hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > رویداد > تحصیل بیش از ۱۸ هزار دانش آموز در مدارس استثنایی خراسان رضوی

تحصیل بیش از ۱۸ هزار دانش آموز در مدارس استثنایی خراسان رضوی

سبزوار ـ رئیس آموزش و پرورش استثنایی خراسان رضوی گفت: هم اینک ۱۸ هزار و ۵۰۰ دانش آموز در مدارس استثنایی خراسان رضوی مشغول به تحصیل هستند.

به گزارش خبرنگار مهر، جواد روحانی ظهر پنجشنبه در مراسم افتتاح مدرسه ویژه کودکان مبتلا به اوتیسم در سبزوار با بیان اینکه پوشش تحصیلی دانش‌آموزان استثنایی این استان نسبت به سنوات گذشته ۱۲ درصد افزایش یافته است، اظهار کرد: هم اینک ۱۸ هزار و ۵۰۰ دانش آموز در مدارس استثنایی استان مشغول به تحصیل هستند که گسترش و تعمیق عدالت آموزشی آنها مورد توجه قرار گرفته است.

رئیس آموزش و پرورش استثنایی خراسان رضوی افزود: مدرسه ویژه کودکان مبتلا به اوتیسم سبزوار یکی از مدارس کم نظیر در سطح کشور است که در فضای پنج هزار متر مربع و با زیربنای ۹۰۰ متر شامل ۲۸ اتاق آموزشی، کاردرمانی، آب‌درمانی، گفتاردرمانی و اتاق‌های ویژه دیگر است که با اعتبار ۶۰ میلیارد ریال با کمک خیران و مشارکت اداره کل نوسازی توسعه تجهیز و ایجاد شده است.

وی ادامه داد: یکی از رویکردهای اصلی آموزش و پرورش در سند تحول بنیادین، توسعه عدالت آموزشی و تربیتی است.

روحانی گفت: از ۱۸ هزار و ۵۰۰ دانش آموزی که در مدارس استثنایی تحصیل می‌کنند ۴۵۰ نفر دانش آموزان مبتلا به بیماری اوتیسم هستند که برای شرایط مناسب تحصیل، نیازمند فضاهای خاص با محیطی آرامش بخش هستند.

منبع: mehrnews-5705129

امتیاز: 0 (از 0 رأی )
برچسب ها
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد