hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > استان ها > قم > دیدار صمیمی جمعی از هنرمندان سینمایی قم با مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی

در حاشیه برگزاری جشنواره فیلم فجر در قم انجام شد

دیدار صمیمی جمعی از هنرمندان سینمایی قم با مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی

جمعی از هنرمندان و پیشکسوتان سینمایی قم در یکی از سالن های سینمای بازار شهر که میزبان جشنواره فیلم فجر است با مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی دیدار کردند.

به گزارش رویداد ایران از قم، در این دیدار صمیمانه که به دعوت  محمدکاظم رضوانی سرپرست معاونت هنری و سینمایی اداره‌ کل فرهنگ و ارشاد اسلامی صورت گرفت، پیشکسوتان هنرمندی مانند محمد برقعی مدیر سینما شهر آفتاب، علی بیطرفان نویسنده و کارگردان سینما و تلویزیون، رضا ابوذر رئیس انجمن سینمای جوانان استان، امیر طباطبایی کارگردان سینما و داوود جلیلی از کارگردانان سینمای دفاع مقدس حضور داشتند.

امیرعلی عموزاده مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی قم سخنان خود را با قرائت ابیاتی از مولانا و تبریک اعیاد ماه رجب و دهه مبارک فجر، به تبیین سلسله مراتب آفرینش انسان و دلایل حضور اشرف مخلوقات بر روی زمین پرداخت و اظهار کرد: خداوند پس از خطایی که آدم در بهشت انجام داد او را به زمین فرستاد و 124 هزار پیامبر را برای هدایت ایشان مبعوث کرد.

وی با بیان اینکه سینما دریچه ای است که انسان را از عالم جدا می کند، تصریح کرد: سینماگران رهرو 124 هزار پیامبری هستند که برای هدایت زمینیان از سوی خداوند مبعوث شدند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم با اشاره به سخنانی از امام خمینی (ره) بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی ایران مبنی براینکه «رسالت هنرمند دمیدن روح تعهد در کالبد انسانهاست»، بیان کرد: هنرمندان باید روح تعهد را در انسان ها بیدار کنند و یادشان بیاورند که با خداوند متعال چه عهد و قراری گذاشته اند.

وی در بخش دیگری از این دیدار صمیمانه در پاسخ خبرنگار رویداد ایران که برای اجاره نشینی انجمن سینمای جوانان استان قم که فرزند خلف انقلاب محسوب می شود، چه اقدامی انجام شده است، تصریح کرد: انجمن نمایش استان قم که سال ها دچار مشکلات متعدد بود با تعبیه سالن های آمفی تئاتر و محل مناسبی برای استقرار این انجمن در حال رفع شدن است و برای انجمن سینمای جوانان نیز تصمیم هایی گرفته شده که به زودی شاهد رفع مشکل انجمن سینمای جوانان نیز خواهیم بود.

در بخش دیگری از این نشست صمیمانه ؛ محمد برقعی مدیر سینما شهر آفتاب قم به بیان خاطرات سال های دور قبل از انقلاب پرداخت و بیان کرد: درآن سال ها به دلیل اینکه فساد در سینما وجود داشت، جوانان قمی از دیدن فیلم های سینمایی محروم بودند و تنها سینمای قم با ظرفیت 1200 صندلی براثر انفجار به آتش کشیده شد و تخریب شد.

وی همچنین اولین فیلمی را که پس از انقلاب در قم به نمایش گذاشته شد را مورد توجه قرار داد و گفت: « فریاد مجاهد» نخستین فیلمی بود که با نظر مثبت حاج احمد خمینی (ره) ، حجت الاسلام اشراقی(ره) و آیت الله یزدی (ره) به نمایش گذاشته شد که پس از مدتی به دلیل برخی مسائل از اکران آن  جلوگیری شد.

این پیشکسوت سینمای قم، برای فعالان سینما در قم آرزوی سربلندی کرد و گفت: سینمایی که اکنون شاهد آن هستیم با سختی های فراوانی که در گذشته فعالان این عرصه متحمل شده اند رشد کرده و اکنون مردم می توانند آزادانه به تماشای فیلم های گوناگون در قم بنشینند و باید قدردان این روزهای خوش سینما بود.

در ادامه این جلسه داوود جلیلی کارگردان فیلم های دفاع مقدس و دبیر جشنواره مستند فیلم 17  با اشاره به ساخت فیلم هایی با مضمون دفاع مقدس به برکت کنگره ملی شهدا در قم اشاره کردو گفت: 60 فیلم مستند ساخته شد که 37 فیلم اولی بود که چنین اقدامی در تاریخ سینمای ایران کم سابقه است و در این راستا لازم است تا از این فیلم سازان حمایت شود.

امیرطباطبایی از کارگردانان پیشکسوت سینمایی استان قم نیز با اشاره به استعداد فیلم سازان قمی گفت : هر سال در جشنواره فجر شاهد هستیم در فیلم هایی که به این جشنواره راه پیدا می کنند تعدادی از عوامل آن قمی هستند که نشان از قوی بودن فیلم سازان قمی دارد که نیازمند توجه به این استعدادها هستیم.

در ادامه مهمانان این دیدار صمیمانه به تماشای فیلم سینمایی یادگار جنوب نشستند.  

 

 

 

 

امتیاز: 0 (از 0 رأی )
برچسب ها
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد