hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > رویداد > ورزشی > استقلال صدرنشینِ غم نشین

استقلال صدرنشینِ غم نشین

هفته چهاردهم لیگ برتر دیروز با انجام 5 دیدار آغاز شد. دو تیم‌ مدعی شهرخودرو و سپاهان از ساعت ۱۴:۳۰ در ورزشگاه امام رضا(ع) مشهد به مصاف هم رفتند و با تساوی 1-1 به کار خود پایان دادند.
گئورگی گولسیانی(۶۰) برای سپاهان و یونس شاکری (۸۹) برای شهرخودرو گلزنی کردند. در یکی از صحنه‌های بحث برانگیز این بازی، شوت امین قاسمی‌نژاد درون محوطه جریمه به دست امید نورافکن برخورد کرد ولی بیژن حیدری داور بازی اعتقادی به پنالتی به سود تیم مشهدی نداشت. ضمن اینکه محمد محبی بازیکن سپاهان دقیقه 68 با دریافت کارت زرد دوم، اخراج شد. امیر قلعه‌نویی سرمربی سپاهان پس از اخراج بازیکنش به نشانه اعتراض برای داور دست زد. گفتنی است، سپاهان صاحب سومین مساوی پی درپی شد و در 6 مسابقه قبلی خود تنها یک برد داشته است. دربی تبریز میان ماشین‌سازی و تراکتور هم از ساعت ۱۵:۱۵ در ورزشگاه بنیان دیزل تبریز برگزار شد. این دیدار با برتری 2-0 شاگردان رسول خطیبی به پایان رسید. گل‌های ماشین سازی را شاهین توکلی (۴۰) و احمدرضا زنده‌روح (۵۳) به ثمر رساندند تا ماشین‌سازی برای نخستین بار در لیگ برتر، موفق به شکست تراکتور شود. تراکتور در اولین بازی‌اش بدون مصطفی دنیزلی باخت. پرشورها برای پنجمین بازی پیاپی در لیگ، از رسیدن به پیروزی محروم ماندند و احد شیخ لاری که موقتاً جانشین دنیزلی شده، کارش را با شکست آغاز کرد. در ضمن غلامرضا صادقیان مدیرعامل باشگاه تراکتور پس از این نتیجه استعفا کرد.
مصاف فولاد و پارس جنوبی با گل ایوب والی به سود شاگردان جواد نکونام به پایان رسید. ضمن اینکه ذوب آهن هم در فولادشهر نساجی قائمشهر را 2-0 شکست داد. محمدرضا خلعتبری (42) و امیر ارسلان مطهری (62) برای تیم علیرضا منصوریان گلزنی کردند.
تساوی استقلال و پیکان
پیکان و استقلال از ساعت ۱۷:۳۰ در ورزشگاه آزادی به مصاف هم رفتند. هدایت آبی پوشان در غیاب آندره آ استراماچونی، برعهده جواد زرینچه بود. استقلالی ها که دیروز پیراهن سفید بر تن داشتند در میان ناراحتی شدید هواداران خود خیلی زود به گل رسیدند. دقیقه 9، علی کریمی با پاس در عمق، مهدی قائدی را در موقعیت تک به تک قرار داد و این بازیکن هم با ضربه چیپ توانست دروازه پیکان را باز کند تا هفتمین گل فصل خود را به ثمر برساند.  دقیقه ۱۶، فرصت خوب گلزنی برای پیکان به دست آمد ولی سعید واسعی در مصاف تک به تک با سید حسین حسینی موفق نبود. دقیقه ۳۰، شهریار مغانلو فرصت بسیار خوبی برای گشودن دروازه استقلال داشت اما ضربه سر او دقیق نبود و توپ از فاصله بسیار اندک نسبت به تیرک دروازه بیرون رفت. با این حال، پیکان که به دنبال گل تساوی بود، دقیقه ۳۳ به هدف خود رسید. اشتباه عجیب استقلال در یارگیری باعث شد فراز امامعلی با حسینی تک به تک شود و با دریبل او توپ را وارد دروازه استقلال کند. دقیقه ۴۲ روزبه چشمی در داخل محوطه جریمه روی شهریار مغانلو مرتکب خطای پنالتی شد که مغانلو پشت ضربه قرار گرفت ولی سید حسین حسینی با واکنش خوبی ضربه او را دفع کرد و توپ دور شد تا نیمه اول با تساوی به پایان برسد. در نیمه دوم، حملات استقلال ادامه پیدا کرد و توانست باز هم پیش بیفتد. دقیقه 59 آرش رضاوند با یک پاس وریا غفوری را صاحب توپ کرد و کاپیتان استقلال هم با شوتی تماشایی گل دوم تیمش را به ثمر رساند و پس از آن هم با صورتی بغض آلود شادی کرد تا تصویری از حال و روز آبی‌ها را ارائه دهد. با این حال این پایان کار نبود و در حالی که بازی با پیروزی استقلال رو به پایان بود، پیکانی‌ها در دقیقه 94 صاحب ضربه ایستگاهی شدند که توپ پس از مهار حسینی به تیر دروازه خورد و در برگشت حسین پورامینی دروازه استقلال را باز کرد تا پیکان به گل مساوی برسد و بازی با تساوی 2-2 به پایان برسد. با این نتیجه استقلال 26 امتیازی شد و جایگاه خود را در صدر جدول حفظ کرد.
جدال نفتی‌هابا شاهین و سایپا
بازی‌های هفته چهاردهم امروز با برگزاری 3 مسابقه دیگر به پایان می‌رسد که در اولین مسابقه شاهین از ساعت 16:30 در ورزشگاه شهید مهدوی بوشهر میزبان صنعت نفت آبادان است. در این مسابقه دو مربی کروات برابر هم قرار می‌گیرند. در یک سو، میشو کریستوویچ هدایت شاهینی‌ها را بر عهده دارد و در سمت مقابل دراگان اسکوچیچ روی نیمکت نفتی‌ها می‌نشیند. شاهین که تیم آخر جدول با 5 امتیاز و دارای ضعیف ترین خط دفاع با 23 گل خورده است، با اینکه هنوز در لیگ نوزدهم به بردی نرسیده ولی در 4 بازی اخیرش شکست نخورده و 4 مساوی به دست آورده که آخرین آن تساوی بدون گل مقابل تراکتور در تبریز بود. مسئولان باشگاه شاهین نیز تماشای این بازی را رایگان اعلام کردند تا هواداران برای حمایت به ورزشگاه بیایند. در مقابل صنعت نفت 2 برد متوالی داشته که آخرین آن پیروزی 3-2 برابر پیکان بود. شاهین و صنعت نفت 4 بار در لیگ‌های دهم و یازدهم برابر هم قرار گرفتند که حاصل آن 2 پیروزی برای نفت و 2 تساوی بود. در دیگر بازی و از ساعت 16:35 نفت مسجدسلیمان و سایپا، در ورزشگاه شهید بهنام محمدی مسجدسلیمان برابر هم قرار می‌گیرند. شاگردان مهدی تارتار در شرایطی در این مسابقه به میدان می‌روند که بدون باخت و با 3 برد و 10 مساوی، رکورددار تساوی در لیگ برتر هستند. نفت در آخرین بازی خود هم برابر گل گهر سیرجان به تساوی بدون گل رسید. در مقابل، نارنجی‌پوشان تهرانی هم 10 هفته است که بردی نداشته‌اند و 9 هفته است که گلی هم به ثمر نرسانده‌اند که این کار را برای سایپا سخت کرده است. نفت مسجدسلیمان و سایپا، 4 بار در لیگ‌های چهاردهم و هجدهم برابر هم قرار گرفتند که حاصل آن 3 پیروزی برای سایپا و یک تساوی بود.
 سرخ‌ها به دنبال برد در آزادی
در آخرین بازی این هفته و از ساعت 17:30 پرسپولیس در ورزشگاه آزادی تهران میزبان گل گهر است که قضاوت این مسابقه را  اشکان خورشیدی برعهده دارد. دیداری که اولین تقابل دو تیم هم به حساب می‌آید. سرخپوشان پایتخت در شرایطی در این مسابقه به میدان می‌روند که در آخرین بازی خود، به نتیجه‌ای دور از انتظار رسیدند و توانستند ذوب آهن را بعد از حدود 9 سال در اصفهان شکست دهند و برابر این تیم به پیروزی 3-0 برسند. بردی که به نظر می‌رسد حال قرمزها را خوب کرده و آنها حالا به دنبال کسب هشتمین برد خود در لیگ هستند. در مقابل گل‌گهر در حالی پا به این میدان می‌گذارد که با مجید جلالی هم نتوانسته به پیروزی برسد و 3 باخت و 3 تساوی با آقا معلم در دیدارهای قبلی خود کسب کرده است و به نظر می‌رسد که سیرجانی‌ها این هفته هم کار دشواری مقابل پرسپولیس داشته باشند، چرا که هم علی علیپور در بازی قبل دوباره پایش به گلزنی باز شد و هم مهدی ترابی در بهترین روزهای خود به سر می‌برد و بهترین گلزن و مؤثرترین بازیکن پرسپولیس است. ضمن اینکه بشار رسن هم با حضور خود در ترکیب اصلی سرخ‌ها، نقش محوری در برد پرسپولیس برابر ذوب آهن ایفا کرد. با این حال، باید به این نکته هم توجه داشت که پرسپولیس در دو بازی آخر لیگی خود در آزادی یک تساوی برابر ماشین‌سازی و یک باخت مقابل نفت مسجد سلیمان داشته و فقط در جام حذفی، صنعت نفت آبادان را در بازی‌های اخیر خود در آزادی شکست داده است. نکته دیگر اینکه گابریل کالدرون بعد از پیروزی در اصفهان اعلام کرد قرار نیست ترکیب تیم همیشه ثابت باشد و ممکن است در هر بازی ترکیب را تغییر بدهد. در این شرایط، با وجود نمایش دیدنی که بوژیدار رادوشوویچ در فولادشهر داشت، به احتمال زیاد شاهد حضور دوباره علیرضا بیرانوند درون دروازه این تیم خواهیم بود. البته پرسپولیس در این مسابقه بازیکن مصدوم یا محرومی ندارد و دست سرمربی آرژانتینی این تیم برای انتخاب 11 بازیکن اصلی کاملاً باز است و در این شرایط کالدرون همانند بازی با ذوب‌آهن نام امید عالیشاه و سیامک نعمتی را در لیست تیمش برای این دیدار قرار نداد تا آنها در این بازی هم غایب باشند.
امتیاز: 0 (از 0 رأی )
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد