hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > چندرسانه ای > ویدئو > فیلم توهین رائفی پور به اهل بیت و اعتراض صریح علما به او

فیلم توهین رائفی پور به اهل بیت و اعتراض صریح علما به او

کلیپی از سخنرانی علی اکبر رائفی پور به تازگی منتشر شده است که انتقادات بسیاری از علما را به همراه داشته. در ادامه قسمتی از کلیپ و جوابیه علما و توضیح حواشی آن آمده است.

کلیپ سخنرانی علی اکبر رائفی پور با موضوع شوخ طبعی اهل بیت انتقادات بسیاری از علما را برانگیخته است. عده ای از مومنان خواستار برخورد با او شده اند. 

توهین رائفی پور به امام شیعه


رائفی‌پور در سخنرانی خود ادعا می کند کتابی از «شوخی‌های اهل بیت» وجود دارد که او نمی‌تواند برخی از شوخی های اهل بیت را بیان کند. رائفی‌پور می گوید: «اگر حتی خانم‌ها هم در این جلسه نمی‌بودند و همه حضار پیرمردهای نود ساله بودند باز هم نمی توانستم برخی شوخی‌های اهل بیت را بیان کنم.»

ادعای رائفی پور که بسیار حاشیه به همراه داشته واکنش تند «حجت‌الاسلام علوی تهرانی» را همراه داشته است.

توهین می کند و لشکر سایبری راه می اندازد

محمدباقر علوی تهرانی در واکنش به ادعای علی اکبر رائفی پور درباره امام معصوم شیعه گفته:

من نمی‌دانم سازمان تبلیغات اسلامی چه کار می‌کند. اصلا خدا شاهد است نمی‌دانم در این مملکت متولی مبارزه با این حرف‌ها کیست. والله اگر وهابیت می‌خواست پول خرج کند که این حرف در ایران زده بشود چقدر باید خرج می‌کرد.

حجت الاسلام علوی تهرانی با بیان اینکه «هیچ کس زورش به این آدم نمی‌رسد» افزود:

«دو کار می‌کند می‌گوید تقطیع شده است و بعد از آن لشکر سایبری راه می‌اندازد.» او خطاب به رائفی‌پور گفت:‌ «اگر تقوای علمی داری با عالمان مناظره کن و اگر تقوای عملی داری توبه کن.»


جلوی فردی مکلا که تحصیلات مذهبی هم ندارد را بگیرید

همچنین حجت‌الاسلام شیخ جعفر تبریزی نیز به تندی از سخنان رائفی‌پور انتقاد کرد و گفت: «چرا جلوی این افراد گرفته نمی‌شود. علما باید متصدی امور مذهبی باشند نه یک شخص مکلا که رشته‌اش به دین نمی‌خورد.» او حرف‌های رائفی‌پور را «چرند» و «دروغ» خواند.


اظهارات رائفی‌پور در شبکه‌های اجتماعی نیز بازتاب منفی و انتقادات گسترده‌ای را در پی داشته است. با این حال عده‌ای می‌گویند سخنان او تقطیع شده است.

رائفی پور کلیپ دومی ساخته تا توهین را ماست مالی کند

روزنامه اصولگرای «فرهیختگان» در همین باره نوشته است:

از مقایسه کلیپ جدید که ادعا شده اصل سخنرانی است با فیلم و صوت کامل اولیه سخنرانی رائفی‌پور متوجه شدیم کلیپ دوم به نوعی جعلی و گویا بعدها ضبط شده است.


با طرح انتقاداتی به سخنان اخیر علی‌اکبر رائفی‌پور که ادعاهایی درباره اهل بیت‌(ع) مطرح کرده از سوی حجج اسلام علوی تهرانی و جعفر تبریزی، رسانه‌های منتسب به وی کلیپ‌هایی با عنوان «روشنگری» منتشر کرده و از منتقدان می‌خواهند تا «فیلم کامل سخنان استاد» را ببینید و بعد قضاوت کنید.

این کلیپ را به دقت و وسواس تماشا کردیم اما به نکته جالب‌تری رسیدیم.

از مقایسه کلیپ جدید که ادعا شده اصل سخنرانی است با فیلم و صوت کامل اولیه سخنرانی رائفی‌پور که از سوی رسانه‌های نزدیک به خودش منتشر شده و هنوز در دسترس است، متوجه شدیم کلیپ دوم به نوعی جعلی و گویا بعدها در همان مکان با دیزاینی مشابه جلسه سخنرانی که البته خالی از جمعیت است دوباره ضبط شده تا منتقدان ساکت شوند!

 کلیپ دوم با ترکیبی از سخنرانی اولیه و سخنرانی بعد از انتقادها با زیرکی قصد دارد اشتباهات مطرح شده را لاپوشانی کند؛ فقط تدوین‌کاران یادشان رفته فایل‌های اولیه را صیانت‌طور از فضای مجازی حذف کنند.

امتیاز: 0 (از 0 رأی )
نویسنده
گروه تحریریه
گروه تحریریه
گروه تحریریه پایگاه خبری رویداد ایران

نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد