hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > استان ها > ویژه استان ها > بخش خصوصی می تواند نقش پررنگی در توسعه گردشگری شهری داشته باشد

بخش خصوصی می تواند نقش پررنگی در توسعه گردشگری شهری داشته باشد

سید محمد ناظم رضوی در جلسه هماهنگی پژوهشی حوزه گردشگری و کویرگردی با حضور مدیران و اساتید دانشگاه سمنان گفت : بخش خصوصی می تواند نقش پررنگی در توسعه گردشگری شهری داشته باشد
سمنان_حسین بابامحمدی: سید محمد ناظم رضوی با بیان اینکه بر اساس سندهای بالادستی و افق‌های پیش رو مهم‌ترین اولویت توسعه شهر گردشگری است گفت : تجربیات شهرهای یزد و کاشان نشان می دهد بخش خصوصی می تواند نقش پررنگی در توسعه گردشگری شهری داشته باشد . ناظم رضوی گفت : هدایت سرمایه گذاران تاثیر زیادی در رونق گردشگری شهری دارد و حمایت های شهرداری در زمینه های عوارض ها و مجوزها پشتیبان سرمایه گذاران این حوزه است .
وی با اشاره به ظرفیت های پژوهشی دانشگاه سمنان بیان داشت : نقش پژوهش در شناسایی زمینه ها ، تعریف فعالیت ها و موضوعات سرمایه گذاری ، بسیار مهم است . شهردار سمنان در ادامه با بیان اینکه ظرفیت گردشگری باغات شهر سمنان در کشور می تواند از جایگاه ویژه ای برخوردار باشد به فعالیتهای شهرداری در بازآفرینی باغ راه ها و مسیرهای باغی اشاره کرد و گفت : دایر نمودن واحد مدیریت امور گردشگری در شهرداری اهتمام شهرداری سمنان را در توسعه گردشگری شهری نشان می دهد . 
وی به نقش پژوهش در حوزه کویرگردی اشاره کرد و گفت :  با توجه به نزدیکی به تهران ، سهم سمنان در سفرهای گردشگری مردم در استفاده از جاذبه های کویر بسیار اندک است . البته وجود عوارض های طبیعی مانند رودخانه های شرقی و غربی محدوده ، کمبود امکانات کنترل بحران گردشگران کویر و کمبود سرویس های گردشگری کویر نیز بی تاثیر نیست . در این زمینه نیز دانشگاه می تواند با انجام طرح های مطالعاتی نقش موثری ایفا نماید . ناظم رضوی همچنین از دانشگاه خواست در زمینه ایجاد همگرایی بین حوزه های اداری مختلف در جهت استفاده حداکثری از ظرفیت های گردشگری شهرهای نزدیک و مجاور با عنوان حلقه های گردشگری شهری نیز طرح های مطالعاتی خود را ارائه نمایند . چرا که گردشگری را نمی توان محدود به حوزه و نقطه خاصی کرد .
امتیاز: 0 (از 0 رأی )
برچسب ها
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد