hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > رویداد > سیاسی > جمهوری اسلامی باید فورا با آژانس بین‌المللی اتمی همکاری کند

بورل به امیرعبداللهیان:

جمهوری اسلامی باید فورا با آژانس بین‌المللی اتمی همکاری کند

مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا به وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی گفته است که جمهوری اسلامی باید فورا با آژانس بین‌المللی انرژی اتمی همکاری کند.

مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در پیامی به محورهای گفت‌وگویش با وزیر امور خارجه ایران اشاره کرد.

به گزارش ایسنا، جوزپ بورل، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در صفحه توییترش درباره گفت‌وگوی با حسین‌ امیرعبداللهیان، وزیر امور خارجه ایران نوشت:” با حسین امیر عبداللهیان، وزیر امور خارجه ایران گفت‌وگو کردم. دوباره موضع اتحادیه اروپا را در قبال رفتار ایران مورد تاکید قرار دادم؛ نقض حقوق بشر را متوقف کند، دست از حمایت از جنگ متجاوزانه روسیه بکشد و بازداشت شهروندان اتحادیه اروپا را متوقف کند.

همکاری فوری ایران با آژانس بین‌المللی انرژی اتمی

بورل در ادامه نوشت: ایران باید فورا با آژانس بین‌المللی انرژی اتمی همکاری کند.”

او در تداوم حمایت کشورهای غربی از اعتراضات مردمی اخیر در ایران گفت: ما پنجمین بسته تحریمی را بر اساس اقدامات حقوق بشری ایران وضع خواهیم کرد. مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا مدعی شد که در فهرست تحریم‌های جدید کسانی اضافه شده‌اند و در سرکوب معترضان و اعدام استفاده کرده‌اند.


امیرعبداللهیان نیز در پیامی توییتری درباره محورهای این گفت‌وگو نوشت: “امشب در گفتگوی تلفنی با جوزپ بورل در خصوص روابط ایران و اتحادیه اروپا، توافق برای رفع تحریم‌ها، همکاری ایران و آژانس بین المللی انرژی اتمی و تحولات اوکراین بحث و تبادل نظر کردیم. تاکید شد که جمهوری اسلامی ایران نظامی متکی بر مردم است و ۲۲ بهمن بار دیگر آن را اثبات کرد.”

انتهای پیام

منبع: ensafnews-398301

امتیاز: 0 (از 0 رأی )
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد