hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > رویداد > خفگی ملی؛ کیفیت هوای پایتخت در وضعیت قرمز قرار گرفت

خفگی ملی؛ کیفیت هوای پایتخت در وضعیت قرمز قرار گرفت

هم اکنون شاخص کیفیت هوای پایتخت ۱۵۳ یعنی بازه ناسالم و قرمز قرار دارد. این روزها نفس کشیدن در ایران سخت شده است.

به گزارش رویداد ایران به نقل از شرکت کنترل کیفیت هوا هم‌اکنون شاخص آلودگی هوای پایتخت روی عدد ۱۵۳ یعنی بازه ناسالم و قرمز قرار دارد و طی ۲۴ ساعت گذشته نیز این شاخص روی عدد ۱۴۵ یعنی بازه ناسالم برای گروه‌های حساس قرار داشته است.

مهمترین دلیل آلودگی هوا در کشور مازوت سوزی نیروگاه ها در کمبود گاز کشور است.

با وجود منابع بسیار زیاد گاز در ایران نبود توسعه زیرساخت و سرمایه گذاری در بخش گاز برای نگهداری و تعمیرات خطوط میادین تأمین آن را با معظل روبرو شاخته است.

همچنین با کمبود گاز و اجبار در صادرات گاز به دلیل وضعیت مالی دولت، قطع گاز خانگی در مناطق شمالی کشور و همچنین محدودیت شدید تأمین آن در صنایع فولادی و پتروشیمی، مدیریت دولتی را با انتقادات بسیار گسترده و بی سابقه ای مواجه کرده است. 
ویدیو ای از جواد اوجی؛ وزیر نفت جمهوری اسلامی که در صدا و سیما به خط و نشان کشیدن برای اروپا در زمستان سخت پیش رو پرداخته و آنها به انرزی و گاز جمهوری اسلامی محتاج می داند این روزها در شبکه های مجازی بارها به اشتراک گذاشته شده است.   

بر اساس این گزارش پایتخت‌نشینان از ابتدای سال تاکنون ۱۵۵ روز هوای قابل قبول، ۱۱۸ روز هوای ناسالم برای گروه‌های حساس، ۲۹ روز هوای ناسالم برای همه افراد جامعه، دو روز هوای بسیار ناسالم، دو روز هوای خطرناک و تنها دو روز هوای پاک را تجربه کردند.

در مقایسه با سال قبل پایتخت‌نشینان ۲۱۱ روز هوای قابل قبول، ۸۹ روز هوای ناسالم برای گروه‌های حساس، دو روز هوای پاک و شش روز هوای ناسالم را تجربه کرده بودند.

افراد مبتلا به بیماری قلبی یا ریوی، سالمندان و کودکان باید فعالیت‌های طولانی یا سنگین خارج از منزل را کاهش دهند.

امتیاز: 0 (از 0 رأی )
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد