hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > سبک زندگی > گردشگری و مهاجرت > بهترین قطارها برای مسافرت به شیراز کدام‌اند؟ + ترفند خرید بلیط

بهترین قطارها برای مسافرت به شیراز کدام‌اند؟ + ترفند خرید بلیط

یکی از بهترین و محبوب‌ترین روش‌ها برای سفر به شیراز استفاده از قطار است. در این روش اگر می‌خواهید سفری امن و آسان داشته باشید و از خدمات رفاهی قابل توجهی بهره‌مند شوید، باید به برخی نکات مهم دقت کنید.

 مثلا کدام نوع قطار برای سفر به شیراز بهتر است؟ چگونه می‌توان بلیط قطار شیراز را برای سفرهای گروهی خریداری کرد؟ در ادامه با پاسخ این پرسش‌ها آشنا خواهیم شد.‌

قطار پردیس

قطارهای پردیس از جمله قطارهای مسافری مجموعه رجا هستند که به صورت سالنی (اتوبوسی) و کوپه‌ای 4 ستاره طراحی شده است. قطارهای 4 ستاره این شرکت جزو بهترین قطارهای ایران برای سفر به نقاط مختلف کشور از جمله شیراز هستند. قطارهای اتوبوسی هم هر چند به راحتی قطارهای کوپه ای نیست اما به دلیل کاهش زمان سفر، در لیست راحت ترین قطارهای مسافری ایران، جایگاه ویژه ای دارد. قطار پردیس از جمله قطارهای خودکششی است و مسافران در آن به اینترنت، تلویزیون، رستوران، سرویس بهداشتی ایرانی و فرنگی و امکاناتی از این دست دسترسی دارند.

قطار غزال

غزال از جمله دیگر قطارهای کوپه ای ایران است که هر کوپه آن ظرفیت 4 مسافر را دارد. این قطار در بین مسافران به راحت ترین قطار ایران که بلیط آن نیز با قیمتی مقرون به صرفه عرضه می شود، شهره است. چرا که صندلی های آن بسیار راحت بوده و هر کوپه قطار مجهز به نمایشگرهای ویژه، هدفون و سیستم تهویه مطبوع می باشد. در غزال، با کیفیت ترین غذاها و نوشیدنی ها به مسافران ارائه می شود و مسافران به راحتی به سرویس های بهداشتی ایرانی و فرنگی دسترسی دارند. در نهایت باید بگوییم قطار از جمله قطارهای مجموعه سفیر است که مسافران خود را در خطوط ریلی مختلفی جابجا می کند.

 

قطار فدک

اگر می خواهید با قطاری سفر کنید که حس نشستن در یک هواپیما را به شما القا کند، حتما بلیط قطار شیراز خود را از قطارهای 5 ستاره فدک انتخاب کنید. قطارهای فدک، قطارهای کوپه ای 4 نفره و لوکسی هستند که بهترین خدمات را به مسافران خود ارائه می کنند. این قطارها در هر کوپه مجهز به دو نمایشگر بوده و قابلیت تنظیم دمای کوپه و تهویه مناسب را در اختیار مسافران خود قرار می دهند. قطارهای فدک همچنین مجهز به رستوران، سرویس بهداشتی ایرانی و فرنگی و پذیرایی متنوع هستند که این قطار را به قطاری راحت برای سفر بدل می سازند.

 

نکات مهم در مسافرت با قطار به شیراز

بدیهی است که رعایت کردن برخی نکات در همه نوع قطار الزامی است؛ اما نکاتی نیز وجود دارند که نوع قطار شما اهمیت رعایت آن‌ها را تعیین می‌کند. به همین خاطر بهتر است به هنگام بلیط قطار تهران شیراز به نوع قطار خود توجه کنید. برای مثال اگر بلیط قطار شیراز کوپه‌ای را رزرو کرده‌اید، فضای محدود کوپه را در نظر گرفته و چمدان‌های کوچک‌تری را برای سفر مهیا کنید. فراموش نکنید دیواره کوپه‌ها نازک‌تر از آن است که مانع از انتقال سر و صدای شما به کوپه مجاور شود، پس برای همسفران خود مزاحمت ایجاد نکنید. در مقابل اگر سفر به شیراز با قطار اتوبوسی را انتخاب کرده‌اید، خود را برای مسافرتی خسته کننده آماده سازید. چرا که در این قبیل قطارها در مقایسه با وقتی که یک کوپه را به صورت دربست کرایه کرده‌اید، فضای شخصی کمتری در اختیار دارید و در نتیجه زودتر خسته می‌شوید. پس بهتر است تا حد ممکن فضای راحت‌تری را در صندلی خود به ویژه برای مسیرهای طولانی فراهم آورید. برای این منظور می‌توانید از بالش‌های مسافرتی، صندل‌های راحتی و یک پتوی نازک بهره بگیرید.

خرید بلیط برای سفرهای گروهی به شیراز

بد نیست بدانید که خرید گروهی بلیط قطار شیراز، لم مخصوص به خود را دارد. فرض کنید که شما قرار است به عنوان سرپرست گروه، برای خود و همسفرانتان بلیط قطار مشهد بخرید. خب طبیعی است که در اولین گام مبدا، مقصد و تاریخ سفر خود را در یکی از سامانه های خرید اینترنتی بلیط سفر نظیر قاصدک 24 جستجو می کنید.

حال در رزرو بلیط قطار قاصدک24 پس از جستجو، فهرستی در مقابل شما قرار دارد که تمامی قطارهای موجود در مسیر مورد نظر را به شما نمایش می دهد. در این زمان اگر شما از میان این فهرست، یک قطار 4 تخته را انتخاب کنید تنها مجاز به رزرو 4 بلیط قطار در یک خرید هستید. بنابراین اگر شما و همسفرانتان 5 یا 6 نفر هستید بدیهی است که این قطار به هیچ عنوان انتخاب هوشمندانه ای برای سفر شما نخواهد بود. چرا که شما با خرید بلیط از یک قطار 6 تخته، قادر خواهید بود که در هر خرید خود، 6 بلیط را رزرو نمایید و بدیهی است که با این خرید می توانید یک کوپه را به صورت دربست در اختیار داشته باشید و تمامی همسفرانتان را در طول سفر، در یک کوپه قطار جای دهید. بنابراین به عنوان اولین ترفند بهتر است با توجه به تعداد بلیط های مورد نیاز، قطار مناسب سفر خود را انتخاب نمایید.

نکته دیگر این که خدمات قاصدک 24 فقط به بلیط قطار محدود نمی‌شوند و شما می‌توانید از این وب سایت برای تهیه بلیط هواپیما یا اتوبوس خود استفاده کنید. همچنین اگر می‌خواهید به سفر خارجی بروید، قاصدک 24 شما را در خرید تور، ویزا و حتی بیمه سفر یاری خواهد کرد. برای اطلاعات بیشتر به سایت این سامانه مراجعه کنید یا با تیم قاصدک 24 (75269-021) تماس حاصل فرمایید.

همچنین باید بدانید در سفرهای دسته جمعی، همیشه تعداد همسفران شما به اندازه ظرفیت یک کوپه قطار نخواهد بود و گاه ممکن است شما مجبور به رزرو یک کوپه و نیم یا حتی دو کوپه باشید. خب در این صورت باید از چه ترفندی برای خرید بلیط استفاده کنید؟ اول از همه باید بگوییم که هیچ تضمینی برای تهیه بلیط قطار همه همسفران شما در کوپه های متوالی وجود ندارد. چرا که این کار به صورت سیستمی صورت می پذیرد و ممکن است سامانه رزرو بلیط طراحی شده توسط کارگزار ریلی مورد نظر شما، به طور کاملاً خودکار، 6 مسافر از 8 مسافر موجود را در یک کوپه از یک واگن جای دهد و بلیط دو نفر باقی مانده را در دو واگن جلوتر رزرو نماید. اما نگران نباشید چرا که اگر شما بلیط قطار خود را برای ایامی غیر از پیک سفر رزرو کنید، می توانید شانس خود را برای همجواری با سایر اعضای گروه افزایش دهید. از این گذشته یکی دیگر از ترفندهایی که می توانید در این زمینه به کار بگیرید، خرید بلیط در ساعات خلوت تر روز است. بر این اساس مثلاً اگر شما بلیط قطار شیراز خود را در ساعت 1 یا 2 شب خریداری نمایید، شانس بیشتری برای رزرو دو کوپه متوالی نسبت به خرید همین بلیط، در ساعت 10 صبح دارید!

امتیاز: 0 (از 0 رأی )
برچسب ها
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد