hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > استان ها > بوشهر| اختصاص 50 میلیارد ریال برای تکمیل بیمارستان اهرم

بوشهر| اختصاص 50 میلیارد ریال برای تکمیل بیمارستان اهرم

«وزارت نفت از محل طرح عمران مناطق نفت‌خیز 50 میلیارد ریال برای توسعه و تکمیل بیمارستان امام حسین (ع) شهر اهرم مشارکت خواهد کرد.»


نماینده مردم شهرستان‌های دشتی و تنگستان در مجلس شورای اسلامی با اعلام این خبر افزود: توسعه بیمارستان امام حسین (ع) اهرم از جمله طرح‌های بر زمین مانده چندین ساله شهرستان تنگستان است که به یکی از مطالبه‌های جدی مردم در حوزه تأمین سلامت تبدیل‌شده است.

سید کمال‌الدین شهریاری بیان کرد: عملیات اجرایی احداث این بیمارستان در دهه 70 آغاز و بعد از گذشت چند سال با نصف ظرفیت به بهره‌برداری رسید و پس‌ازآن نیز به علت تصویب و اختصاص نیافتن اعتبار لازم، تکمیل نشد.

شهریاری گفت: در بازدیدهای وزیر بهداشت و مسئول نظارت بر اجرای طرح‌های عمران مناطق نفت‌خیز از بیمارستان اهرم اهمیت تکمیل و توسعه این مرکز درمانی تشریح و پس از پیگیری‌ها و نشست‌های کارشناسی در وزارت نفت، اعتبار لازم برای توسعه این بیمارستان به تصویب رسید.

وی با بیان اینکه با اختصاص این اعتبار، فاز دوم بیمارستان اهرم تکمیل خواهد شد، افزود: با اتمام فاز دوم، این بیمارستان مطابق با طرح اولیه در اوایل دهه 70، دارای بخش‌های جراحی عمومی (اتاق عمل)، آی سی یو، زنان و زایمان، کلینیک تخصصی، رادیولوژی شده و محوطه بیمارستان نیز بهسازی می‌شود.

شهریاری، توسعه متوازن در همه زمینه را از جمله الزامات توسعه پایدار مناطق عنوان کرد و افزود: جذب اعتبار 8.5 میلیارد ریال از محل طرح‌های عمرانی مناطق نفت‌خیز برای راه‌اندازی آزمایشگاه تشخیص طبی شهر اهرم و تصویب اعتبار 50 میلیارد ریالی برای توسعه بیمارستان اهرم از جمله اقدامات مؤثر در توسعه و خدمات متوازن بهداشت و درمان در شهرستان‌های استان بوشهر است که امیدواریم با تلاش مسئولان اجرایی هر چه زودتر به بهره‌برداری برسد.

عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی اقدامات 2 سال اخیر در حوزه بهداشت و درمان در شهرستان‌های دشتی و تنگستان را بسیار تأثیرگذار خواند و گفت: انتظار است با توسعه بیمارستان زینبیه خورموج و تکمیل بیمارستان امام حسین (ع) اهرم، تسریع در اجرای درمانگاه‌های تأمین اجتماعی خورموج و دلوار، مراکز تشخیص طبی و خانه‌ها و مراکز بهداشت روستایی و شهری خدمات بهتر بهداشتی درمانی به مردم شهرستان‌های دشتی و تنگستان ارائه شود.

امتیاز: 0 (از 0 رأی )
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد