجانبه با ترکیه نیست، گفت که ایالات متحده قویا از پیوستن سوئد و فنلاند به این ائتلاف "در سریع ترین زمان ممکن" حمایت می کند.

سوئد و فنلاند سال گذشته در پی جنگ روسیه و اوکراین برای پیوستن به سازمان ناتو درخواست دادند ولی با مخالفت ترکیه روبرو شد. آنکارا می گوید استکهلم به اعضای گروه‌های تروریستی پناه داده است. ترکیه اخیراً اعلام کرد که تنها فنلاند را برای عضویت در ناتو تایید می‌کند.

بلینکن در دیدار با همتای خود مولود چاووش اوغلو گفت: فنلاند و سوئد گام‌های خوبی برای اجرای تعهدات خود برداشته‌اند.

وی با تاکید بر اینکه موضوع گسترش ناتو یک موضوع دوجانبه با ترکیه نیست، گفت که ایالات متحده قویا از پیوستن سوئد و فنلاند به این ائتلاف در سریع ترین زمان ممکن حمایت می‌کند.

311311

منبع: khabaronline-1733859

امتیاز: 0 (از 0 رأی )
برچسب ها
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد