hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > استان ها > گلستان > آماده بودن طرح شیرین سازی اب خزر در گلستان

 مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب گلستان

آماده بودن طرح شیرین سازی اب خزر در گلستان

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب گلستان، اکنون مجوز شیرین سازی آب از دریای خزر به برداشت ۷۲ میلیون متر مکعب دریافت شده و آماده تهیه مقدمات اجرا است.


 ایرج حیدریان افزود: برای شیرین سازی این مقدار آب خزر، سرمایه‌گذاری ۲۱ هزار و ۹۰۰ میلیارد ریال نیاز است.

وی ادامه داد: اکنون تامین زمین به وسعت ۱۱.۵ هکتار با همکاری جهاددانشگاهی کشاورزی برای اجرای طرح، تامین ۸.۹ مگاوات برق دردوره بهره برداری، مجوزهای آب و فاضلاب، گاز، منابع طبیعی و آبخیزداری و حفاظت محیط زیست دریافت شده است.


گلستان با داشتن هفت اقلیم از ۱۳ اقلیم دنیا یکی از مناطق مستعد بارندگی به شمار می‌رود اما در سال‌های اخیر سیطره خشکسالی و کاهش منابع آبی، زنگ بحران تامین آب را برای این استان به صدا در آورده است.

در این استان شمالی مطابق داده های آماری شرکت آب منطقه ای گلستان، در شرایط نرمال سالانه ۲.۵ میلیارد متر مکعب آب زیرزمینی و سطحی تولید می شود که این رقم در سال آبی جاری به دلیل شدت خشکسالی و کم‌آبی به حدود نصف یعنی کمترین رقم کاهش یافته است.

در حال حاضر آب آشامیدنی استان یک میلیون و ۹۰۰ هزار نفری گلستان از طریق ۷۰۰ حلقه چاه تامین می‌شود که این چاه‌ها به دلیل مجاورت با زمین‌های کشاورزی و بروز خشکسالی، دچار افت شدید شده و جوابگوی نیاز آشامیدنی ساکنان منطقه نیست.

تسریع در عملیاتی شدن طرح شیرین‌سازی آب از سواحل خزر گلستان که از سال ۹۷ پیگیری برای دریافت مجوز آن آغاز شد به اعتقاد کارشناسان حوزه آب، راهکار منطقی و مقرون به صرفه و ضروری حل این مشکل به شمار می‌رود.

امتیاز: 0 (از 0 رأی )
برچسب ها
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد