hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > رویداد > ملت ایران دیوارنویسی سفارت و بداخلاقی را تأیید نمی‌کند

ملت ایران دیوارنویسی سفارت و بداخلاقی را تأیید نمی‌کند

عباس‌زاده عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس: تندروی ها کاملا بی‌تأثیر است. هر کاری مسئول دارد ملت ایران دیوارنویسی بر سفارت ها را تأیید نمی کند.

محمود عباس‌زاده عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت:

جای تاسف دارد که غربی‌ها در قرن بیست و یکم علی رغم اینکه با ادعای حقوق بشر گوش جهان را پر کرده اند، امروز از مولفه تحریم به عنوان تهدید علیه بشریت که برخلاف حقوق بشر و آزادی و دموکراسی است، استفاده می‌کنند. تقصیر مردم ایران چیست؟ البته شاید از نظپر آنها تقصیر مردم است که سال ۵۷ مردمی‌ترین انقلاب را رقم زدند و نظام سلطنتی را برداشته و یک نظام دموکراتیک را جایگزین کردند!

وی افزود: مسأله دیگر این است که آن‌ها در تحریم سپاه خطای راهبردی می‌کنند ؛چون سپاه با ارتش فرق دارد. زیرا سپاه در ایران برآمده از بطن مردم است. اگر تاریخ سپاه را مطالعه کنیم؛ هسته‌ی اصلی آن برای حفاظت از انقلاب مردمی تازه به وقوع پیوسته است. قبل از اینکه یک نهاد نظامی باشد یک نهاد مردمی است و با همه‌ی ارتش‌های جهان تفاوت دارد و البته بسیج هم همین‌طور است.

ملت ایران با وجود گلایه گسترده نسبت به عملکرد انگلیس، دیوارنویسی سفارت و بداخلاقی را تایید نمی‌کند

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی در خصوص دیوارنویسی سفارت انگلیس نیز اظهار داشت: در مورد دیوار نویسی باید بگویم؛ ملت ایران در طول تاریخ از خیانت‌های انگلیس دل پری دارد و تاریخ ثابت کرده آن‌ها از پشت به ما خنجر زده است. آن‌ها استعمارگرایانه در مقابل ایران عمل کرده است. مردم ایران عموما از هر جناح و مذهبی برای عملکرد انگلیس گلایه‌ی تاریخی دارند، اما با این وجود ملت ایران باف رهنگ و متمدن هستند و جمهوری اسلامی نظام قانون است و به قوانین بین‌المللی احترام می‌گذارد. ملت ایران حتی با دشمن هم متمدنه و بزرگوارانه رفتار می کند و با وجود اینکه گلایه گسترده نسبت به عملکرد انگلیس دارند، اما دیوارنویسی سفارت و بداخلاقی را تأیید نمی‌کند و طبیعتا مسئولان نظم و امنیت در کشور با اینگونه کارها برخورد قانونی می کنند.

کارهای غیرقانونی و غیر اخلاقی و مغایر شأن ملت ایران مورد تایید حاکمیت نیست

وی افزود: کارهای غیرقانونی و غیر اخلاقی و مغایر شأن ملت ایران مورد تأیید حاکمیت نیست. رفتار دشمنان در مورد برجام تاثیر ندارد. آن‌ها یک نگاه استراتژیک در برجام دارند و به دنبال این هستند که ملت ما تضعیف شود و تکنولوژی و ظرفیت هسته‌ای یکی از مولفه‌های قدرت و اقتدار است که در همه عرصه‌ها نیز کاربرد دارد، آن‌ها جمهوری اسلامی قوی و مقتدر را نمی‌خواهند و طبیعی است با دادن امتیازات مخالفت می‌کنند و این رفتارها به عناد، استراتژیک و راهبرد آن‌ها برمی‌گردد.

عملکرد تندروها کاملا بی تاثیر است

محمود عباس‌زاده در پایان در خصوص اثرگذاری عملکرد تندرو ها در سیاست خارجی، گفت: به نظر من تندروی ها کاملا بی‌تأثیر است. هرچند ما تندروی و رادیکالیسم را تایید نمی‌کنیم. نظام ما قانونمند است. هر کاری مسئول دارد و در راس قوای ما رهبری انقلاب با اختیارات خود حرف آخر را در کشور ما می‌زند و مواضع ایشان اثبات شده است که بیشترین و کامل ترین انطباق با منافع ملی کشور و حتی مصالح جهان اسلام و منطقه را دارد.

او در پایان گفت: به نظر من این درست نیست که بگوییم رادیکال‌ها و تندروها باعث اقدامات استراتژیک در مقابل جمهوری اسلامی می‌شوند. در حالی که بخش از آن اقدامات به ماهیت اسلامی نظام جمهوری اسلامی و و بخشی دیگر به عملکردها برمی‌گردد که هر کدام در جای خودش قابل بررسی است.

۲۱۲۲۰

منبع: khabaronline-1721108

امتیاز: 0 (از 0 رأی )
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد