hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > رویداد > از توهم و دروغ «زمستان سخت اروپا» هم که خبری نشد!

از توهم و دروغ «زمستان سخت اروپا» هم که خبری نشد!

مانور رسانه‌های اصولگرا بر گرفتاری اروپا در «زمستان سخت» و عدم تحقق این پیش‌بینی، نسبت به از دست دادن فرصت‌ها را می توان نمونه ای از خروارها توهم در نظام حاکم دانست.

اخبار جعلی و اطلاعات دروغین در شبکه‌های مجازی در همه‌ زبان‌های دنیا دست‌به‌دست می‌شوند اما اشکال از جایی شروع می‌شود که شایعات و آمار و ارقام و خبرهای دروغین و ساختگی از برخی تریبون‌های رسمی و از زبان برخی مسئولان و مدیران شنیده می‌شوند.

«زمستان سخت اروپا» یکی از تعابیر اشتباهی بود که کم‌کم به باوری قطعی مبدل شد و سیاست خارجی ما را تحت‌تاثیر قرار داد. ما از این نکته غافل شدیم که دولت‌های اروپایی مانند هر دولت دیگری که به منافع ملی کشورش اهمیت می‌دهد به‌سرعت به‌دنبال راه‌حلی برای جایگزینی گاز روسیه خواهند گشت و همه‌ گزینه‌های ممکن را بررسی خواهند کرد.

ما با تکرار و بزرگ‌نمایی اخبار بد کشورهای دیگر به‌ویژه اروپا و آمریکا، گرفتار غفلت می‌شویم. ما شادی خود را در شکست آنها از هرچیز و به‌هر علتی جست‌وجو می‌کنیم. درحالی‌که همه‌ کشورها درصدد استفاده از موقعیت‌های ویژه هستند، ما چشم‌انتظار فروپاشی و به فلاکت‌افتادن رقبا نشسته‌ایم و کمتر با جدیت عمل می‌کنیم. گاه فراموش می‌کنیم که کشورها و منابع دیگری هم در جهان وجود دارند و فقط ما و غرب با هم روبه‌رو نیستیم. این به انتظار نشستن‌ها گاهی سبب می‌شود که فرصت‌ها به کلی از دست بروند.

منبع: khabaronline-1716817

امتیاز: 0 (از 0 رأی )
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد