hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > استان ها > گلستان > اعلام برنامه‌های ایام‌الله دهه فجر کمیته تقریب و مذاهب گلستان

رئیس مرکز اسلامی گلستان

اعلام برنامه‌های ایام‌الله دهه فجر کمیته تقریب و مذاهب گلستان

رئیس مرکز بزرگ اسلامی گلستان به اعلام برنامه‌های ایام‌الله دهه فجر کمیته تقریب و مذاهب استان با محوریت جهاد تبیین پرداخت.

به گزارش رویداد ایران، رئیس مرکز بزرگ اسلامی گلستان به اعلام برنامه‌های ایام‌الله دهه فجر کمیته تقریب و مذاهب استان با محوریت جهاد تبیین پرداخت.

حجت الاسلام دیلم در نشست خبری فجر گلستان گفت: برگزاری نشست منطقه‌ای وحدت با حضور اندیشمندانی از ۴ کشور به میزبانی گلستان برگزار می‌شود

رئیس مرکز اسلامی گلستان افزود: دستاوردها و ثمرات انقلاب اسلامی در حوزه اتحاد و وحدت افزایی بین شیعه و سنی در برنامه های دهه فجر بازگو خواهد شد.

وی اظهار کرد: برنامه‌های عملی و رویکردهای اجرایی نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران طی ۴۴ سال اخیر سبب تقویت اتحاد و بهبود وحدت بین شیعه و سنی در کشور و گلستان شده که تلاش می‌شود با استفاده از تربیون های مختلف این موضوع بازگو شود و دهه فجر بهترین فرصت برای این امر است.

رئیس مرکز اسلامی گلستان افزود: در استان گلستان هزار و ۷۰۰ مسجد اهل سنت، ۱۰۷ مدرسه و حوزه علمیه، صدها دارالقرآن فعال هستند و حدود هفت هزار روحانی اهل سنت در حال نشر و اشاعه‌های آموزه‌های مذهبی اهل سنت در گلستان هستند.

دیلم افزود: نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران تلاش دارد تا خدمات آموزشی، پژوهشی و عمرانی مطلوبی را در حوزه مباحث به اهل سنت پیش بینی کند که بخشی از این خدمات در قالب نوسازی، بهسازی مراکز دینی نمایان است.

رئیس مرکز اسلامی گلستان گفت: برگزاری یادواره ۷۴ شهید روحانی شیعه و سنی گلستان، برپایی نشست‌های نخبگانی و تجمع منطقه‌ای طلاب و حصور سخنرانان در نمازهای جمعه از جمله برنامه‌های پیش بینی شده است.

وی با اشاره به تقدیم بیش از ۶۰۰ شهید اهل سنت در استان ادامه داد: این سند افتخار اهل سنت است که همواره پای انقلاب ایستاده اند و هیچ وقت این اتحاد شیعه و سنی شکستنی نیست.

حجت الاسلام دیلم گفت: در روز ۱۹ بهمن گردهمایی ویژه مدیران و مدرسان مدارس علوم دینی اهل سنت استات و در ۲۰ بهمن گردهمایی طلاب اهل سنت استان در شهرستان گنبدکاووس از دیگر برنامه ها خواهد بود.

وی برگزاری نشست منطقه ای وحدت با حضور علما و اندیشمندان اهل سنت را در روزهای ۲۵ و ۲۶ بهمن را از دیگر برنامه های محوری در دهه فجر عنوان کرد و گفت: در این نشست مهمانانی از کشورهای ترکمنستان، قزاقستان، قرقیزستان و روسیه به همراه علمای اهل سنت استان های گلستان و خراسان شمالی حضور خواهند داشت.

امتیاز: 0 (از 0 رأی )
برچسب ها
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد