hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > استان ها > گلستان > سند ائتلاف مهارتی گلستان در دهه فجر رونمایی می شود

مدیرکل فنی و حرفه ای گلستان:

سند ائتلاف مهارتی گلستان در دهه فجر رونمایی می شود

مدیرکل فنی و حرفه‌ای استان گلستان گفت: با هدف هم گرایی بین نهادهای هم‌سو در بخش مهارت آموزی، سند ائتلاف مهارتی گلستان در دهه فجر رونمایی می شود.

مدیرکل فنی و حرفه‌ای استان گلستان گفت: با هدف هم گرایی بین نهادهای هم‌سو در بخش مهارت آموزی، سند ائتلاف مهارتی گلستان در دهه فجر رونمایی می شود.

حمزه کرایلو در نشست گروه خبری فجر گلستان اظهار کرد: با توجه به اینکه به سبب سرعت بالای فن‌آوری ها، امکان بروزرسانی تجهیزات و اقلام مورد نیاز مهارت آموزان در مراکز فنی و حرفه‌ای به طور کامل ممکن نیست لذا تلاش می‌کنیم از مواد اولیه، تجهیزات و اقلام بنگاه‌های کسب و کار برای آموزش مهارت آموزان استفاده کنیم.

مدیرکل فنی و حرفه‌ای استان گلستان افزود: تا سال گذشته ۲۰ مرکز هم جوار و بین کارگاهی در این استان فعال بود که این عدد در ایام الله دهه فجر به ۴۸ مرکز خواهد رسید و در همین راستا ۱۱ مرکز جوار در دهه فجر افتتاح می‌شود.

وی گفت: با هدف بهره گیری از توان بخش خصوصی و آموزشگاه‌های آزاد، تعداد ۲۱۰ آموزشگاه خصوصی در یک سال گذشته افتتاح شده است؛ در حالی که تعداد این مراکز تا سال گذشته فقط ۷۰ مرکز بود.

وی افزود: با توجه به اینکه 47درصد از جامعه ما از آموزش های مهارتی دور است لذا در برنامه های جدید به دنبال ایجاد راهکارهای نوین در رابطه توسعه آموزش مهارت در رشته های مختلف هستیم.

کرایلو افزود: با توجه به اینکه دایره بیکاری به داخل خانواده ها رسیده است لذا رفتن به سمت مهارت آموزی در رشته های مختلف یکی از راه های برون رفت از دایره بیکار در خانواده ها است.

وی ادامه داد: 19  گروه هدف در استان  برای توسعه مهارت آموزی داریم و با ائتلافی که با دینگاه های اجرائی دراین حوزه داشته و داریم امسال بالغ بر 34 تفاهم نامه در حوزه مهارت آموزی به امضا رساندیم.

وی بیان کرد: تا سال 1400 تعداد مراکز خصوصی مهارتی 79 مرکز بوده که پس از  تسهیل مجوزه ها به سه روز امسال 210 مرکز مجوز دریافت کرده اند و از سوی دیگر تا به امروز 4 میلیون و 200 هزار نفر ساعت در مراکز دولتی آموز شدیده اند و این در حالی است که امسال با حضور شرکای اجتماعی در بحث مهارت آموزی این رقم به 3 میلیون و 871 هزار نفر ساعت رسید که رشد قابل توجهی داشته است.

 

 

 

امتیاز: 0 (از 0 رأی )
برچسب ها
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد