hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > استان ها > گلستان > رونمایی از ۱۲ اثر تحقیقی حوزه تقریب مذاهب در کنفرانس وحدت اسلامی

در نشست خبری دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی

رونمایی از ۱۲ اثر تحقیقی حوزه تقریب مذاهب در کنفرانس وحدت اسلامی

دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی گفت: دوازده اثر تحقیقی در حوزه تقریب مذاهب در کنفرانس وحدت اسلامی رونمایی می‌شود.

حجت الاسلام و المسلمین حمید شهریاری در نشست خبری با اعلام این خبر افزود: دومین کنفرانس بین المللی منطقه‌ای وحدت اسلامی از سوی تقریب مذاهب، امروز و فردا به میزبانی استان گلستان برگزار می‌شود.

حجت الاسلام و المسلمین شهریاری با بیان ایکه نخستین کنگره در کردستان برگزار شد که نتایج خوبی به دنبال داشت، ادامه داد: با توجه به اینکه زیست مسالمت آمیز اقوام و مذاهب و همچنین روحیه وحدت در گلستان به اثبات رسیده است و این ظرفیت قابل ملاحظه باید معرفی، بین المللی و الگو شود، لذا این استان به عنوان میزبان کنفرانس دوم، برگزیده شد.

وی اضافه کرد: دومین اجلاس منطقه‌ای وحدت اسلامی شمال کشور از امروز تا فردا با حضور ۶۰۰ میهمان از اندیشمندان و علمای اهل سنت و اهل تشیع از ایران و کشور‌های روسیه، ترکمنستان، ازبکستان، قزاقستان و قرقیزستان با ۲۰ سخنرانی در سالن اجتماعات دانشگاه آزاد اسلامی واحد گرگان برگزار می‌شود.

نشست علمی جایگاه وحدت مسلمانان در شکل گیری تمدن نوین اسلامی

امروز همچنین نشست علمی جایگاه وحدت و همگرایی مسلمانان در شکل گیری تمدن نوین اسلامی در جامعه المصطفی العالمیه استان گلستان برگزار شد. شرکت کنندگان در این نشست، یک دغدغه مشترک داشتند؛ حقوق بشر.

حجت‌الاسلام والمسلمین شهریاری در این نشست گفت: تمدن نوین اسلامی با وحدت شیعه و سنی محقق خواهد شد.

وی افزود: درباره حق، دو نگاه وجود دارد که یکی انسان محور و دیگری خدا محور است. پرسش کلیدی درباره حقوق بشر این است که حق را انسان تعیین می‌کند یا خدا؟

حجت‌الاسلام والمسلمین شهریاری گفت: از نگاه اسلامی حق را خدا تعیین می‌کند نه انسان. انسان‌ها در طول زندگی خود حقوقی دارند و تکالیفی. از دیدگاه اسلام، منشا و معیار حقوق بشر، خداوند متعال است.

وی ادامه داد: در مقابل این دیدگاه، نگاه غربی هاست که معیار و محور حقوق بشر را انسان قرار داده است. از جمله حقوقی که خداوند متعال قرار داده عقلی است که به وسیله دین، مفاهیم الهی را درک کنیم و برای ترویج آن تلاش کنیم.

حجت‌الاسلام والمسلمین شهریاری گفت: ادیان و مذاهب آزادند و این اختیار و انتخاب بر اساس فهم آنهاست که زیست شرعی خود را انتخاب کنند و اگر این حق از آن‌ها سلب شود ظلم اتفاق می‌افتد.

وی افزود: منظور ما از وحدت این نیست که شیعه سنی شود و سنی شیعه بلکه منظور اتحاد و همبستگی است. یعنی مسلمان با مسلمان جنگ نکند. همدیگر را تکفیر نکنیم. با هم نزاع و مشاجره نکنیم. به هم ناسزا نگوییم، زیرا این‌ها مخالف حقوقی است که خدا تعیین کرده است.

حجت‌الاسلام والمسلمین شهریاری اضافه کرد: برای تمدن سازی، باید تحمل خود را نسبت به همه مذاهب بالا ببریم، کاری که در گلستان انجام می‌شود.

وی تاکید کرد: استان گلستان نمونه و الگوی مناسب در زمینه وحدت است، که مصداق عینی آنرا در صدر اسلام می‌بینیم.

نشست بانوان فرهیخته  گلستان با دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی

امروز همچنین نشست بانوان فرهیخته استان گلستان با دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی در سالن اجتماعات میرداماد گرگان برگزار شد.

حجت الاسلام والمسلمین حمید شهریاری، دبیرکل مجمع تقریب مذاهب کشور در این جلسه، بانوان و خانواده را موضوعی اصیل و ارزشمند در نظام اسلامی دانست.

معاون دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی و مسئول دومین اجلاس وحدت اسلامی در شمال کشور نیز گفت: این نشست با هدف استفاده از ظرفیت بانوان در امر تقریب برگزار شد.

محسن مسچی افزود: شبکه بانوان تقریبی کشور که بیش از ۳ هزار نفر است، تشکیل شده و از ظرفیت بانوان در اجرای برنامه‌ها بهره مند می‌شویم.

امتیاز: 0 (از 0 رأی )
برچسب ها
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد