hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > رویداد > راه دشوار روحانی

راه دشوار روحانی

دوشنبه پنجم دی‌ماه سال جاری برای طرفداران دولت روحانی روز خاصی به شمار می‌آید. در این روز حسن روحانی در نشست با مسئولان استانی دولت خود به‌نوعی سکوتش را شکست و از موضع انفعال خارج شد.



دوشنبه پنجم دی‌ماه سال جاری برای طرفداران دولت روحانی روز خاصی به شمار می‌آید. در این روز حسن روحانی در نشست با مسئولان استانی دولت خود به‌نوعی سکوتش را شکست و از موضع انفعال خارج شد. اگرچه روحانی در این مدت هم در سکوت مطلق به سر نمی‌برد و هرازگاهی چه در فضای رسمی و چه در فضای مجازی اعلام نظر می‌کرد اما توئیت های اخیر، پیام‌ها و حضور در محافل مختلف این گمانه را تقویت می‌کند که حسن روحانی برای آینده سیاسی خود برنامه‌هایی دارد یا حداقل نمی‌خواهد اجازه دهد تمام مشکلات کشور به او و تیمش نسبت داده شد. او هم به‌صورت ضمنی از عملکرد دولت رئیسی انتقاد کرد و هم از ضرورت احیای برجام برای حل مشکلات اقتصادی سخن گفت. سخنانی که اگرچه 2 روز بعد رسانه‌ای شد اما نشان می‌دهد رئیس‌جمهور سابق ایران همچنان نیم‌نگاهی به عرصه قدرت دارد و به عبارت دیگر تمایلی ندارد مانند روسای جمهور سابق از عرصه سیاسی فاصله بگیرد.
به‌طورکلی می‌توان گفت روحانی که در چند ماه ابتدایی دولت رئیسی سیاست اصلی‌اش سکوت بود و هرچه از او و عملکرد 8 ساله‌اش انتقاد می‌شد مشی سکوت را در پیش‌گرفته بود این روزها در موضعی قرار گرفته که انتقادات را بی‌پاسخ نمی‌گذارد. روحانی حالا در شرایطی از عملکرد 8 ساله‌اش دفاع می‌کند که التهابات گسترده در بازار ارز، خودرو، طلا و... راه را برای دفاعیاتش بازکرده است.
البته که این روزها با رسانه‌ای شدن سخنان روحانی، او مجددا در صدر انتقادات مخالفین خود قرار گرفته و بسیاری از آن‌ها به‌صورت نه‌چندان محترمانه روحانی را به سکوت دعوت می‌کنند. نمونه صریح آن سخنان روز گذشته احمد امیرآبادی فراهانی، عضو هیئت‌رئیسه مجلس است که در جلسه علنی یکشنبه مجلس گفت: «اخیرا رئیس‌جمهور سابق، آقای روحانی مطالبی را در دفاع از عملکرد دولت خود بیان داشته که خوب است ایشان مانند دوره مسئولیت خود بار دیگر سوار خودرو شده و یک نظرسنجی از داخل ماشین داشته باشند، چون اگر پیاده شوند، مردم پاسخ نظرسنجی را به ایشان به طور ویژه می‌دهند. او گفت: لذا توصیه می‌شود ایشان مانند دو سال گذشته که سکوت اختیار کردند، هرگز سخن نگویند اگرچه ایشان نمی‌‎توانند از خیر دوره بعدی مجلس بگذرند و برای همین سخن را آغاز کردند. با این انتقادات صریح، قطعا کار روحانی برای حضور فعال در عرصه سیاست دشوار است اما عملکرد ضعیف دولت رئیسی این انگیزه را در تیم روحانی ایجاد کرده که می‌توانند مجددا در این عرصه حضور یابند.

امتیاز: 0 (از 0 رأی )
نویسنده
ثنا روغنی
ثنا روغنی
خبرنگار و دبیر سرویس روزنامه رویداد امروز

نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد