hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > رویداد > سیاسی > سردار، لباس شخصی ها را به چشم دیده ایم!

سردار، لباس شخصی ها را به چشم دیده ایم!

مساله‌ی مبهم لباس شخصی‌ها که به تازگی وزیر کشور آن را انکار کرده است پدیده تازه ای نیست.

محسن صالحی‌خواه، در یادداشتی درباره‌ی اظهارات سردار وحیدی پیرامون «لباس شخصی‌ها» نوشت:

آقای سردار وحیدی، وزیر محترم کشور که سابقه‌شان بیش از اینکه نظامی باشد امنیتی است، فرمودند ما پدیده‌ای به اسم لباس شخصی نداریم. البته بعد از آن یک تبصره هم زدند که نیروهای اطلاعاتی در مواقعی با لباس خاص خودشان می‌آیند.

چند نکته را به سردار یادآوری می‌کنم که قطعا بهتر از من می‌دانند اما با یک سرچ ساده اینترنتی هم قابل فهمیدن است.

شبی که یکی از زندانی‌ها را برده بودند به بیمارستان دی در خیابان ولیعصر، من در ترافیک مقابل بیمارستان گیر کرده بودم. چند دقیقه‌ای گذشت که شاید حدود ۳۰ تا ۴۰ نفر همه با لباس شخصی، از بین ماشین‌ها پایین می‌آمدند. بعضی باتوم داشتند، بعضی لیزرهای سبز. ماسک زده بودند و تذکر می‌دادند که ماشین‌ها بوق نزنند. یا در خانه‌ها و پنجره‌ها لیزر می‌انداختند. بعضا با مردم درگیری لفظی – دوطرفه – پیدا می‌کردند. از بین ماشین‌ها رد شدند و پایین رفتند و دیگر ندیدم‌شان.

اوایل این اعتراضات، جای شما خالی داشتم توی ترافیک از میدان انقلاب می‌آمدم به سمت چهارراه ولیعصر. دور میدان انقلاب گاز اشک‌آور زده بودند و ته گلوی‌ام حسابی می‌سوخت. آن روزها بوق زدن معنای خاصی پیدا کرده بود. لباس شخصی‌ها بین ماشین‌ها می‌رفتند، به شیشه‌ها می‌زدند و بعضاً می‌گفتند: «عروسیه؟!» و بعد می‌رفتند سراغ ماشین بعدی.

عرض‌ام از چه لحاظ است؟ از این لحاظ است که سردار عزیز، پدیده لباس شخصی‌ها را به چشم دیده‌ایم. در ۸۸، ۹۶، ۹۸ و ۱۴۰۱. مگر نه اینکه نیروی اطلاعاتی کارش مخفی است؟ احتمالا می‌آید لیدرها را شناسایی کند و دستگیر کند. قاعدتا کارش باید یک فرقی با پلیس ضدشورش داشته باشد! نه؟ پس دو سوال پیش می‌آید: یکی اینکه چندصدنفر نیروی «اطلاعاتی» با ریش بلند، کلاه لبه دار، کیف کج، کاپشن‌های ضخیم، تفنگ پینت‌بال کف خیابان هستند؟ هیچ کدام لباس‌شخصی خودسر نیستند؟ به خودشان اسم امت حزب‌الله نمی‌دهند و از این میدان به آن میدان نمی‌روند تا ماجرا را جمع کنند؟

دوم اینکه، ما به لطف خدا نهاد اطلاعاتی در کشورمان کم نداریم. واجا، اطلاعات سپاه، ثارالله، اطلاعات ناجا، حفاظت قوه قضائیه، دادستانی، حتی اطلاعات بسیج و … . این‌هایی که شما می‌گویید، کدام‌یک هستند؟ بسیار شنیدیم که موقع بازداشت، حتی حکم به کسی که قرار است دستگیر کنند، نشان نمی‌دهند. با این تفاسیر، مردم رهگذر اگر دیدند چند نفر دارند با زور کسی را سوار ماشین میکنند، به حساب این بگذارند که این‌ها نیروهای اطلاعاتی با لباس خاص خودشان هستند؟ یا آدم‌ربا هستند؟ کشورهای خارجی هم نیروهای با لباس خاص در تجمعات و اعتراضات دارند؟

و سوال آخر؛ نیروی اطلاعاتی با لباس خاص خودش، باتوم دست‌اش‌ می‌گیرد؟


منبع: ensafnews-392296

امتیاز: 0 (از 0 رأی )
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد