hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > استان ها > گلستان > افتتاح و آغاز عملیات اجرایی ۳۵ پروژه دهه فجر آب و فاضلاب گلستان

مدیرعامل آب و فاضلاب گلستان خبرداد؛

افتتاح و آغاز عملیات اجرایی ۳۵ پروژه دهه فجر آب و فاضلاب گلستان

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب گلستان افزود: در مجموع در دهه فجر امسال ۳۵ طرح با یک میلیارد و ۶۴۰ میلیون ریال اعتبار در ۱۰ شهر و ۳۵ روستا افتتاح شده و یا عملیات ساخت آن آغاز می‌شود.

ایرج حیدریان در نشست خبری فجر گلستان اظهار کرد: با افتتاح و کلنگ زنی ۳۵ پروژه در دهه فجر ۲۱۰ هزار خانوار با جمعیتی بالغ بر ۷۹ هزار نفر از نعمت آب شرب پایدار، سالم و بهداشتی و همچنین طرح های فاضلاب بهره مند می شوند.

مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب استان گلستان افزود: ۳۵ پروژه این شرکت با اعتباری بالغ بر ۱۶۵ میلیاردتومان برای پنج شهر و ۳۵ روستا همزمان با ایام الله دهه مبارک فجر کلنگ زنی یا افتتاح می شود.

وی گفت: حفر و تجهیز سه حلقه چاه آب شرب، اجرای مهندسی مجدد ۱۲ حلقه چاه، احداث ۶ باب مخزن ذخیره به حجم ۵۱۰ متر مکعب، اجرای ۸۰ کیلومتر خطوط انتقال و شبکه توزیع آب، بهسازی دو دهنه چشمه و حصارکشی و محوطه سازی سه باب تاسیسات از پروژه های قابل افتتاح این شرکت در این ایام خواهد بود.

حیدریان اظهار کرد: اجرای عملیات شبکه جمع آوری فاضلاب به طول ۲۰ کیلومتر در شهرهای گرگان و گنبد کاووس از پروژه های قابل کلنگ زنی این شرکت در بخش فاضلاب بوده که امیدواریم بتوانیم با تخصیص به موقع اعتبارات شاخص بهره مندی استان گلستان از این طرح افزایش یابد.

وی ابراز امیدواری کرد: در صورت تامین اعتبارات مورد نیاز خطوط انتقال، تصفیه خانه و ایستگاه پمپاژ شبکه فاضلاب گنبدکاووس تا هفته دولت سال آینده به بهره برسد.

وی بیان کرد: اجرای ۸۰ کیلومتر خط انتقال و شبکه بهسازی آب و چشمه‌ها و محصور کردن تاسیسات آب آشامیدنی از جمله این طرح‌ها است.

حیدریان به کاهش ۳۲ درصدی عملکرد حوزه جمع‌آوری فاضلاب اشاره کرد و افزود: میزان اجرای طرح جمع‌آوری فاضلاب گلستان ۱۸ درصد و میانگین کشوری این رقم ۵۱ درصد است.

وی خاطرنشان کرد: در دهه فجر امسال ۲۰ کیلومتر شبکه جمع‌آوری فاضلاب در گرگان و گنبدکاووس با ۵۴۶ میلیارد ریال اعتبار آغاز می‌شود.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب گلستان یادآور شد: با تلاش قرارگاه خاتم شاهد پیشرفت فیزکی ۹۵ درصدی سد نرماب هستیم و با بهره‌برداری از آن یک چهارم آب موردنیاز جمعیت استان تامین خواهد شد.

 

امتیاز: 0 (از 0 رأی )
برچسب ها
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد