hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > استان ها > گلستان > افتتاح و کلنگ زنی ۷۲ پروژه آب منطقه ای در دهه فجر گلستان

مدیرعامل آب منطقه ای گلستان خبرداد؛

افتتاح و کلنگ زنی ۷۲ پروژه آب منطقه ای در دهه فجر گلستان

مدیر عامل شرکت آب منطقه ای گلستان از افتتاح و کلنگ زنی ۷۲ پروژه با اعتباری بالغ بر ۳۶۲ میلیارد تومان در حوزه آب منطقه این استان طی دهه فجر خبر داد.

سید محسن حسینی در نشست خبری فجر گلستان اظهار کرد: ۷۲ پروژه عمرانی با اعتباری بالغ بر ۳۶۲ میلیون تومان در حوزه آب منطقه‌ای گلستان طی دهه فجر افتتاح و کلنگ زنی خواهد شد.

مدیرعامل آب منطقه‌ای استان گلستان افزود: از مجموعه پروژه‌های عمرانی ۱۰ پروژه با اعتباری بالغ بر ۲۹ میلیارد تومان به بهره برداری می‌رسد و ۶۹ پروژه با اعتباری بالغ بر ۳۳۳ میلیارد تومان کلنگ زنی می‌شود.

وی افزود: از نمونه طرح هایی که در این دهه افتتاح و یا کلنگ زنی می شود می توان به ۱۰ طرح در آق قلا ، گرگان ۴طرح، آزاد شهر ۳ طرح، گالیکش و مراوه تپه ۱ طرح، کلاله ۵ طرح و مینودشت ۹ طرح اشاره کرد.

حسینی گفت: در رابطه با بهبود آب شرب تعداد ۴ طرح که شامل حفر یک حلقه چاه در غرب گرگان اجرائی می شود و یک فقره چاه در خان ببین، ۳ خلقه چاه در گنید و نوار مرزی و ۳ حلقه چاه در کلاله در دست اجرا قرار میگرد .

وی بیان کرد: مجموع پیشرفت فیزیکی سد نرماب چهل چای شامل تونل‌های انحرافی، سد اصلی و سازه‌های مرتبط حدود ۷۵ درصد است، اما کار ساخت بدنه خاکی سد به طور کامل به پایان رسیده است.

حسینی ادامه داد: در سفر ریاست جمهور در اسفندماه سال گذشته گلستان هزار و ۶۸۰ میلیارد تومان اعتبار برای پروژه‌های آبرسانی گرگان، مناطق مرزی و شهر گنبد، علاج بخشی سد وشمگیر، بهسازی سد آقدکش، آبرسانی به شهر آزادشهر و همچنین سد نرماب چهل چای پیش‌بینی شد که از این رقم تاکنون ۹۳۰ میلیارد تومان به استان گلستان تخصیص یافته است.

مدیرعامل آب منطقه‌ای استان گلستان گفت: پس از سفر رئیس جمهور به استان گلستان تا کنون ۵۱۰ میلیارد تومان اعتبار برای شتاب بخشی به تکمیل سد نرماب چهل چای مینودشت استان گلستان اختصاص یافته است.

حسینی عنوان کرد: آغاز عملیات لایروبی ۴۰ کیلومتر از رودخانه‌های گلستان، دیواره سازی ۳۴۰ متر از رودخانه ها و عملیات آ زادسازی و رفع تجاوز به بستر و حریم مجاری آبی رودخانه‌های استان از جمله پروژه‌های دهه فجر در گلستان است.

امتیاز: 0 (از 0 رأی )
برچسب ها
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد