hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > استان ها > قم > پیش بینی سهم بالای 20 درصد پرتقوی بیمه دانا در سال 1401 در میان 23 شرکت در استان قم

شهروندان نسبت به ترمیم بیمه نامه اتومبیل خود اقدام کنند

پیش بینی سهم بالای 20 درصد پرتقوی بیمه دانا در سال 1401 در میان 23 شرکت در استان قم

رئیس شعبه بیمه دانا در استان قم گفت: با توجه به افزایش 170 درصدی فروش بیمه دانا در سال 1401 نسبت به سال گذشته پیش بینی می شود این شرکت بیمه در سال جاری بتواند سهم بالای 20 درصد پرتقوی را از 23 شرکت فعال در استان قم به خود اختصاص دهد.

قم- سمانه سادات فقیه سبزواری- رویداد ایران، محسن کریمی با اشاره به اینکه بیمه دانا در استان قم جزء چهار شرکت برتر از نظر فروش بین شرکت های بیمه است، اظهار کرد: این شرکت درسال قبل موفق شد بین شرکت های خصوصی صنعت بیمه در استان قم به مقام دوم دست یابد و سهم خود را در بازار استان به 12 درصد افزایش دهد.

او بیان کرد: سهم بیمه دانا دراستان قم 13 درصد پرتقوی این استان در سال 1400 است که با توجه به افزایش 170 درصدی فروش بیمه دانا در سال 1401 نسبت به سال گذشته پیش بینی میشود بیمه دانا شعبه استان قم در سال جاری بتواند سهم بالای 20 درصد پرتقوی را از 23 شرکت فعال در استان قم به خود اختصاص دهد و فاصله را با اولین شرکت بیمه در استان به کمتر از 5 درصد برساند.

رئیس شعبه بیمه دانا در استان قم بیان کرد: این شرکت بیمه در بخش پوشش حوادث بالاترین فروش را در بین سایر شرکت های بیمه داشته است که این مهم با توجه به تجمیع قرارداد حوادث تحصیلی رخ داده است که موجب شده است شرکت بیمه دانا در استان قم بتواند بالاترین پوشش بیمه شدگان را بین شرکت خصوصی استان داشته باشد.

کریمی، تعداد کارمندان بیمه دانا در استان قم را 24 نفرذکر کرد و گفت : این شرکت43 نماینده فعال در سطح استان دارد که در مدت  سال 1401 تعداد 93 هزار بیمه نامه صادره و بالغ بر 110 میلیارد تومان خسارت به همشهریان پرداخت کرده است.

او موفقیت هایی که بیمه دانا در استان قم داشته است را مورد توجه قرارداد و بیان کرد:پوشش خوب بیمه تکمیلی اقشار مختلف استان از جمله انجمن کامیون داران، فرهنگیان و همچنین پوشش حوادث تحصیلی دانش آموزان استان که جمعیتی بیش از 300 هزار نفری را تشکیل میدهند در استان قم برعهده بیمه دانا است که از جمله موفقیت های این شرکت بیمه به شمار میرود.

رئیس شعبه بیمه دانا در استان قم در بخش دیگری از سخنان خویش با توصیه ای مهم به شهروندان گفت: قانونگذار براساس تبصره های ماده 8 قانون بیمه اجباری خسارات وارد شده به شخص ثالث در اثر حوادث ناشی از وسایل نقلیه برای جبران خسارت های وارده به زیان دیدگان ناشی از تصادفات دستورالعملی تهیه کرده است که در این دستورالعمل سقف تعهد مقصر حادثه و شرکت های بیمه را به عنوان قائم مقام مقصر معادل و متناظر با 50 درصد سقف تعهدات بدنی در هرسال اعلام کرده است.

او با تفسیر این دستور العمل قانونی بیان کرد: براین اساس سقف تعهد مقصرین حوادث ناشی از وسیله نقلیه حداکثر متناظر با قیمت قطعات خودرو با قیمت معادل 400 میلیون تومان است یعنی افرادی که دارای خودروهایی به ارزش ریالی بیش از مبلغ ذکر شده می باشند در موقع تصادفات باید از بیمه بدنه مربوط به خودروی خود استفاده کنند زیرا سقف تعهدی که مقصر حادثه جبران می کند متناظر با خودرویی است که ارزش آن معادل 400 میلیون تومان است.

کریمی با ذکر مثالی به تبیین این مسئله پرداخت وبیان کرد: در صورتی که حادثه ای رخ بدهد و فقط چراغ خودرو آسیب ببیند شرکت بیمه فقط نسبت به پرداخت خسارت چراغ یک خودروی 400 میلیون تومانی متعهد است در حالی که ممکن است چراغ خودروی زیان دیده چندین برابر ارزش چراغ 400 میلیونی باشد.

او با تاکید براینکه رسالت صنعت بیمه در جبران خسارت بازگشت زیان دیده به قبل از حادثه میباشد ، پیشنهادکرد: آن دسته از مالکانی که خودروی آنان بیش از مبلغ 400 میلیون تومان ارزش دارد نسبت به خریداری بیمه بدنه جهت جبران خسارت های ذکر شده اقدام کنند.

مدیر شعبه بیمه دانا در استان قم همچنین باتوصیه به کسانی که دارای بیمه بدنه خودروهستند،گفت: توصیه می شود با توجه به ارزش روز افزون قیمت خودر بیمه گذاران در گام نخست نسبت به ترمیم سرمایه و یا به اصصلاح به روز کردن قیمت خودروی خود در بیمه نامه اقدام کنند. زیرا که پوشش نوسان قیمت در چارچوب های مختلفی ارائه می شود و در این راستا لازم است که بیمه شده با در دست داشتن بیمه نامه خودروی خود به بیمه گری که از وی بیمه خریداری کرده است مراجعه و اقدامات لازم را در زمینه بروز رسانی سرمایه انجام دهد. ضمنا پوشش نوسان قیمت می تواند به هر بیمه گذاری کمک کند که در زمان پرداخت خسارت بتواند به خسارت وارده خود دست یابد.

امتیاز: 0 (از 0 رأی )
برچسب ها
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد