hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > استان ها > گلستان > راه اندازی 3 شعبه‌ تامین اجتماعی در گمیشان، مراوه تپه و گالیکش ایام دهه فجر

مدیر کل تامین اجتماعی گلستان خبر داد:

راه اندازی 3 شعبه‌ تامین اجتماعی در گمیشان، مراوه تپه و گالیکش ایام دهه فجر

بیش از ۴۱ درصد جمعیت استان تحت پوشش سازمان تامین اجتماعی هستند و این سازمان در گلستان دارای ۱۴ شعبه، ۸ کارگزاری و ۵ شعبه اقماری است.

مدیر کل سازمان تامین اجتماعی گلستان گفت:  سه تا شعبه‌های تامین اجتماعی در گمیشان، مراوه تپه و گالیکش سازمان تامین اجتماعی در شهر‌های محروم گلستان راه اندازی می شود 

هادی نودهی در نشست خبری با اصحاب رسانه استان گفت: شعبه‌های تامین اجتماعی در گمیشان، مراوه تپه و گالیکش با هدف حمایت از نقاط محروم در حال راه اندازی است.

وی بیان کرد: تلاش کردیم با توسعه تامین اجتماعی نقش موثری در توسعه استان داشته باشیم و افزایش تعداد شعبه‌های تامین اجتماعی در همین راستا انجام شده است.

مدیر کل سازمان تامین اجتماعی گلستان اظهار کرد: ظرفیت راه اندازی شعبه سوم تامین اجتماعی در گرگان و راه اندازی شعبه دوم در گنبد کاووس وجود دارد و مکاتبات لازم برای اجرایی شدن آن در حال انجام است.

نودهی خاطر نشان کرد: بیش از ۴۱ درصد جمعیت استان تحت پوشش سازمان تامین اجتماعی هستند و این سازمان در گلستان دارای ۱۴ شعبه، ۸ کارگزاری و ۵ شعبه اقماری است.

وی افزود: ۲۷۸ هزار و ۸۴۶ نفر در استان گلستان به عنوان بیمه شده اصلی تحت پوشش بیمه تامین اجتماعی قرار دارند.

مدیر کل تامین دراستان گلستان گفت: نبود تراز منابع و مصارف و کسری نقدینگی ناشی از آن، استقزاض بانکی بی‌رویه و انباشته شده برای جبران نقدینگی سازمان از جمله چالش‌های حوزه بیمه‌ای سازمان تامین اجتماعی است.

نودهی با اشاره به رقم بالای طلب سازمان تامین اجتماعی از دولت گفت: اگر دولت بدهی به سازمان را پرداخت نکند سازمان تامین اجتماعی نمی‌تواند پاسخگوی بیمه شدگان باشد.

وی ‌افزود: در حال حاضر سازمان با کسری نقدینگی ۱۰ هزار میلیاردی روبرو است و اگر این روند پایدار باشد در سال‌های آتی سازمان برای پاسخگویی به هزینه هادر حوزه بیمه بیکاری و حقوق بازنشستگی دچار مشکل خواهد شد.

او درباره مطالبات سازمان تامین اجتماعی دراستان گفت:۴۰۰ میلیارد تومان در استان از کارفرمایان طلب داریم و بدهی برخی شهرداری‌ها مربوط به ۲۰ سال گذشته است.

نودهی با انتقاد از قانون بخشودگی جرایم کارفرمایان در این باره گفت: قانون بخشودگی جرایم کارفرمای خوش حساب باید مشوق داشته باشد نه کارفرمایان بد حساب و قانون بخشودگی باید به کارفرمایان خوش حساب تعلق گیرد.

از ابتدای سال طرح بیمه فراگیر خانواده ایرانی بیش از ۱۵ هزار گلستانی بهره مند می شوند

مدیر کل تامین اجتماعی گلستان گفت: از ابتدای سال با اجرای طرح بیمه فراگیر خانواده ایرانی بیش از ۱۵ هزار نفر از مزایای این طرح بهره مند شده اند.

نودهی افزود: از این تعداد ۳ هزار و ۶۷۷ نفر زنان خانه دار ،۴۵۳ دانشجو ، ۹ هزار ۵۴۰ نفر دارای مشاغل آزاد و هزار و ۴۴۶ نفر نیز به صورت اختیاری به خانواده تامین اجتماعی در گلستان پیوستند.

مدیر کل تامین اجتماعی گلستان اظهار کرد: امسال تعداد بیمه شدگان تامین اجتماعی در استان به ۲۷۷ هزار نفر رسیده است.

وی در مورد طرح بیمه فراگیر خانواده ایرانی گفت: همه زنان ۱۸ تا ۵۰ سال می‌توانند از حمایت‌های مقرر در قانون بیمه صاحبان حرفه و مشاغل آزاد بهره‌مند شوند.

او افزود: در مورد افراد بالای ۵۰ سال نیز میزان سابقه بیمه‌پردازی قبلی به حداکثر سن مورد نظر اضافه می‌شود و افرادی که حداقل دارای ۱۰ سال سابقه پرداخت حق بیمه قبلی باشند از اعمال سقف سنی مقرر معاف خواهند بود.

همچنین در مورد نرخ پرداخت حق‌بیمه زنان خانه‌دار گفت: برای برخورداری از حمایت‌های بازنشستگی ۱۲ درصد، بازنشستگی و فوت (پرداخت مستمری به بازماندگان واجد شرایط) ۱۴ درصد و بازنشستگی، فوت و از کار افتادگی ۱۸ درصد است.

مدیرکل تامین اجتماعی گلستان افزود: کارگران ساختمانی به شرط داشتن کارت مهارت از فنی و حرفه ای، بیمه می‌شوند.

نودهی افزود: حق‌بیمه مربوط به بیمه کارگران ساختمانی و کارگر مربوطه نیز با دریافت کارت مهارت فنی از سازمان فنی و حرفه‌ای در یکی از شاخه‌های مشاغل ساختمانی و ارائه آن به شعب تامین‌اجتماعی و پرداخت حق‌بیمه سهم بیمه‌شده توسط خود می‌تواند مشمول خدمات بیمه‌ای شود.

 

 

امتیاز: 0 (از 0 رأی )
برچسب ها
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد