hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > استان ها > گلستان > طرح «اقتصاد فرهنگ» دغدغه‌های معیشتی و رفاهی اصحاب رسانه را برطرف می‌کند

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس:

طرح «اقتصاد فرهنگ» دغدغه‌های معیشتی و رفاهی اصحاب رسانه را برطرف می‌کند

نماینده مردم گرگان و آق‌قلا در مجلس با اشاره به گلایه‌های فعالان رسانه‌ای در خصوص مسائل معیشتی و رفاهی گفت: طرح اقتصاد فرهنگ بخش زیادی از دغدغه‌های معیشتی، رفاهی و شغلی اصحاب رسانه را برطرف می‌کند.

غلامرضا منتظری در نشست با اصحاب رسانه گلستان، اظهار کرد: در حوزه فرهنگ، مشخص نبودن و نداشتن سرانه فرهنگی از دردها و مشکلات این حوزه است.

نماینده مردم شهرستان های گرگان و آق قلا در مجلس شورای اسلامی با تأکید بر وظایف خطیری که بر عهده نمایندگان مجلس نهاده شده، تصریح کرد: فرهنگ اساس و زیربنای توسعه بوده، اما سرانه‌ای برای آن تعریف نشده است.

وی تصریح کرد: برای بهبود وضعیت رسانه ها، طرح اقتصاد فرهنگ مد نظر مجلس قرار گرفت که از طرح های ماندگار مجلس است.

نماینده مردم شهرستان های گرگان و آق قلا در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: اجرای صحیح این طرح می تواند بسیای از مسائل و مشکلات اصحاب فرهنگ، هنر و رسانه را برطرف کند.

وی با بیان اینکه تلاش داریم گره از کار مردم بگشاییم، افزود: در مجمع نمایندگان مردم گلستان در مجلس شورای اسلامی، دغدغه و دید همه فراحوزه انتخابیه است و در کلان پروژه‌ها همه در راستای توسعه استان گام بر می‌دارند.

نماینده مردم گرگان و آق‌قلا در مجلس شورای اسلامی گفت: مسایل اولویت‌دار و مهم استان روی میز مجمع نمایندگان مردم در مجلس قرار دارد.

منتظری با تأکید بر توجه ویژه بر بخش آب استان ، ابراز کرد: با ادامه روندی که در مصرف آب در استان وجود دارد گلستان آینده خوبی در حوزه آب نخواهد داشت و باید راهکارهای اساسی برای آن در نظر گرفته شود. وی، ادامه داد: متاسفانه از گذشته تاکنون تکیه بر سفره های آب زیرزمینی شده که سبب فرونشست و سستی زمین خواهد شد.

منتظری ادامه داد: احداث سد برای تامین آب شرب، شیرین‌سازی آب دریا و استفاده از آب چاه‌های لب‌شور از روش‌های تامین آب شرب است که مجوز همه این اقدامات برای استان اخذ شده است.

وی افزود: در حوزه کشاورزی زهکشی اراضی آق‌قلا و انبارالوم، علاج‌بخشی سدوشمگیر بخشی از اقدامات این حوزه است.

نماینده مردم گرگان و آق‌قلا در مجلس شورای اسلامی گفت: راه‌آهن گرگان - مشهد به علت نبود اعتبارات متوقف شده بود، اما اکنون با جلساتی که با وزیر امور اقتصادی و دارایی برگزار کردیم، به دنبال سرمایه‌گذار خارجی رفتیم که بخش خصوصی در حال مطالعه اجرای این طرح است.

نائب رئیس کمیسون فرهنگی مجلس شورای اسلامی از پیشرفت در انجام پروژه پتروشیمی گلستان خبر داد و گفت: پروژه پتروشیمی گلستان که حدود 95 هزار سهامدار دارد، انقاد تفاهم نامه تکمیل آن با هلدینگ خلیج فارس، آرزوی 17 ساله مردم را محقق می کند. وی، افزود: اگر کره کور این پروژه ملی رفع شود اثرات خود را در سطح ملی نشان خواهد داد.

نماینده مردم شهرستان های گرگان و آق قلا در مجلس شورای اسلامی با اعلام اینکه گام بزرگی در تجهیز امکانات و احداث بیمارستان ها و مراکز درمانی برداشته شده است، گفت: برای بیمارستان های 5 آذر و طالقانی با اختصاص بودجه بیمارستان های جایگزین مشخص شده است.

وی، افزود: دستگاه سی آر که در استان موجود نبود با پیگیری های فراوان مجوزش برای بیمارستان های گرگان و آق قلا اخذ شد. به گفته وی؛ زمین درمانگاه های شهر آق قلا و شماره یک گرگان تهیه شده و با تخصیص اعتبار کلنگ آن زده می شود.

منتظری، شکوفایی اقتصاد استان را در رشد اقتصادی روستاها دانست و گفت: برای حل مشکلات مناطق روستایی به همراه مدیران کل و مسئولان شهرستانی به 180 روستای گرگان و آق قلا رفتیم.

وی، ادامه داد: با برپایی میز خدمت در مناطق روستایی بیش از 70 درصد مشکلات و دغدغه های روستائیان رفع شده است.

 

امتیاز: 0 (از 0 رأی )
برچسب ها
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد