hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > استان ها > گلستان > نخستین نمایشگاه بین المللی شهر پایدار از نگاه مدیران شهرداری گرگان

شهردار گرگان

نخستین نمایشگاه بین المللی شهر پایدار از نگاه مدیران شهرداری گرگان

شهردار و مدیران شهرداری گرگان به تشریح دیدگاه های خود در خصوص نمایشگاه بین المللی شهر پایدار پرداختند.

به گزارش روابط عمومی شهرداری گرگان، نخستین نمایشگاه بین‌المللی شهر پایدار با حضور شهرداری‌های شهرهای بزرگ ایران، با رویکرد هوشمندسازی، حمل و نقل و توسعه و اقتصاد پایدار از ششم الی نهم بهمن ماه در جزیره کیش برگزار شد.

غرفه اختصاصی شهرداری گرگان نیز در محل نمایشگاه برپا شد و در این بازه زمانی پذیرای بازدیدکنندگان و سرمایه‌گذاران بود.

در همین رابطه نظرات شهردار و مدیران شهرداری گرگان که در این نمایشگاه حضور پیدا کردند را در خصوص ماهیت و دستاوردهای آن جویا شدیم.

عرضه دستاوردها و تبادل تجربیات شهرداری ها
شهردار گرگان در خصوص این نمایشگاه گفت: اولین نمایشگاه بین المللی شهر پایدار در جزیره کیش با مشارکت 280 دستگاه حقوقی، شهرداری ها، وزارت کشور و وزارت ارتباطات برگزار شد که شهرداری گرگان نیز در این نمایشگاه غرفه داشت.

سید محمدرضا سیدالنگی افزود: در این نمایشگاه موضوعاتی همچون شهر هوشمند، حمل و نقل و ترافیک هوشمند و موضوعات محیط زیستی همچون شهر سبز و شهر پاک مطرح شد.

وی در ادامه بیان کرد: همچنین شرکت های دانش بنیان نیز حضور داشتند و شهرداری ها آخرین موضوعات و دستاوردهای خود را در این نمایشگاه عرضه و تبادل تجربه کردند.

اقدامات زیربنایی برای رسیدن به شهر پایدار
معاون زیربنایی، حمل و نقل و ترافیک شهرداری گرگان نیز گفت: مدتی است ایران واژه «شهر پایدار» با مفهوم شناختن شهر برای آینده سالم در ادبیات مدیریت شهری وارد شده و این مفهوم در حال توسعه است.

مقداد صادقیان با بیان اینکه ما در شهرداری گرگان نیز به دنبال ایجاد شهر پایدار هستیم، افزود: توسعه و بهبود شرایط استفاده از حمل و نقل عمومی و روان سازی ترافیک اقدامات مثبتی است که آغاز کرده ایم و از اجمله اهداف ما به شمار می رود.

وی خاطرنشان کرد: برپایی و شرکت در این نمایشگاه قدم مثبتی در اشتراک گذاری دانش در این حوزه بوده و شهرها و سازمان های شرکت کننده از این نمایشگاه بهره کافی را بردند، امیدوارم شاهد اثرات مثبت این رویداد باشیم.

بهره گیری از تجربیات سایر شهرداری ها
رئیس سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهرداری گرگان هم اظهار داشت: حضور شهرداری گرگان در اولین نمایشگاه بین المللی شهر پایدار با قدرت و قوت بالایی همراه بود و نقش پررنگی بین شرکت کنندگان داشتیم.

مهستی قدس ولی افزود: نقطه قوت ما برنامه سه ساله مدون بود که برای 1404 پیش بینی کرده بودیم و مورد استقبال برخی شهرداری ها قرار گرفت.

وی تصریح کرد: سازمان پارک ها در مفهوم شهر پایدار بحث انرژی های سبز و محیط زیست و حفظ گیاهان و جانوران در محیط شهری را دنبال می کند.

قدس ولی ادامه داد: مهمترین محوری که در تصمیم گیری برای ورود به شهر پایدار می تواند به ما کمک کند، مسئولیت اجتماعی است و ما باید به آن بپردازیم و به اتفاق همه شهروندان برای این مفهوم تلاش کنیم.

وی تصریح کرد: امیدوارم توانسته باشیم در کنار انتقال تجربه، از تجربه سایر دستگاه ها در پیشبرد اهدافی که در برنامه سه ساله 1404 گرگان تعریف کرده ایم بهره لازم را گرفته باشیم.

گام بلند آتش نشانی گرگان برای «شهر ایمن»
رئیس سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری گرگان نیز بیان کرد: سازمان آتش نشانی برای رسیدن به شهر پایدار و ایمن، فعالیت های خوب و موثری را از سال گذشته در بخش آموزش و پیشگیری آغاز کرده است.

موسی الرضا صفری افزود: افراد بسیاری شامل گروه آتش نشان داوطلب، نمازگزاران مساجد، دستگاه های نظامی و انتظامی، مدارس و مهد کودک ها، مجتمع های بلند مسکونی و کارکنان مجتمع های صنفی گروه های هدف ما در بخش ارتقاء فرهنگ عمومی ایمنی تحت آموزش قرار گرفتند.

صفری افزود: در بخش پیشگیری نیز ایمنی ساختمان ها و مکان های عمومی از سال گذشته در دستور کار قرار دارد و انشاءالله بتوانیم با همکاری همکاران و شهروندان شهری ایمن را برای شهروندان به ارمغان بیاوریم.

وی در خصوص نمایشگاه خاطرنشان کرد: نمایشگاه شهر پایدار فرصت مناسبی برای تبادل نظر و اطلاعات بوده و امیدواریم با استفاده از تجربیات سایر شهرداری ها جهت رسیدن به شهر ایمن به ما کمک کند.

استقبال شهرداری ها از برنامه مدون شهرداری گرگان
رئیس اداره روابط عمومی و امور بین الملل شهرداری گرگان نیز در خصوص نمایشگاه گفت: در نمایشگاه شهر پایدار با بیش از 227 برنامه عملیاتی و پروژه که در شهرداری گرگان تدوین شده بود شرکت کردیم و با ارائه این برنامه ها توانستیم نقش موثری در غرفه شهرداری گرگان ایفاء کنیم.

سکینه مسگر با بیان اینکه استقبال بسیار خوبی از غرفه شهرداری گرگان صورت گرفت، گفت: شهرداری های قم، همدان و مهاباد خواستار ارائه این برنامه عملیاتی ما شدند.

امتیاز: 0 (از 0 رأی )
برچسب ها
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد