hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > استان ها > گلستان > گلستان در جایگاه دهم توازن رشته‌ای کشور قرار دارد.

مدیرکل آموزش و پرورش گلستان:

گلستان در جایگاه دهم توازن رشته‌ای کشور قرار دارد.

رتبه گلستان در مقوله توازن رشته‌ای در پایه دهم بین استان‌های کشور جایگاه دهم است.

مدیرکل آموزش و پرورش گلستان در نشست خبری با اصحاب رسانه که به مناسبت هفته مشاغل برگزار شد،اظهار کرد : استان گلستان  ۲۰۰ هنرستان دارد که میزبان حدود ۲۶ هزار دانش آموز در رشته‌های مختلف است و رتبه گلستان در مقوله توازن رشته‌ای در پایه دهم بین استان‌های کشور جایگاه دهم است.

 سیدرضا نظری  اظهار کرد: با توجه به برنامه ریزی های انجام شده دانش آموزان پایه اول متوسطه متناسب با استعداد، توانایی، رغبت، هوش و علایق خود نسبت به انتخاب رشته تحصیلی مناسب که منجر به انتخاب شغل مورد علاقه آنها می‌شود، آشنا خواهند شد.

مدیرکل آموزش و پرورش گلستان افزود: فعالیت‌های هفته مشاغل از ۱۵ بهمن ماه آغاز و تا ۱۵ اردیبهشت سال آینده اجرایی می‌شود و تلاش می‌کنیم در این پروسه سه ماه برنامه‌های مناسبی پیش بینی شده است.

وی اظهار کرد: در طول این سه ماه و به تناوب با بازدید از مراکز و محیط‌های شغلی، معرفی مشاغل، ارائه درس شناسایی مشاغل در دروس مختلف تحصیلی، مقاله نویسی شغلی، اجرای نمایشنامه شغلی، اشتغال در ایام فراغت و انجام مصاحبه شغلی توسط دانش آموزان، مهمترین شیوه‌های اجرای راهنمایی شغلی به این قشر ارائه می‌شود.

نظری بیان کرد: امسال ۸۳ میلیارد تومان به حوزه آموزش و پرورش تخصیص پیدا کرد که بخش زیادی از این اعتبار به تجهیز هنرستانها اختصاص پیدا کرده است.

مدیر کل آموزش و پرورش گلستان گفت: در حال حاضر تعداد ۲۰۰ هنرستان در استان مشغول به فعالیت هستند که از این تعداد ۲۰ هنرستان در مرکز استان فعال است.

وی افزود: در رابطه با فضاهای آموزشی هنرستانی به شدت ضعیف هستم و اگر بخواهیم توازن رشته ای را در استان که هم اکنون ۴۷ به ۵۳ درصد است را به ۵۰ درصد برسانیم باید این فضا را برای توسعه رشته های مهارتی و فنی افزایش دهیم .

نظری اظهار کرد: در حال خاضر ۲۸ رشته در مدارس کار و دانش و ۱۵۰ رشته در هنرستان های استان تدریس می شود که هر سال به تعدادی از این رشته ها افزوده می شود.


امتیاز: 0 (از 0 رأی )
برچسب ها
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد