hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > استان ها > گلستان > افتتاح 8 طرح عمرانی شهرداری گرگان در ایام دهه فجر

شهردار گرگان؛

افتتاح 8 طرح عمرانی شهرداری گرگان در ایام دهه فجر

شهردار گرگان گفت: امسال در ایام دهه فجر ۸طرح عمرانی در شهر گرگان افتتاح می شود.

شهردار گرگان اظهار کرد: افتتاح ۸ طرح عمرانی در دهه فجر و عملیات اجرائی ۱۲ طرح در گرگان آغاز می شود

سید محمدرضا سیدالنگی در نشست خبری با اصحاب رسانه به میزبانی شورای اسلامی شهر گرگان برگزار شد، گفت: ما در راستای برنامه محوری در مرحله نخست، نظام مسائل شهر را مشخص کرده و با برنامه ریزی در یک بازه زمانی سه ساله تا سال 1404 برای حل مسائل شهر اقدام کرده ایم.

 شهردار گرگان عنوان کرد: هدف ما این است گرگان را به عنوان مقصد گردشگری معرفی کنیم تا با استفاده از ظرفیت اقامت بخشی به 24 میلیون مسافر گذری، رونق اقتصادی و اشتغال شهر گرگان در یک بازه زمانی 20 روزه را فراهم آوریم.

 سیدالنگی با تاکید بر اجرای طرح شهرداری الکترونیک، گفت: گرگان اولین شهری است که در حوزه زیرساخت های شهر هوشمند در راستای ارائه خدمات به شهروندان با دو شرکت مخابرات و های وب همکاری لازم را آغاز کرده است.

وی ادامه داد: در سایه دولت هوشمند سیزدهم، شهر هوشمند و شهرداری الکترونیک خدمات نوین به مردم گرگان ارائه می‌کند.

وی اظهار داشت: در شهر گرگان دو شرکت احداث فیبر نوری در معابر خیابان‌های شهر می کنند تا زیرساخت‌های نسل‌های جدید در این شهر فراهم شود و در سایه زیرساخت‌های هوشمندسازی شهر گرگان ۶ دوربین متحرک و ۲۴ دوربین ثابت با هزینه ۶ میلیارد تومان در معابر پرترافیک شهر اضافه شده است.

وی بیان داشت: گرگان جز 5 شهر گران کشور در حوزه مسکن است از این رو ضوابط بلندمرتبه سازی در شهرداری گرگان تکمیل و برای تأیید به مراجع فرادستی ارسال شده است.

سیدالنگی افزود: در راستای تولید مسکن نیازمند ضوابط بلندمرتبه سازی بوده ایم که خوشبختانه ضوابط بلندمرتبه سازی در پهنه های مختلف شهر گرگان تا 20 طبقه ارتفاع را بر اساس استانداردها و ضوابط شورای عالی معماری شهرسازی تهیه و برای تایید به مراجع مربوطه ارسال کرده ایم.

 شهردار گرگان گفت: شهر گرگان در درگاه ملی خدمات، نهمین شهر است که در درگاه ملی خدمات به صورت برون سپاری ارائه خدمات می دهد.

سیدالنگی خاطرنشان کرد: بسکتبال شهرداری گرگان یکی از افتخارات ورزش گرگان است که در 2 سال پیاپی رتبه نخست کشور را کسب کرده و هم اکنون در جام آسیایی بسکتبال در صدر جدول است.

 وی همچنین از تخصیص اعتبار برای بازسازی بافت تاریخی امیر امجد و تبدیل به بازارچه محلی دائمی صنایع دستی با اولویت بانوان خبر داد.

 شهردار  بیان کرد: شهرداری گرگان با خرید 61 دستگاه اتوبوس توسعه و حل مشکلات ناوگان حمل و نقل عمومی شهر گرگان را در دستور کار قرار داده است. 

وی بیان کرد: رونمایی از ۶ دستگاه اتوبوس جدید درون شهری با اعتبار ۴۵میلیارد ریال، افتتاح دبیرخانه بزرگترین رویداد ورزشی با اعتبار ۴۰ میلیارد ریال، افتتاح فاز نخست بازارچه صنایع دستی پارک بانوان با ۳۰ میلیارد ریال اعتبار، پروژه جهادی انجیراب اعن از آسفالت، پیاده رو سازی و  افتتاح سایت ورزشی روباز با اعتبار ۲۲ میلیارد ریال ، بهره برداری از مبلمان جدید شهری با اعتبار ۱۷ میلیارد ریال،  فرهنگسرای استغال و کارآفرینی با اعتبار ۱۰ میلیارد ریال و نهضت آسفالت سطح شهر از جمله طرح هایی است که در این د هه در شهر گرگان افتتاح می شود.

وی افزود: مرکز تواند سازی معتادان متجاهر با اعتبار ۱۵۰ میلیارد ریال، جایگزینی آب خام به جای آب شرب با سیستم تحت فشار برای آبیاری فضای سبز شهری با اعتبار ۳۰ میلیارد ریال، سامانداهی ترافیکی سوپر سحر و میدان شهرداری با اعتبار ۸ میلیارد ریال، نصب سورتمه ریلی در محل شهر بازی مدرن با اعتبار ۷۰۰ میلیارد ریال و بهسازی فاز اول تپه قلعه خندان با ۱۲۰ میلیارد ریال اعتبار از نمونه طرح های شاخص شهرداری است که در ایام دهه فجر عملیات اجرائی آن آغاز و کلنگ زنی می شود.

امتیاز: 0 (از 0 رأی )
برچسب ها
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد