hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > رویداد > ورزشی > واکنش سلیمی به اختلافات گذشته با رضازاده و باقری/ توضیحات بهداد درباره یک استوری جنجالی

واکنش سلیمی به اختلافات گذشته با رضازاده و باقری/ توضیحات بهداد درباره یک استوری جنجالی

قهرمان سابق وزنه برداری المپیک و جهان به شایعاتی که در این سال‌ها در رشته وزنه برداری رخ داده است، واکنش نشان داد.
بهدادسلیمی، دارنده مدال طلای المپیک لندن، درباره این شایعه که در زمان حضورش در تیم ملی وزنه برداری اشخاصی به دنبال ناکامی او بوده اند، اظهار داشت: به صورت شفاف باید بگویم که نه! مردم این سوال را زیاد از من پرسیده اند، اما اگر منظور از این سوال حسین رضازاده است، باید بگویم که نه، چنین  چیزی وجود نداشته است. رضازاده زمانی که رئیس فدراسیون وزنه برداری بود، خیلی به من کمک کرد. البته در زمانی که به صورت همزمان کار می‌کردیم، به مشکلاتی برخورد کرده بودیم.

اختلافات من و رضازاده مربوط به سال‌های گذشته می‌شود

سلیمی ادامه داد: اختلافاتی که با رضازاده داشتم، سر موضوع سرمربیگری کوروش باقری بود. چیزی که در مدیریت، انتظار می‌رفت، رخ نداد. البته مربوط به سال‌های بسیار دور می‌شود و آن شکلی که باید مدیریت می‌شد، نشد. 

روی شایعات نمی‌توان صحه گذاشت

قهرمان سابق دسته فوق سنگین رشته وزنه برداری درباره این که مشکلاتی که او با رضازاده داشته است، طبق شایعات، در زمان سعید علی حسینی نیز ادامه داشته است، گفت: دقیقا نمی‌دانم که دلیل مطرح شدن این حرف‌ها چه بوده است. تنها چیزی که می‌دانم این است که نمی‌توان روی این حرف‌ها به صورت شفاف صحه گذاشت.

به رسم شاگردی، به عیادت باقری رفتم

او درباره درگیری که در روز ترخیص باقری از بیمارستان بین او و یکی از نزدیکان سرمربی وقت تیم ملی وزنه برداری رخ داده است، گفت: حتی سال این اتفاق را یادم نمی‌آید. اما اتفاقی تلخی برای باقری به وجود آمده بود و به خاطر مشکل قلبی در بیمارستان بستری شده بود. به رسم استاد و شاگردی راهی بیمارستان شدم که یکی از مربیان و پیشکسوتان وزنه برداری در بیمارستان آن کار را انجام دادند.
وی درمورد اینکه هیچ واکنشی در این درگیری از خود نشان نداده است، بیان کرد: نباید هم واکنشی نشان می‌دادم. باقری، بزرگ و پیشکسوت من بوده و هیچگاه به خودم این اجازه را نمی‌دهم که مقابل بزرگ‌تر از خودم واکنشی نشان بدهم.  

تبعیض بین ورزشکاران، من را عصبی کرده بود 

سلیمی درخصوص انتشار یک استوری جنجالی در سال گذشته، بی غیرت خطاب کردن فوتبالیست‌ها و مقایسه آن‌ها با ورزشکاران غیر فوتبالی و حواشی که پس از این موضوع به وجود آمده است، گفت: علت این موضوع عصبانیت من از تبعیضی بود که خصوصا از سوی وزارت ورزش در بین ورزشکاران رخ داده است. سال ۲۰۱۸ مدال‌های خوب و جایگاه عالی برای ورزش ایران در بازی‌های آسیایی جاکارتا کسب شد. من هم یکی از آن ورزشکاران بودم و نزدیک به یک سال و نیم بود، که پاداش ورزشکاران داده نمی‌شد.   در تابستان آن سال مدام اهدای پاداش‌ها را به تعویق می‌انداختند.
 

به ما می‌گفتند پول نداریم اما با چمدانی پر از پول ایران را ترک می‌کردند

او افزود: کار به جایی رسیده بود که برخی از ورزشکاران مقابل وزارت ورزش  می‌رفتند تا حق و پاداش خود را دریافت کنند. تا این که به مسابقات فوتبال جام ملت‌های آسیا رسیدیم و شنیدم که یکی از معاونان وزارت ورزش با چمدانی پر از پول ایران را ترک کرده است. من نمی‌گویم که به فوتبالیست‌ها پول ندهند؛ اما وقتی به این شکل تبعیض قائل می‌شوند و به ما می‌گویند نداریم، چرا با چمدانی پر از پول ایران را ترک می‌کنند.

دارنده مدال طلای المپیک و مسابقات قهرمانی جهان، درخصوص اینکه رکورد دسته فوق سنگین جهان دیگر در اختیار ایرانی‌ها نیست و لاشا تالاخادزه گرجستانی عنوان قوی‌ترین مرد جهان را یدک می‌کشد، گفت: یکی از افتخارات ورزش ایران این است که همیشه ما رکورد دار سنگین وزن جهان بودیم. یکی از شعار‌های المپیک، قوی‌ترین مرد دنیاست. این رکورد از سال ۲۰۰۰ و المپیک سیدنی ادامه داشت تا اینکه توسط یک وزنه بردار گرجستانی این رکورد را از ایرانی‌ها گرفته شد.
سلیمی ادامه داد: همه ما از این موضوع ناراحتیم، اما نباید انصاف را هم کنار بگذاریم. وزنه‌هایی که تالاخادزه زده است، کار سخت و سنگینی است و این را منی که سال‌ها وزنه سنگین بلند کرده ام می‌دانم.   
امتیاز: 0 (از 0 رأی )
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد