hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > رویداد > وضعیت قرمز هوای اصفهان در ۱۲ منطقه / شاخص هوا ۱۶۳ است

وضعیت قرمز هوای اصفهان در ۱۲ منطقه / شاخص هوا ۱۶۳ است

اصفهان- شاخص کیفی هوای اصفهان امروز بیست و پنجم دی‌ماه براساس داده‌های ۱۴ ایستگاه پایش فعال با میانگین ۱۶۳ در وضعیت قرمز و ناسالم برای عموم شهروندان ثبت شد.‌

مسئول امور کنترل کیفیت هوا در معاونت حمل و نقل شهرداری اصفهان در گفت‌وگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: میانگین شاخص هوای کلانشهر اصفهان در ۲۴ ساعت منتهی به ساعت هشت صبح امروز یکشنبه بیست و پنجم دی‌ماه براساس داده‌های دریافتی ۱۱ ایستگاه شهرداری در وضعیت ناسالم برای عموم شهروندان ثبت شد.

جمشید لقایی با اشاره به اینکه شاخص هوا در ایستگاه میرزا طاهر با عدد ۱۴۸ در وضعیت ناسالم برای گروه‌های حساس است، افزود: شاخص هوا در ایستگاه دانشگاه صنعتی با ۱۹۳، باهنر با ۱۶۶، محله ولدان (ورزشگاه میثاق) با ۱۸۱، بلوار کاوه با ۱۶۷، رهنان با ۱۶۳، کردآباد و انقلاب با ۱۶۱، سپاهان شهر با ۱۸۵، فرشادی با ۱۶۰ و میدان فیض با ۱۵۸ در وضعیت قرمز و ناسالم برای عموم شهروندان است.

مسئول کنترل کیفیت هوا در معاونت حمل و نقل شهرداری اصفهان خاطرنشان کرد: به همه شهروندان اصفهانی به ویژه افراد آسیب پذیر از جمله سالمندان، افراد دارای بیماری‌های ریوی و قلبی، زنان باردار و کودکان توصیه می‌شود فعالیت سنگین در فضای باز و تردد غیر ضرور در شهر را کاهش دهند.

شاخص هوا در ایستگاه‌های پایش شهرداری اصفهان، ۲۵ دی 

به گزارش مهر، براساس داده‌های سامانه برخط کنترل کیفیت هوای سازمان حفاظت محیط زیست (منطقه اصفهان)، شاخص هوا در خیابان احمدآباد با ۱۵۲، بزرگراه خرازی با ۱۶۲ در وضعیت قرمز و ناسالم برای عموم شهروندان و در رودکی با ۱۳۷ در وضعیت نارنجی و ناسالم برای گروه‌های حساس ثبت شد. همچنان ایستگاه‌های استانداری، پروین، جی، باغ غدیر و خواجو قطع است.

امروز ایستگاه‌های پایش هوا مبارکه با ۱۷۱ در وضعیت قرمز و ناسالم برای عموم شهروندان و در ایستگاه شاهین شهر با ۱۰۶ AQI در وضعیت ناسالم برای گروه‌های حساس بوده و مابقی ایستگاه‌ها در شهرهای مجاور اصفهان از جمله سجزی، خمینی‌شهر، زرین‌شهر و منطقه صنعتی دولت آباد و کاشان نیز قطع است.

اداره کل هواشناسی استان اصفهان نیز اعلام کرده که امروز به سبب پایداری و سرمای هوا در مناطق مرکزی و صنعتی به ویژه کلانشهر اصفهان غلظت آلاینده‌های جوی افزایش می‌یابد.‌

شاخص کیفی هوا از صفر تا ۵۰ هوای پاک، ۵۱ تا ۱۰۰ هوای سالم، ۱۰۱ تا ۱۵۰ ناسالم برای گروه‌های حساس، ۱۵۱ تا ۲۰۰ ناسالم برای عموم، ۲۰۱ تا ۳۰۰ بسیار ناسالم و ۳۰۱ تا ۵۰۰ خطرناک است.

شاخص کیفی هوا ( Air Quality Index ) معیاری است که غلظت ترکیبات مختلف آلاینده موجود در هوا نظیر مونوکسید کربن، دی اکسید گوگرد، ترکیبات نیتروژن دار، اوزون و ذرات معلق ( ذرات کوچک‌تر از ۱۰ میکرومتر و ذرات کوچک‌تر از ۲.۵ میکرومتر) را که دارای حدود مجاز متفاوت با واحدهای مختلف است به یک عدد بدون واحد تبدیل می‌کند و وضعیت آلودگی هوا را نمایش می‌دهد.

منبع: mehrnews-5682788

امتیاز: 0 (از 0 رأی )
برچسب ها
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد